Topení
Topení
Rad bych se zeptal na par souvisejících veci. Moje Libero, rv86, mi fouka horkej vzduch pouze v poloze nastaveni packy na "nohy" a/nebo "predni sklo", pokud prepnu do polohy "nohy a kabina" (na palubce prostredni vyfuky) jde ven pouze studeny vzduch nezavisle na nastaveni teploty. Je to tak konstrukcne reseno normalne a nebo mam nekde upadenou hadici? Vim, ze u nekterych aut je to tak ve standardu. Nechce se mi zbytecne kuchat palubka.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Totéž
Dělá mi to to samé (r.v.1991) , takže to asi není chyba.
Co mne zaujalo mnohem více je, že nastavení pášky teplo/zima ovlivňuje i teplotu vzduchu vyfukovaného výdechy pod zadním sedadlem. Když je tam nápis "Rear Heater" tak jsem čekal vždycky teplý vzduch.
Co mne zaujalo mnohem více je, že nastavení pášky teplo/zima ovlivňuje i teplotu vzduchu vyfukovaného výdechy pod zadním sedadlem. Když je tam nápis "Rear Heater" tak jsem čekal vždycky teplý vzduch.
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. 

"trenýrková" teplota
Už jsem tu opět, liberáci.
Máte pravdu, je to od výrobce. Říka tomu dvoucestné vytápění.
Při něm vzniká rozdíl v teplotě mezi středním a spodním výstupem vzduchu. Stejně jako páčka teploty ovládá zadní vytápění.
Má "trenýrková" teplota spočívá v tom, že :
Do auta přivádím vnější vzduch
Páčku výstupu vzduchu nastavím na nohy a páčku teploty na max
Spustím ventilátor na druhý stupeň a spínač zadního topení
V případě zamlžování opakovaně přepínám výstup vzduchu na přední sklo
Po přijatelném zahřátí přepnu přívod vzduchu na cirkulaci v kabině
Páčku výstupu vzduchu nastavím do polohy střed a nohy
(Na nohy mi jde teplý vzduch a středem mi cirkuluje ohřátý a to ponechám až do "trenýrkové" teploty)
Dnes to bylo kratší... Ahojky v dalším příspěvku..... Baluu
Máte pravdu, je to od výrobce. Říka tomu dvoucestné vytápění.
Při něm vzniká rozdíl v teplotě mezi středním a spodním výstupem vzduchu. Stejně jako páčka teploty ovládá zadní vytápění.
Má "trenýrková" teplota spočívá v tom, že :
Do auta přivádím vnější vzduch
Páčku výstupu vzduchu nastavím na nohy a páčku teploty na max
Spustím ventilátor na druhý stupeň a spínač zadního topení
V případě zamlžování opakovaně přepínám výstup vzduchu na přední sklo
Po přijatelném zahřátí přepnu přívod vzduchu na cirkulaci v kabině
Páčku výstupu vzduchu nastavím do polohy střed a nohy
(Na nohy mi jde teplý vzduch a středem mi cirkuluje ohřátý a to ponechám až do "trenýrkové" teploty)
Dnes to bylo kratší... Ahojky v dalším příspěvku..... Baluu
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak po roce chci toto téma spolu s chladnými (až mrazivými)dny opět obnovit.Teprve nedávno jsem si ověřil,že nejúčinější topení v Liberu je pustit ventilátor vzadu, nastavit maximum na páčce topení a čekat, až se vzduch v autě ohřeje. Při současném běhu předního větráku na dvojku se sice nerosí přední sklo,ale jakoby "chybělo" teplo.A není moc velký rozdíl, když se ručka teploměru přehoupne přez nejspodnější čárku a nebo je-li ve "standartní "poloze. A vnitřní cirkulaci zapínám jen při stání za něčím smradlavým na semaforu.Jinak je uvnitř hned všechno orosený.Jedu-li sám- je to pohoda, ale daší tři spolujezdci svým "funěním" dokonale všechny okna zamlží a aspoň abych něco viděl, mám neustále v pemanenci utěrku "clarin" Domnívám se, že tuhle zkušenost nemám jen já sám. Dědek
To není Dědku ani moc tím, jak funí, jako spíš vlhkým oblečením a nebo, nedej bože mokrým oblečením za deště a sněhem na botech.Pak stačí opravdu teplý vzduch a dílo je dokonáno.Já si pokaždé vyhřívám auto před vyjetím (v mrazech) propanbutanovou parabolou a mezi tím si oškrábu okna.Potom už sedám do vyhřátého auta a pro děti to není takový šok z domu "do -15C".Ta parabola to jedna dvě vyhřeje a po rozjetí to vypnem.I v lese,když svačím,tak to zapnu a nemusím při svačině mrznout nebo startovat auto. Teplo je teplo.


