Moric evo II
Re: Moric evo II
sam nie- nemam frezy. Hlava skompletovana, jeden novy vyfukovy ventil bol dokonca mierne krivy. otazka,ci od vyroby
Vsimol som si,ze otukalo aj stredny piest/hlava cosi vacsie ostre, su tam 3 male dobky. A "pod" piestom nad kruzkami nalisovany bordel- podarilo sa mi vysparat mierkou,co zostalo,dokleplo kladivo- nech to neryhuje valec. Zajtra ,ak cas dovoli, startujem
Vsimol som si,ze otukalo aj stredny piest/hlava cosi vacsie ostre, su tam 3 male dobky. A "pod" piestom nad kruzkami nalisovany bordel- podarilo sa mi vysparat mierkou,co zostalo,dokleplo kladivo- nech to neryhuje valec. Zajtra ,ak cas dovoli, startujem
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Moric evo II
fajn, držim palce, příště už se i to nestane:-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Moric evo II
tak ostry zabeh za mnou.. Justy brzdy super, podvozok (odklony,zaklony) super, samosvor parada. Celkovo jazdne vlastnosti ovela lepsie-uplne ine auto,perfektne zataca,drzi stopu.So zadnym nahonom to nema problem ist bokom,ci tocit sa na mieste. Sklamany som z ale vykonu,ide to sice lepsie,no cakal som viac.Neviem,kde sa stala chyba-auto ma siroke kola,samosvor tiez berie vykonu, motorova brzda povie viac.Karburator naladeny,mapa predstihu spravna.
500km za mnou, slzi velky semering na kluke,a z prevodovky idu vazne zvuky, tak zvazujem otvorit ju a skontrolovat.. Na snehu vazny konkurent,no na mokru uz nemam sancu,na rovinkach to umre oproti vykonom ostatnych. Zvazujem postavit dalsi motor,lahko preplnany vstrek,bez IC.
Tlak oleja- za studena 3bary,ohriaty vyse 2bar. Prehriaty 1bar,aj v otackach (pri dlhej pomalej jazde na jednotke--pluhovanie,alebo polhodine na volnobehu) kontrolka vsak nepoblikne.
500km za mnou, slzi velky semering na kluke,a z prevodovky idu vazne zvuky, tak zvazujem otvorit ju a skontrolovat.. Na snehu vazny konkurent,no na mokru uz nemam sancu,na rovinkach to umre oproti vykonom ostatnych. Zvazujem postavit dalsi motor,lahko preplnany vstrek,bez IC.
Tlak oleja- za studena 3bary,ohriaty vyse 2bar. Prehriaty 1bar,aj v otackach (pri dlhej pomalej jazde na jednotke--pluhovanie,alebo polhodine na volnobehu) kontrolka vsak nepoblikne.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moric evo II
Vypada to krasne. Proc sviti na kazde strane jine svetlo? Co motor z noveho, nesel by napsovat? Meril si nejak vykon?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: Moric evo II
mam spravene prebliknutie svetiel- postupne po jednom prebliknu vsetky styri po sebe (nie za radom).
Motor je skladacka-kluka a remenica vacky*Justy, blok stare E12, hlava a vymennik olej voda FA ,vacka E10.. Je mozne,ze je nieco spatne --nevhodne spravene sanie,alebo vyfuk.
*justy remenica preto,lebo vychadza casovanie o pol zuba vpred na vacke.
Napad dat motor z novsieho nie je zly,no podla fabrickych cisel (vykon) som pocital,ze takto spraveny motor -stojaty dvojity karburator,vyfukove zvody 3-1 to pojde vykonovo viac,niekde okolo 55kW. Tazko to takto posudzovat,kola maju dost valivy odpor. Pojdem na tuu motorovu brzdu,cisla ukazu.
Motor je skladacka-kluka a remenica vacky*Justy, blok stare E12, hlava a vymennik olej voda FA ,vacka E10.. Je mozne,ze je nieco spatne --nevhodne spravene sanie,alebo vyfuk.
