Stránka 1 z 2
Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: úte říj 16, 2007 10:29 am
od kce
takze- po tom, co jsme spolu s Hadem diky jeho uzasnymu schematu zapojili spravne podtlaky, zacal motor na volnobeh tocit dosti vysoky otacky. sroubek pro nastaveni otacek volnobehu zabiral pouze smerem nahoru, zpatky snizit slo pouze na onu "puvodni", vysokou mez. intuitivne jsem pokroutil jeden sroubek a trosku zkratil lanko plynu, ktere mi prislo prilis volne. problem byl s tim ze se
'to' totiz nevracelo po pridani plynu zpet do puvodni polohy. kzdpdne je mi jasny ze to je docasny reseni a cely system potrebuje spravne a uvedomele nastavit
tudiz otviram tuto tema, jehoz cilem (a mym zboznym pranim) by melo byt vytvoreni nejakeho komplexniho a blbcuvzdorneho navodu ohledne nastaveni.
zacal bych temito fotkami, které jsem opatril legendou, o jejiz doplneni (a pripadne opraveni) prosim nekoho z vas, moudrych. predevsim me zajima co a jak ktery sroubek nastavuje.
1)bohatost smesi? (jak nastavit- vim, tezke, ale cetl sem neco o 3,5 otacky?)
2)lanko plynu (co ma za efekt delsi/kratsi?)
3)vubec nevim, ale je to ten sroubek co sem pokroutil kdyz to moc tocilo otacky
4)nastaveni otacek volnobehu
5)vubec nevim (je-li to vubec nastavovaci;)
( 6)pokud sem neco prehledl prosim o doplneni)
dale jsou pro me zahadou pojmy jako:
nastaveni predstihu
nastaveni ventilove vule
serizeni rozdelovace (s podtlakovou regulaci)
nastaveni (vuli?) klapek v karburatoru
..nevim co bych za to dal, vedet, jak cinnosti oznacene vyse uvedenymi pojmy provest..
diky
Napsal: úte říj 16, 2007 1:54 pm
od Petr+Barča
Ahoj kce , podívej se , jestli se ti nepohybuje ta část karburátoru co jsou na ní přidělaný hadičky od vody a plynové lanko . Z prava můžou být povolené šrouby . Pak se to celý pohne a jde to do otáček protože táhne lanko . Taky celý karburátor vyčisti ať ti tam nic nedrhne . Lanko nastav tak aby bylo natažený , ale netáhlo . Na studeném motoru po nastartování nejlépe po ránu seřiď šroubek č. 3 , tím se šteluje sytič . Za tím šroubkem je taková tyčka a na ní je váleček , ten se má za studena dotýkat podkůvky s ryskou a po ohřátí motoru tam má být mezera . Potom za tepla nastav otáčky šroubkem č.4. Když ti tohle nepomůže tak teprve začni řešit šroubek č.1 bohatost .
P+B .
Napsal: úte říj 16, 2007 3:18 pm
od kce
super, diky moc, presne stylem ktery potrebuji!:)
..jen tak dal..
Karbec
Napsal: pon bře 17, 2008 7:09 pm
od Pajas
Ahojte všecí potřeboval bych fotku karburátoru na E 12 s automat sytičem z pravé strany vyfocený. Díky moc
Re: Karbec
Napsal: pon bře 17, 2008 10:28 pm
od kce
ok, zitra vyfotim..
Re: Karbec
Napsal: stř bře 19, 2008 5:43 pm
od Pajas
Prosba stále trvá... Chtěl bych celý karb vydělaný z auta i nefunkční s aut. sytičem z pravé strany. Díky
Re: Karbec
Napsal: sob kvě 10, 2008 7:32 pm
od Pajas
Tak dneskaj jsem zkusil předělat karbec za jiný s ručním sytičem. Za studena se sittičem ok ale za tepla když ho vypnu tak to chvílama škube hlavně při rozjezdu a nízkých otáčkách. Já už nevím co s tím grr....Hladina mírně větší ,bohatost OK. Karb jsem tedy jště nezkusil vyčistit...Možná to pomůže ale má nědo ještě nápad co s tím??
Re: Karbec
Napsal: sob kvě 10, 2008 8:18 pm
od kce
100% vycistit! a bude po starostech... ty uz to tu resis tak dlouho, ja taky resil, v podstate to samy, no a davno uz vyresil (nekam sem to i psal, mam ten dojem ze "HELP" v dotazech..)