Dandy
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
V Toledu ani v Octavce mi to nedělá. Je fakt, že když je sníh, řvu na pasažery" oklepat si boty" a toho luftu je tam taky víc. Nejhorší byl Warťas. do něj teklo a okna byla pořád zamrzlá jak prkno.A ten "bufík" na propan butan mám taky a docela jsem s tím i spokojený až na to, že trochu smrdí. Dědek
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
- Bydliště: Travná 55
- Kontaktovat uživatele:
Zháním zadní topení a radu kolem
Teče mi zadní topení u Libera E 12 - 1991, nenašlo by se někde na víc? Jinak se chci zeptat jak se to vytahule, jestli to proleze dírou nahoru nebo se musí rozebrat půl motorového prostoru?? Díky
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
topení
Mám, mohu poslat poštou, tento týden plánujem rozosielať z nejakej pošty v Česku dárkové zásielky ako Mikuláš.... Na SZ pošli adresu.
O demontáži: radiátor by mal ísť vrchom, nie je to treba celé rozobrať.
A určite je to radiátor? hadice a spoje sú dobré?
Lubomír
O demontáži: radiátor by mal ísť vrchom, nie je to treba celé rozobrať.
A určite je to radiátor? hadice a spoje sú dobré?
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Radiátor zadního topení
Odoslané, dnes.
Potvrď príjem!
Lubomír
Potvrď príjem!
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Topení
S přicházejícím podzimem přišla i potřeba topit. Pokusil jsem se o to
a jsem z toho poněkud "JELEN". Topení hřeje jen v poloze "čelní sklo"
a v ostatních polohách jenom větrá. U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru.Může mi někdo
vysvětlit funkce topení a pokoušel se někdo upravit topení tak,aby hřálo
i na nohy?
a jsem z toho poněkud "JELEN". Topení hřeje jen v poloze "čelní sklo"
a v ostatních polohách jenom větrá. U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru.Může mi někdo
vysvětlit funkce topení a pokoušel se někdo upravit topení tak,aby hřálo
i na nohy?
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Mě auto hřeje jenom: když si foukám na sklo a nebo na nohy (půl na půl se sklem). Když foukám doprostřed auta, tak to fouká vždycky studenej.
Zadní topení fouká teplý nebo studený vzduch podle toho, co je nastavené na předním. Můžeš jenom ovládat jestli fouká a nebo ne.
Možná to je u jinak starého auta jiné?
--V
Zadní topení fouká teplý nebo studený vzduch podle toho, co je nastavené na předním. Můžeš jenom ovládat jestli fouká a nebo ne.
Možná to je u jinak starého auta jiné?
--V
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. 

- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Topení
Ano je zapojeno v sérii s předním radiátorem a kohoutem předního se tak ovládá současně průtok vody i zadního topení.škatulka píše: U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru
K.

Naposledy upravil(a) Karel dne pát zář 21, 2007 1:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Nikolivěk, pouze překlápíš klapky, tím vytvoříš baypas okolo výměníku.A vzduch od ventilátoru neprochází výměníkem,ale fouká přímo a jinam a jinak.škatulka píše: Při každém přepnutí z "nohy" na "sklo"
dojde k zavření a otevření teplé vody do výměníku a divím se že ještě
nikomo neteče ventil.
Stačí

K.

Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ano, překlopení klapky je i slyšet - dochází k němu na půlce dráhy šoupadlaKarel píše:pouze překlápíš klapky, tím vytvoříš baypas okolo výměníku

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad