studeny start
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Ahoj, potreboval bych poradit.
Nechci zakladat nove vlakno tak to hodim sem, snad to nevadi.
Zlobi me liberko a to tak, ze nekdy nestartuje. Proste se stava, ze studene nekdy nechce nastartovat. Ohrate uz startuje v pohode. Behem tydne treba 3x naskoci na prvni brnknuti a dalsi den baterka (nova) normalne toci jako diva a nic. Stava se, ze po pusteni klicku z 3ti polohy se motor 1-2x prevali. Zkousim to bez plynu, s plynem - nema to na to vliv. Nevim si rady, nenapada nekoho cim by to mohlo byt? Za pripadny postrehy moc dekuju.
Nechci zakladat nove vlakno tak to hodim sem, snad to nevadi.
Zlobi me liberko a to tak, ze nekdy nestartuje. Proste se stava, ze studene nekdy nechce nastartovat. Ohrate uz startuje v pohode. Behem tydne treba 3x naskoci na prvni brnknuti a dalsi den baterka (nova) normalne toci jako diva a nic. Stava se, ze po pusteni klicku z 3ti polohy se motor 1-2x prevali. Zkousim to bez plynu, s plynem - nema to na to vliv. Nevim si rady, nenapada nekoho cim by to mohlo byt? Za pripadny postrehy moc dekuju.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Začni očistením káblov k svečkam, zapaľovacej cievky, viečka rozdeľovača...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
+Dáme mrcni jak na tom jsou svíčky.
Souvisí to také s teplotou (chladno hůř to startuje)?? No a má to aspon snahu - škytá to jak kdyby nebo vůbec nic?
Nechápu to tvoje 1-2x převalí? To jako pak netočí startér?
Zkus vždycky otočit min dvakrát klíčem ( dokud slyšíš pulzovat čerpadlo) pak zkus našlapat párkrát a pak startovat bez plynu
Jestli máš startovací spray zkus tam stříknút do sání trocha - musíš odlišit základ a to jiskra X benzín
Souvisí to také s teplotou (chladno hůř to startuje)?? No a má to aspon snahu - škytá to jak kdyby nebo vůbec nic?
Nechápu to tvoje 1-2x převalí? To jako pak netočí startér?
Zkus vždycky otočit min dvakrát klíčem ( dokud slyšíš pulzovat čerpadlo) pak zkus našlapat párkrát a pak startovat bez plynu
Jestli máš startovací spray zkus tam stříknút do sání trocha - musíš odlišit základ a to jiskra X benzín
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Diky za postrehy.
Ano vypada to, ze kdyz je chladneji ze to hur startuje (ale co ho mam tak jeste tepleji nebylo, tak nevim)
Tim ze se prevali mam na mysli jakoby chytnul - škytne (starter funguje normalne)
S tim plynem to zkousim vselijak a nevypada, ze by to melo nejaky vliv. - proste i kdyz delam stejny postup, tak to nekdy chytne a nekdy ne.
Kdyz pak pustim auto z kopce, naskoci hned.
Ano vypada to, ze kdyz je chladneji ze to hur startuje (ale co ho mam tak jeste tepleji nebylo, tak nevim)
Tim ze se prevali mam na mysli jakoby chytnul - škytne (starter funguje normalne)
S tim plynem to zkousim vselijak a nevypada, ze by to melo nejaky vliv. - proste i kdyz delam stejny postup, tak to nekdy chytne a nekdy ne.
Kdyz pak pustim auto z kopce, naskoci hned.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Pajas
- Inventář fóra
- Příspěvky: 421
- Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
- Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Zkus ten spray a ještě pokud má karbec okýnko mrkni na hladinu...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Prikostri ak nemáš.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: studeny start
Úplně nejsprávnější je ta prvá rada. Otevří vstup k motoru a suchým !!! hadrem důkladně očisti všechny kabely ke svíčkám a k indučce. Víčko rozdělovače a přístupnou část indučky . Na 99,999 % pak nastaruješ jako víno. Tímhle trpí všechny Libera ať starší nebo novější. Je to jejich bolest a tuhle popsanou kůru si musíš v zimních měsících zopakovat, jezdíš-li každý den ,tak 1-2x za měsíc. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: studeny start
A jestli to opravdu bude tím rozdělovačem, ještě omrkni tepelný kryt tlumiče výfuku a kryty u levého zadního kola, pokud něco chybí, nabastli tam nějakou náhradu. Solné páry to je pravít.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Diky - o vikendu na to vlitnu. Driv se k tomu nedostanu.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Kabely nebo víčko jsou nejpravděpodobnější příčinou, ale taky by to mohlo být zatuhlým nebo špatně nastaveným sytičem. Když auto chytne, jsou volnoběžné otáčky za studena o poznání větší než po ohřátí?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Tuti:
na sytic to nevypada - auto kdyz naskoci, tak jde do lehce vyssich otacek toček a kdyz se ohreje jsou otacky uz normalne nizke.
na sytic to nevypada - auto kdyz naskoci, tak jde do lehce vyssich otacek toček a kdyz se ohreje jsou otacky uz normalne nizke.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Tak dnes jsem k auti prisel a jen tak ze to zkusim nastartovat a ono to chytlo jako fik - hned na prvni brnk. Tedy bych to fakt asi videl s tim ze se nekam dostala vlhkost.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
kdyztak zkus vymenit civku a dat tam tu "cernou" z druhyho liberka..
ja kdyz ho kupoval, tak prave melo hlavni vadu ze za vlhka nechytalo.. jak sis jiste vsiml, vyresil sem to krytem na civku z flasky od jaru, coz doposud fungovalo.. takze jesli neni chyba tam..
ja kdyz ho kupoval, tak prave melo hlavni vadu ze za vlhka nechytalo.. jak sis jiste vsiml, vyresil sem to krytem na civku z flasky od jaru, coz doposud fungovalo.. takze jesli neni chyba tam..
Re: studeny start
Kluci mají pravdu, v 99,9% případů má blbé starty po ránu za vlhka na svědomí vysokonapěťová elektrika Tedy přesněji řečeno solný elektrolyt, co ji pokrývá v zimě, ale nezavrhoval bych taky možnost přidřené klapky termosytiče, která občas zůstává otevřená. Až Ti to zas jednou nebude chtít studené nastartovat, vlez do motoru a ta klapka je hned za gumovým kolenem přívodu vzduchu od filtru - na karburátoru první. Nahmátni v jaké je poloze a jestli je otevřená prostříkni olejem celý mechanismus termosytiče. Taky už jsem tuhle záležitost řešil.....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
- Fofřík
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
- Typ Libera: 1997 E12
- Bydliště: Praha
Re: studeny start
Mám na starém liberu místo ručního sytiče termosytič. Měl jsem veškeré symptomy jako výše. Prostě to nastartovalo jen s roztlačením, pak běželo jako kočička. Tak jsem stříkl WD40 pod ten klobouček. Chytlo naaadherně, ale pak se to dostalo do takových otáček, ža bych mohl vystřelit na měsíc. Tušíte, co se stalo? Zkusil jsem to několikrát potom a furt. Mám teda radost, že to startuje, ale co ty otáčky?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: studeny start
Tak to zkontroluj, zda-li nezústala někde viset struna(lanko) plynu a funguje pedál jen třeba od poloviny. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny start
Otáčky na termosytič jsou u úplně studeného motoru (tj v zimě možná tak do půl minuty od nastartování) asi 2000 - 2500 za minutu, tzn. opravdu podstatně víc, než je normální volnoběh. Ale hned jak se voda trochu zavlaží by měly jít dolů a když se začne budit ručička na teploměru, sytič už je vypnutý. Jestli ti to zhruba takhle funguje, tak do toho radši neš'tourej. Jestli se ti otáčky zdají vyšší, na té pacičce co zatuhává je tuším šroubek, kterým se otáčky dají seřídit (nesplést se šroubkem na škrticí klapce) ... ale musíš to udělat velice rychle, máš na to po nastartování právě jen tu chvilku, než se voda začne ohřívat. V tom by právě mohl být problém, že to někdo šteloval už na zahřátém motoru a tím to rozhasil.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Fofřík
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
- Typ Libera: 1997 E12
- Bydliště: Praha
Re: studeny start
bylo to v servise v Liberci na vyčištění karburátoru, nikdo s tím amatérsky nešteloval, jezdí bájově, jen jsem tam stříknul WD, pač to furt nestartovalo. Tak jsem jen zkoušel s tím pohýbat rukou, jestli to není seklý a ty otáčky jsou ted tak 5000.. Ještě jsem nekontroloval ta lanka, to zítra za světla.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Re: studeny start
To opravdu vypadá na to , že ti jde plynové lanko jinudy než má jít . Nemáš ho tam přes něco přehozené . Už se mi to taky stalo .
P+B.
P+B.
- Fofřík
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
- Typ Libera: 1997 E12
- Bydliště: Praha
Re: studeny start
nemáte někdo nějaký nákres, kam má to které lanko být? Nebo fotku Ještě jsem ale nezkoušel