(jo jinak pro nezainteresovane, fotku sem zde drive slibil a nedodal proto, ze pajas chtel karb. vyndany z auta, coz mi osvetlil az v poste;)
Re: Karbec
Napsal: sob kvě 10, 2008 8:37 pm
od Pajas
v pohodě s tú poštú...No ale já to ted řeším na jiném karbu..Zkusím to etě pročíst.Nápady klidně házejte
EDIT: Po rychlém projetí fora mě ještě napadli tyto věci-mohli by to dělat špatně nastavené ventile?Nebo přeskočený rozvodák?Jinak startuje to dobře za tepla i za studena za hodně studena to nevím prtože už není zima. Taky sem si přečetl jak na tomto odkazu Lubomír spravuje tu klapku nebo co to je a nepochopil sem to
viewtopic.php?f=12&t=616
Re: Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: sob kvě 10, 2008 8:39 pm
od Pajas
Vracím se k tomu bodu 3.To je fakt na sytič??I na ruční ??Díky
Re: Karbec
Napsal: sob kvě 10, 2008 9:48 pm
od kce
rikam, to ses na tom stejne jako ja.
nakonec sem sel, zainvestoval = vrazil litr profikovi a bylo
a rikal ze byl spinavej a rozstelovanej karbec..
od ty doby "lita" o dost lip..
Re: Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: ned kvě 11, 2008 7:17 pm
od Petr+Barča
č.3 To je štelování termosytiče . Ruční s tím asi nesešteluješ.
P+B.
Re: Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: ned kvě 11, 2008 8:57 pm
od Pajas
Toi sem si také myslel, ale proč je tam teda šroubek na štelování??Díky..
Re: Karbec
Napsal: ned kvě 11, 2008 9:02 pm
od Pajas
jj ale mě to šteloval mechoš temu věřím. Přemýšlel jsem ještě nad tím.Další možnosti co mě napadly
1) Může to někde podfukovat?Těsnění pod víčkem či mezi karburátorem a motorem?Volnoběh to drží v pohodě
2) Mám trochu popraskané parohy prdí to trochu
3) VN Kabely? Stačí to změřit stroboskopem?Nebo čím to mám změřit?
4) Svíčky mám Brisky dle katalogu...
5) Že by blblo rozdělovač či něco takového
Připomínám co vím
6)Hladina trošku větší (tento ruční má okénko
7)Škube to kolem středních otáček
Není vyčištěný karbec může být šppinavý
9) Když povytáhnu sytič vše jede OK
10) Jak to spravit
??
EDIT:
11) Karbec má jen jeden vývod na podtlak (Podtlaková regulace předstihu)-Můžou být špatně nastavené podtlaky?Na toto semn si vzpomněl až ted.Zkusím zapojit dle tohoto návodu na přiloženém obrázku.Ale já tam nemám to písmeno E červené kolečko a u toho druhého nevím zda to tam mám doopravdy.Jo a u toho podtlaku na regulaci předstihu je s nečím spojený? Neměl by né ale dle teho obrázku to tak vypadá.
Re: Karbec
Napsal: ned kvě 11, 2008 9:06 pm
od kce
ja sazim na č. 8 (ktere se zmenilo v smajlik
)
Re: Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: pon kvě 12, 2008 12:20 pm
od frantík
Tím seřizuješ velikost pootevření škrtící klapky. Což ovlivní volnoběžné otáčky na sytič a zároveň bohatost směsi (mění se poměr vzduchu a benzínu). Má velmi jemný závit.
Re: Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: pon kvě 12, 2008 5:11 pm
od Pajas
Ale to ladíš i šroubkem jedna né?Tu bohatost.
Re: Karbec
Napsal: pon kvě 12, 2008 5:24 pm
od Petr+Barča
Tohleto je schema zapojení podtlaků na E10 . E12 takto zapojená jezdí stejně dobře . Jezdil jsem tak skoro rok .
P+B.
Re: Karbec
Napsal: pon kvě 12, 2008 5:30 pm
od Pajas
To vím že je to E10 protože ten karbec je E10 já se ptám hlavně na ty moje body a to červeně zakroužkované. Díky
Re: Serizeni karburatoru a motoru E12
Napsal: stř kvě 21, 2008 2:36 pm
od frantík
Jo. Ale to je bohatost směsi při ohřátém motoru (tedy provozní teplota). To je něco jiného! Jsou tam 3 regulační šroubky. Jedním měníš směs na volnoběh a částečném zatížení (při ohřátém motoru). Druhým seřizuješ počet volnoběžných otáček motoru. A tím sytičovým ladíš fci sytiče. Ten ovlivňuje zároveň bohatost a volnoběžné otáčky při studeném chodu na sytič bez zátěže. Je to odvozeno od konstrukčního principu sytiče s přívěrou, což je tento typ. Jeho fci vysvětlovat nechci. U tohoto typu se to seřizuje takto. Ještě je možnost v případě nevhodného principu změnit tah pružiny zavírající předklapku. To ale nedoporučuju, páč to většinou věstí problém většího charakteru. Pokud je tam karbec se sytičem typu "okruh sytiče", tak tam to jde jen záměnou trysky sytiče případně vzdušníku. Třeba u starejch škodivek. Jenže je to zase závislé na druhu sytiče. Ten pracuje jinak.