Stránka 1 z 5

nestartuje

Napsal: pon pro 03, 2007 10:42 am
od benedictus
Buďte zdrávi přátelé po delší době! Milé liberko se teď rozhodlo přes zimu trochu zlobit. Za vlhka nejde nestartovat, baterka je ok, starter se točí, ale motor ani ťuk. Samozřejmě je pak po dvou třech marných pokusech citit benzin. Už jsem to měl v servisu, vyměnili tam svíčky (champion), startovací kabely a nové originál víčko k rozdělovači (staré bylo prasklé). Dva dny se jezdilo a potom, jak se udělalo deštivo (auto je negarážované) to nechce zase nastartovat. Já si totiž myslím, že efekt opravy byl v tom, že to v servisu vyschlo, proto to startovalo. Nevíte v čem je zakopán pes? Čemu to vlhko může vadit. Díky za rady.

Napsal: úte pro 04, 2007 1:02 pm
od covex
O nicem jinem nez startovacich kabelech jsem dosud neslysel ze by to zpusobovalo. Ja bych se podival jesli je skutene vymenili..:)

Napsal: úte pro 04, 2007 3:40 pm
od Karel
covex píše:startovacich kabelech
"Startovací kabely" se používají v nouzi, když svojí baterkou nemůžeš nastartovat, tak kabelama připojíš ještě jinou pomocnou baterii.Zde se jedná asi o zapalovací kabely. Jestli je vyměnili poznáš snadno pohledem. Problém může být také mimo jiné :arrow: zoxidované svorky v připojení cívky v konektoru, také konektor na rozdělovači. Jinak potom pomůže už jedině zapalovací napětí měřit a kontrolovat osciloskopem.A na něm mechanik musí poznat, kde je chyba.Jestli na primární, nebo na vysokonapěťové straně.Také zjistí dobu hoření jiskry."Krátká" jiskra může mít ten efekt,že na roztlačení chytí ochotně, ale na starter startuje obtížně-nebo vůbec ne. :evil:
Přeju zdar.
K.
:roll:

Napsal: úte pro 04, 2007 7:35 pm
od Tuti
I cívka může být citlivá na vlhko - měl jsem takovou na Fordu. Když pršelo, už jsem ani nezkoušel startovat a rovnou jsem to pouštěl z kopce. Pak jsem dal cívku novou a byl pokoj.
Zkus ji vyndat a nechat doma proschnout - uvidíš, co to bude dělat.

Napsal: stř pro 05, 2007 7:42 am
od dědek
Vymontuj víčko a i s kabely nechej doma u kamen vyschnout. Budeš vidět, že po namontování zase půjde vše vemi hladce natočit. Dokonce často stačí (z vlastní zkušenosti) suchým hadrem doslova vycídit všechny čtyři kabely ( tři ke svíčkám a nesmíš zapomenout na ten k indukčce) Naposledy dokonce stačilo demontovat ten UH držáček kabelů a dát ho o kus dál. V zimě v soli je nutné kabeli čistit aspoň jednou za měsíc. A dokonce si o to sami (řeknou) při pokusu o start nejprve je znát, že to chytá na dva a pak si občas blafne jen jeden. Často se to však "chytí" , ale u motoru vzadu je pak "polární záře" . A nepomáhá omotat VN kabely třeba izolačkou nebo natáhnout na ně další bužírku.Je to totiž divný, že tady snad působí i když se jedná o dost nízký kmitočet, skinefekt( Energie se se zvyšujícím se kmitočtem "šíří" po povrchu). Dědek

Napsal: stř pro 05, 2007 1:38 pm
od Karel
dědek píše:, skinefekt( Energie se se zvyšujícím se kmitočtem "šíří" po povrchu).
Asi neé.
Při přepočtu "přes palec" odhadem asi 42 Hz což je přibližně síťový kmitočet.Na Liberu se impulz objeví na válci při každé druhé otáčce kliky/je to přeci 4takt/ to je při 5000ot/min 2500 kmitů za minutu a za vteřinu je to asi 40 kmitů - jisker a na kabelu od cívky do rozdělovače 3x víc.
Spíš je z nějakého důvodu hodně zvýšené přeskokové napětí a nebo poškozená vysokonapěťová izolace kabelů.Mohou být koncovky na svíčky poškozené teplem. Odpor zapalovacího kabelu by neměl být taky vyšší než 20 kOhm. Setkal jsem se taky s neorig palcem v rozdělovači a auto startovalo a jezdilo,jen když nepršelo...
K.
:roll:

Napsal: stř pro 05, 2007 1:59 pm
od Martinekk
Tam bude buď kábel s vysokým odporom, alebo je na vine izolácia. Káble sú po pár rokoch prevádzky v tom teple poškodené, na niektorých miestach doslova preklepané. O skúšaní vysokým napätím sme už sem písali. Nám tiež neštartovalo, káble sú teraz nové, aj viečko a palec tuším tiež. Káble sú "vytuningované" nevulkanizovanou gumou. Tá sa teplom zvulkanizovala a pôsobí ako veľmi dobrá izolácia, nepustí ani vlhkosť. Štartuje keď potrebujem, naprostá spokojnosť. Izolačné pásky v tom teple nevydržia. Skúsil by som aj prikostriť motor a natiahnuť nový plusový kábel k štartéru. Ani nemusíš spozorovať, že štartér točí pomalšie. Je to rozhodne zmena k lepšiemu.

Napsal: čtv pro 06, 2007 10:51 pm
od benedictus
Přátelé, moc vám všem děkuju za rady a postřehy. Kabely jsou skutečně nové, stejně jako víčko, palec a svíčky. V servise mi řekli, že už to bude jedině cívkou v rozdělovači, ale že už s tím nechtějí mít nic společného.
Zrovna dnes ráno, nenastartovalo to, nechal jsem se odtáhnout do práce a v garáži jsem to 2 hodiny sušil (vyklopené zadní víko a teplomet) a zase to jelo jak fretka. Jinak musím podotknout, že to ani na roztlačení nechce chytnout.
Za opravu jsem vyplázl 3.000,- a ke kýženému výsledku to nevedlo, navíc mě odkázali do libereckýho servisu Subaru, ale tuším, že už tady někdo psal, že s Liberama taky nechtějí mít nic společnýho. Tož co včil? Mně jen nezdá, že by to bylo cívkou, pochybuju, že by tak rychle vyschla, když je uzavřená v rozdělovači. Nu, co vy na to?

Napsal: čtv pro 06, 2007 11:24 pm
od Pajas
Já co sem teda pochpil z této diskuse tak by se mělo jednat o tzv. indukční cívku neboli indučku taková kulatá vpravo vede z ní kábl z víčka rozdělovača

Napsal: pát pro 07, 2007 1:24 pm
od sněhulák
Nazdar pánové,zrovna dneska řeším stejný problém se startováním.Kabely mám v loni nové,tak jsem je vytáhl dal na topení nechal vyschnout,vystřel jsem všechno kam jsem dostal a s nadějí to všechno vrátil zpátky,ale autičko si stávkuje dál,tak jsem dal baterku na nabiječku a jdu do práce se uklidnit.Zítra se nechám odtáhnout ke garáži a tam to zkusím vysušit a uvidím .Tak mně držte palce.

Napsal: pát pro 07, 2007 1:30 pm
od covex
Dnes jsem dojezil asi na podobny problem. Rano jsem este klidne vyjel pak mi v jednom kopci zacalo auto poskakovat, normalne jsem este dojel ale auto chcipalo. Nastartovat slo.. ovsem po dvou hodinach stani uz jsem ho ale nenastartoval. Susit nemam kde... takze odtah.

V Liberci jsou 3 servisi subaru - jeden "original" subaru, tam se o libera moc nezajimaji, pak VJ Cars (http://www.subaru-daihatsu.cz) a Subaru Vitezslav Halbich, o tom sme tu nedavno psali. Tam jsem skoncil ted i ja. :cry:

Vypada to ze podzim a vlhka zima jsou prubirskym kamenem aut.

Napsal: pát pro 07, 2007 2:29 pm
od Karel
sněhulák píše:Tak mně držte palce.
Co třeba :?: točí se rozdělovač při startování :?:
K.
:(

Napsal: pát pro 07, 2007 2:57 pm
od covex
No tepic.. koukam ze asi uderila nejaka EMG vlna a odpraskla kdejaky libero. Tak to jsem zvedav kdy nekdo prijde s nejakym definitivnim resenim. Celkem me mrzi ze nemam kde si to rozebrat sam. :( Kazdopadne mi uz taky uhnila takova ta zemnici spojka mezi motorem a kostrou.. proc tam ty supaci v servise dali kabel bez izolace...

