Stránka 1 z 1

Palivový filtr

Napsal: pon zář 11, 2006 11:02 am
od Wlado
Ahoj, minulý týden sem vyřešil problém s cukáním v záběru, dělal to palivový filtr hnedka u nádrže (byl úplně totálně zahnojenej) takže nejspíš nepropuštěl dostatek paliva. Tak sem koupil asi za 40,- Kč nějakej obyčejnej filtr na benzínce a vyměnil je...... Bylo sice po cukání.... ale pro změnu tam bylo paliva zase moc a auto strašně žralo. Bohužel jsem to zjistil až po ujetí asi 60km, kdy začal motor bělat zajímavé věci, vůbec nechtěl jet.... Při návratu domů sme 3krát čistily svíčky a po 4té už mě to na...lo (taky sem si vzteky prokopl zadní dveře :-) , tak sem tam fláknul zpět filtr původní..... domu sme sice dojely, ale musel sem motor držet v otáčkách aby nechcípl.....
Takže je mi jasný že ten filtr je asi speciální a jen tak se asi nahradit nedá. Poradte prosím kde ho seženu??
Wlado

Napsal: pon zář 11, 2006 2:01 pm
od Petr+Barča
Nechci tě zklamat , ale myslím si že to filtrem nebude . Mám tam obyčejný palivový filtr asi za šedesát korun podobné velikosti jako je ten co tam byl původně . Dokonce jsem tam měl ještě jeden malý přídavný před karburátorem a na spotřebu ani na jízdu to nemělo vliv. Zkontroluj plovák v karburátoru .
P+B.

Napsal: pon zář 11, 2006 8:59 pm
od Wlado
Když toto byl taky obyčejnej filtřík, hlavně odost menší než ten orygoš a já si myslym, jestli neměl moc velkej průtok, nebo tak něco, jinak sem koukal do toho okénka z boku karburátoru a vypadalo to, že hladina je na rysce.... takže fakt nevim. Hlavně přes ten starej filtr se skoro nedá fouknout, kdežto přez ten novej ůplně v pohodě....

Napsal: úte zář 12, 2006 7:43 am
od sedas
ahoj Wlado, souhlasil bych s Petrem. nám se tohle stalo letos v Norsku... vždycky to cukalo, když bylo potřeba víc benzínu (hlavně cestou do kopce). postupem času to cukalo čím dál častějc, tak jsme tam nějaký filtr sehnali, vyměnili, a bylo po cukání...

plovák v karbecu zavírá/otvírá "napouštěcí trysku" (nevím, jak se to správně menuje)... když je tam už benzínu dost, tak ten přebytečný se vrací zpět do nádrže. možná, že máš nějaký problém v tom karburátoru - když ten starý filtr nejde skoro ani profouknout, tak jím toho moc neproteče a nemusí se to projevit... :?:

pavel

Napsal: úte zář 12, 2006 10:30 am
od Karel
Problém bude nejspíš v karburátoru.Ale stálo by za pozornost změřit tlak a průtok benzinu.Jinak auto musí jezdit stejně s filtrem/čistým/ a bez filtru.Podobně se projevují také netěsné /porézní/hadičky na sací věti, ale ty máš čerpadlo zanořené takže případně malý výkon čerpadla.Na čerpadle bývá hrubý filtr- ten zkontrolovat. V praxi jsme to zjišťovali tak,že se použila průhledná hadička a benzín se musel vytlačit aspoň do 1,5metru nad nádrž. Na rychlou orientaci to bohatě stačí. A čerpadlo musí aspoň do výšky 0,3m nad karburátor dopravit za 1 minutu 0,25-0,3l benzínu. :roll:
K.

Napsal: úte zář 12, 2006 7:51 pm
od Martin H.
U starého Libera se k čerpadlu dostaneš jenom když v podlaze nad ním vyřežeš díru a řekl bych, že tam žádný hrubý filtr není, aspoň já jsem tam žádný neměl. Kupovat origo filtr je pitomost - je drahý a hrozně malý, hned se zanese. Za tu vysokou spotřebu určitě nemůže ani čerpadlo, ani filtr. Ta zakopaná čuba bude jinde.

Martin.

Napsal: stř zář 13, 2006 8:15 am
od Karel
Ano,než řezat podlahu tak nejdřív změř tlak a průtok. toothy10.gif
K.

Napsal: stř zář 13, 2006 2:17 pm
od Petr+Barča
Taky jsem chtěl řezat podlahu abych se dostal na benzínové čerpadlo , naštěstí k tomu nedošlo . Později sem se dozvěděl že stací vymontovat ten kastlík co je v něm baterka .
P+B.

prístup k čerrpadlu

Napsal: ned lis 26, 2006 8:57 pm
od Lubomír
k čerpadku paliva je teda fakt blbý prístup, ale ide tam dať ruka pomerne Saxanovským sposobom - je treba nájsť takú dieru v tej spleti rúr a konštrukcií na podvozku, cez ktorú sa zospodu dá vopchať skoro celá ruka až po lakeť, a v tom okamihu je čerpadlo dobre dostupné jednou rukou. Dá sa aj odmontovať aj odpojiť hadičky a elektriku, aj odhnúť tie dvojprúžky plechu držiace káble. Len som sa cítil byť trochu ako zožratý autom, keď som tam visel odspodu so zaklinenou rukou v podvozku... Asi je to pre japoncov normálna montážna poloha. Aj onakvejšie značky majú množstvo tzv . slepých montážnych miest, t.j. bez vizuálnej kontroly, tak prečo by Liberko nemohlo mať miesta s viziálnou kontrolou ale blbým prístupom.
P.S. druhou volnou rukou je treba tej uveznenej podávať klúč, kombinačky, šrobovák a tak... Takže vyrezávať dieru do podlahy, to nechaj až na koniec.