Stránka 1 z 2
Technická kontrola
Napsal: ned lis 18, 2007 7:55 pm
od pb
Musím se pochlubit výsledky technické kontroly. Emise zcela bez problémů (což mne dost překvapilo vzhledem k tomu, jak to žere olej a jakou to má spotřebu). Ale na TK jsme narazili:
1) Nenalezeno VIN na rámu - je vyrezlý. Při přihlašování před dvěma lety ho tam ani vidět nechtěli, stačila tabulka u dveří spolujezdce. Teď z toho byla závada. Naštěstí ve VJCars našli, očistili a zalakovali alespoň posledních šest číslic -- a to napodruhé stačilo.
2) Oba tlumiče vzadu mrtvé. Je pravda, že mi poslední dobou přišlo, že to nějak odskakuje.
3) Levá zadní brzda brzdí o 70 procent méně než pravá. Už to mají ve VJcars druhý týden a jsou z toho dost nešťastní, nedaří se jim to vyřešit

A je to závada typu "vozidlo nezpůsobilé k provozu", takže mne to malinko znervózňuje.
4) Chyběly náhradní žárovky. Tahle závada mne pobavila, neb si nedokážu představit svou manželku, jak mění žárovky, zejména ty přední...
A jak dopadají technické kontroly vám?
Re: Technická kontrola
Napsal: pon lis 19, 2007 7:59 am
od Karel
pb píše:
, neb si nedokážu představit svou manželku, jak mění žárovky, zejména ty přední...
Tak to já taky neé...
Na technický v poho, a nemít povinou výbavu, tak to považuju za provokaci. Není dobré dráždit hada holou nohou.
K

Napsal: čtv lis 22, 2007 11:31 am
od covex
Na stk jsem byl pred mesicem (
viewtopic.php?t=854) v Lbc Dekra u tramvajovych garazi a az na netesnost predovodovky - bezny to problem starsiho vozu, jako lehka zavada, vsechno OK. Tedy co se VIN tyce, tak mam ram prestrikany "asfaltem", cisla nejaky videt jsou, ale ze by byly citelny to bych netvrdil, inspektor rozumne prohlasil, ze ten ochranny nater nebudeme skrabat dolu.
Co se tyce brzd, pokud je tam rozdil 70% tak to musi byt hrozne znat. Pokud si s tim ve VJCars lamou hlavu jako pri me posledni navsteve asi bude lepsi tam i nich stat, dokud se na to skutecne nepodivaj.
Napsal: ned pro 02, 2007 7:48 pm
od pb
Tak je náš busík už pátý týden nepojízdný.
Ve VJCars vyměnili na zadní nápravě úplně všechno až vylučovací metodou dospěli k tomu, že za rozdílné brždění levé/pravé brzdy může hadička... kterou nemají na skladě. Objednali z německa ... a ani tam není. Takže čekáme, až dorazí z Japonska....
Napsal: stř pro 05, 2007 8:16 am
od dědek
Taky jsem se už setkal se stavem, kdy tlak oblivňovaly hadičky. Ale není mi jasné proč nepoužili hadičku z jiného auta. Jsou jen dvě možnosti. Hadička šroub -šroub a šroup - oko. Důležitá je délka a ostatní se dá přizpůsobit. Hadička z japonska bude dost mastná, což je docela problém, když není úplně jasný, že problém spočívá přesně v tom. Dědek
Napsal: stř pro 05, 2007 8:55 am
od pb
dědek píše:Hadička z japonska bude dost mastná, což je docela problém, když není úplně jasný, že problém spočívá přesně v tom.
No, ono to jasné asi je - vše ostatní už vyměnili
Včera dorazila SMS, že auto je opravené a cena je cca 1300 Kč -- to by odpovídalo jen ceně hadičky, snad i bez práce (pokud to tak je, má pan Jeníček můj obdiv). Takže tam dnes žena jede a hned s tím pojede na TK ... večer se ozvu, jak to dopadlo.
Napsal: stř pro 05, 2007 9:39 am
od Karel
Původní, tu "marod" hadičku si vyžádej zpět.
Osobně si myslím, že závada byla-je jinde./
maskovací manévr/ Průchodnost hadiček jsme skoušeli prostě

povolit odvzdušňováky tak asi o 3 závity, bez posilovače dupnout na brzdový pedál,a kam až dostříkne levá a pravá....
Snad to skusili a závadu našli...
K.