Napsal: pát pro 07, 2007 3:42 pm
od Karel
covex píše: definitivnim resenim. taky uhnila takova ta zemnici spojka mezi motorem a kostrou
Toto asi neexistuje.A tou kostrou bych asi začal...
K.
:cry:

Napsal: pát pro 07, 2007 7:45 pm
od benedictus
Pajas píše: indučku taková kulatá vpravo vede z ní kábl z víčka rozdělovača
To je právě to, co si myslím, že v ní problém alespoň u mně není. Mimo to, nejsem si jist, zda máme na mysli totéž, protože u mně vedou kabely z víka rozdělovače na levou stranu :) Dneska jsem mluvil s chlápkem, který spravuje subary a říkal, že nejčastěji bývá na vině indukční cívka, ale ne v rozdělovači. Když jsem se ho ptal, jak se to jmenuje, tak přesně nevěděl, ale říká tomu startovací (nebo zapalovací?) modul, je to prý taková placatá krabička, ale kde, to jsem se taky nedozvěděl. Údajně by výměna za nový originál přišla na 4.000,-Kč. Nevíte někdo, o co tedy přesně jde a kde to najdu?(Myslím na autě) Dík

Napsal: pát pro 07, 2007 11:26 pm
od covex
Karel píše:
covex píše: definitivnim resenim. taky uhnila takova ta zemnici spojka mezi motorem a kostrou
Toto asi neexistuje.A tou kostrou bych asi začal...
K.
:cry:
Ja sem s ni prave zacal - kdyz to zdechlo, vzal sem za nej a zustal mi v ruce. :( Tim to ale nebylo.

Napsal: sob pro 08, 2007 9:21 am
od hejtmos
ja to taky nechal stát pršelo hnusny počasí vítr a nenastartoval sem !! rozdělal jsem rozdělovač vyměnil kabely z tesly svičky vysušil kontakty očisil jsem kontakty ve víčku u rozdělovače ktery byly zaoxidovany jako prase !!! no a auto jezdilo hrdě dál no !

Napsal: sob pro 08, 2007 9:51 am
od Karel
hejtmos píše:byly zaoxidovany
"Oxidace" :arrow: opálení kontaktů víka rozdělovače a palce nemá žádný vliv na výkon zapalovací soustavy.Závada byla nejspíš v kabelech, které jsi vyměnil.Případně jsi ještě něčím pohnul směrek k "lepšímu"
K.
:wink:

Napsal: sob pro 08, 2007 11:05 am
od Karel
benedictus píše:Dneska jsem mluvil s chlápkem, který spravuje subary a říkal, že nejčastěji bývá na vině indukční cívka, ale ne v rozdělovači. Když jsem se ho ptal, jak se to jmenuje, tak přesně nevěděl, ale říká tomu startovací (nebo zapalovací?) modul, je to prý taková placatá krabička, ale kde, to jsem se taky nedozvěděl. Údajně by výměna za nový originál přišla na 4.000,-Kč. Nevíte někdo, o co tedy přesně jde a kde to najdu?(Myslím na autě) Dík
Nenajdeš nic :!:
Kabely od indukční cívky a rozdělovače vedou do Ř.J. nic víc nic míň.Ta "krabička" je uvnitř.
Konektory R34 a R35 :!:

Obrázek

Obrázek
Spíš bych hledal v "drátech" to je třeba nedokonalý spoj v konektorech.Již jsem viděl několik vodičů co vedou jak do rozdělovače a do indukční cívky naříznutých.To od mechanika, co se snažil něco najít a změřit.Vodič je zeslabený a obnažený a to ostatní už příjde samo :evil: A v letos v Srnčí při odjezdu jsme to taky řešili.
A cena za orig. cívku se tu již dřív řešila.Je ve starších příspěvcích.
K.
:wink:

Napsal: sob pro 08, 2007 1:51 pm
od sněhulák
Pánové hledat na tomhle autě něco v elektrice je opravdu na odborníka.Já už zase jezdím a dovolím si tvrdit že pokud se nenastartuje tak je to opravdu povrchová vlhkost.Stalo se mi to letos už podruhé a pokaždé když jsem to otevřel tak byl motor jako kdyby ho někdo polil kbelíkem vody.Myslím si že to bude tím že jezdím krátké trasy a motor se jen tak nahřeje a dost a když je venku tahle podzimní vlhkost tak tam všechna zůstane.Takže pokud bude takhle vlhko tak to budu otvírat častěji a vysoušet pistolí dokud ještě jezdím.