Napsal: stř pro 05, 2007 10:27 am
od Tuti
Tak nějak mám pocit, že kdyby hadička byla opravdu "ucpaná", tak spíš nepustí kapalinu z prasátka ven

tzn. kolo by pořád přibržďovalo. Při šlápnutí na brzdu je tlak takový, že by si tu cestu našel.

no ale hlavně že to snad už brzdí ...
Napsal: pát pro 07, 2007 9:21 am
od dědek
Já mám zkušenost s tím, že prostě na jedné straně se hadička začala po sešlápnutí pedálu nafukovat jak balónek - nějak natržený ty vlákna vevnitř a drželo to jen za gumu. Jinak ucpaná hadička ? To si nedokážu ani představit. Čím a proč to neucpalo jiné mrňavé dírky na cestě od brzdového válce. Ale "nafukovací" hadičku jsem měl tu čest. Dědek
Napsal: pát pro 07, 2007 9:31 am
od pb
Takže: celková cena opravy byla skutečně pod 1300 Kč, v ceně byla
- repasovaná hadička (nová jim ještě stále nepřišla)
- čelisti a váleček (teď si nepamatuju) - obojí repasované.
Práci si _neúčtovali_ žádnou, vzali to jako reklamaci (neb při prvním pokusu to neopravili). Což je _velmi_ slušné...
Technickou auto na třetí pokus prošlo bez závad.
Napsal: pát pro 07, 2007 9:48 am
od dědek
To bych docela rád viděl, kdo kde a jak repasovali brzdové hadice. Válečky lze přebrousit, tvrdě chromovat atd, pakny nalepit či nanýtovat, ale hadičky?
Řekli ti, v čem spočívala příčina nesymetrického účinku brzd? Dědek
Napsal: pát pro 07, 2007 10:00 am
od pb
Auto přebírala žena (je to její vůz, tak ať se snaží), takže víc nevím. Řekli jí, že to bylo v té hadičce -- osobně bych věřil té výše popsané možnosti, že hadička se nafukovala jako balónek a snížila tak tlak na brzdu.
Repase hadičky - předpokládám, že jí vymontovali z nějakého jiného auta, tj. že nebyla nová.
Napsal: pát pro 07, 2007 10:05 am
od pb
Pozor, následující text je vtip a rozhodně není myšlen jako jakékoli nařčení VJCars:
Když jsem popisoval sousedovi, jak čekáme na hadičku z japonska a auto víc než měsíc stojí v servisu, tak řekl: "To je jasný! Oni vůbec žádný díly nekupujou, jen čekaj, až přijede na servis nějaké jiné auto stejného typu a z něj to vymontujou. Tím odbaví předešlého čekajícího. No a to další auto tam zase stojí, než přijede další, aby se z něj vykanibalizovaly díly. A tak stále dokola s tím, že množství kanibalizovaných dílů se postupně zvětšuje

"
Čemuž by odpovídalo i to, že všechny vyměněné díly byly "repasované"
Opakuji ještě jednou, že to je vtip a se službami VJCars jsem spokojen!
Napsal: pát pro 07, 2007 10:10 am
od Karel
pb píše:hadička se nafukovala jako balónek a snížila tak tlak na brzdu.
A je tu fyzika : tlak se šíří všemi směry stejně ... tak že asi něco jiného, a tu hadičku vyměnili přitom. Dobrý konec, všechno dobré

K.

Napsal: pát pro 07, 2007 10:15 am
od pb
Karel píše:pb píše:hadička se nafukovala jako balónek a snížila tak tlak na brzdu.
A je tu fyzika : tlak se šíří všemi směry stejně ... tak že asi něco jiného, a tu hadičku vyměnili přitom. Dobrý konec, všechno dobré
Ehm, fyzika:
1) Normální stav: stisknu pedál, naroste tlak v rozvodu nad nějakou mez, čelisti stisknou a drží
2) Chybový stav: stisknu pedál, tlak začne narůstat, ale dřív než stačí k dosažení plné brzdné síly, povolí stěna hadičky. Ta se začne chovat jako expanzní nádoba u ústředního topení - tj. i když hrneš do obvodu kapalinu navíc, tlak nevzroste nad určený limit, protože objem nádoby vzroste.
Nicméně to je jen teorie; jak to bylo je samozřejmě s otazníkem a kromě zodpovědného technika ve VJCars to už nikdo s jistotou vědět nebude.
PB
Napsal: pát pro 07, 2007 10:33 am
od Karel
pb píše: tlak nevzroste nad určený limit, protože objem nádoby vzroste.Nicméně to je jen teorie;
Ano,ano ale tlak je stejný i na druhém kole. A o to šlo./jedno kolo málo brzdí/ Nebo se mýlím
Něco obdobného by čistě teoreticky, ale jen teoreticky mohlo nastat jedině u vzduchové brzdy.To kdyby na jednom z brzdových válců byla děravá hadice, a tak by tam mohl být po úniku nižší tlak.
K.

Napsal: pát pro 07, 2007 10:35 am
od pb
Karel píše:pb píše: tlak nevzroste nad určený limit, protože objem nádoby vzroste.Nicméně to je jen teorie;
Ano,ano ale tlak je stejný i na druhém kole. A o to šlo./jedno kolo málo brzdí/ Nebo se mýlím
Netuším, jak je to u Libera, ale žil jsem v domnění, že
všechny auta mladší třiceti let mají minimálně dva nezávislé brzdové obvody (křížem - levé přední+pravé zadní; pravé přední+levé zadní).
A vzhledem k rozdílné technologii předních X zadních brzd by nižší tlak mohl stačit k úspěšnému brždění kotouče, ale nedostatečnému brždění bubnu.
Napsal: pát pro 07, 2007 11:38 am
od Karel
pb píše:dva nezávislé brzdové obvody (křížem - levé přední+pravé zadní; pravé přední+levé zadní).
Ano, ale mezi pístky v hl. br. válci je kapalina, a je tak zajištěná stejná síla na oba pístky, tak že i stejný tlak v obou okruzích.Ale to za předpokladu,že je hl. br. válec O.K.

K.

Napsal: pát pro 07, 2007 11:59 am
od pb
Karel píše:pb píše:dva nezávislé brzdové obvody (křížem - levé přední+pravé zadní; pravé přední+levé zadní).
Ano, ale mezi pístky v hl. br. válci je kapalina, a je tak zajištěná stejná síla na oba pístky, tak že i stejný tlak v obou okruzích.Ale to za předpokladu,že je hl. br. válec O.K.
Dva okruhy jsou tam
právě proto, aby ten tlak mohl být odlišný -- aby když ti praskne rozvod a vyteče kapalina, aby brzdila alespoň půlka brzd.
Napsal: pát pro 07, 2007 12:13 pm
od Karel
pb píše:Dva okruhy jsou tam právě proto, aby ten tlak mohl být odlišný -- aby když ti praskne rozvod a vyteče kapalina, aby brzdila alespoň půlka brzd.
Je to
skoro,ale jenom skoro tak.Praskne-li trubka nebo hadice na jednom z okruhů,kapalina mezi pístkama 4 a 5 zmizí a pístky se dostanou k sobě a pedálem se zmačknou a aspoň jeden okruh bude mít tlak. Pedál ale bude až na podlaze.Je-li hl. br. válec v pořádku tak je po sešlápnutí pedálu ve všech válcích a válečcích
stejný tlak. Jinak by to ale mohlo být jen v případě zátěžového omezovače brzdováho tlaku. Ale to už je jiná...
K.