*justy remenica preto,lebo vychadza casovanie o pol zuba vpred na vacke.
Napad dat motor z novsieho nie je zly,no podla fabrickych cisel (vykon) som pocital,ze takto spraveny motor -stojaty dvojity karburator,vyfukove zvody 3-1 to pojde vykonovo viac,niekde okolo 55kW. Tazko to takto posudzovat,kola maju dost valivy odpor. Pojdem na tuu motorovu brzdu,cisla ukazu.
Re: Moric evo II
a vdaka za pochvalu
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Moric evo II
Tak blahoželám k prvým pojazdom, musí to byť krásny zážitok na svojimi rukami vytvorenom vozidielku, držím palce do ďalšieho vývoja k uplnej spokojnosti a k ďalším výhram.
Iba podotázka: meriaš aj podtlak v saní? - (nezrušil si ho náhodou montážou iných karburátorov?) - zníženie odporov v saní nemusí vždy priniesť zvýšenie objemovej účinnosti plnenia valcov, ale deformáciu v obehovom diagrame, kedysi nás to učili, musím si to osviežiť (potom budem múdrejší, tak ma neber uplne vážne)
- a prečo vačkový hriadeľ z E10? - nebude z E12tkovej striekačky ostrejší? - neverím, že sú uplne rovnaké, predsa len by tá striekačka mala mať vyšší prietok vzduchu, ak má vyšší výkon...
nech to jazdí...
Iba podotázka: meriaš aj podtlak v saní? - (nezrušil si ho náhodou montážou iných karburátorov?) - zníženie odporov v saní nemusí vždy priniesť zvýšenie objemovej účinnosti plnenia valcov, ale deformáciu v obehovom diagrame, kedysi nás to učili, musím si to osviežiť (potom budem múdrejší, tak ma neber uplne vážne)
- a prečo vačkový hriadeľ z E10? - nebude z E12tkovej striekačky ostrejší? - neverím, že sú uplne rovnaké, predsa len by tá striekačka mala mať vyšší prietok vzduchu, ak má vyšší výkon...
nech to jazdí...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Moric evo II
Lubo- mozno je nevhod sanie- je to zvaranec sania z icka FA a sania z fiatky,z ktorej je aj karburator. Je mozne,ze je nevhodne prudenie- v mieste spojenia troch kanalov do jedneho, je viac pri prvej klapke ako druhej, a mozno aj nevhodny objem ,,komory" pod karbecom,ta musi mat isty objem- to uz vsak neovplyvnim.Karburatorove justy to ma vsak velmi podobne. Dalsia vec je samotne miesto sania, otvor je pred zadnym pravym kolesom ,cez 55mm ruru ide do krabice s vymennikom vzduch/voda a dalej hadica 60mm do okruhleho filterboxu na karburatore. Neskusal som to zatial cele odpojit a skusit len filterbox.
Vacka z E10 ma ostrejsie casovanie-sanie . Podtlak v sani? bez neho by to predsa neslo.
Vacka z E10 ma ostrejsie casovanie-sanie . Podtlak v sani? bez neho by to predsa neslo.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moric evo II
Čím míň válců, tím choulostivější je motor na správné naladění sání. Libero má v originálu rezonanční komoru (i když asi spíš kvůli hluku než kvůli výkonu), ty místo ní máš krabici s předehřívačem, ale je otázka, jestli se pulzace podtlaku v potrubí netlučou. Třeba by stálo za to trochu laborovat se vzdáleností nebo průměrem trubky mezi výměníkem a filtrboxem.
Pak je otázka, jestli vzduch nepřehříváš moc - váhové množství které jde do válců se tím zmenšuje.
Pak je otázka, jestli vzduch nepřehříváš moc - váhové množství které jde do válců se tím zmenšuje.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Moric evo II
Gari už se o tom rozpovídal Tuti. Sání v tom bude hrát tak 95% roli. Vejfuk ani tolik ne. Taky jsem laboroval se sáním u starýho a skončil jsem u originálu. Odspod mi to vždycky jelo jako prase, ale v otáčkách se začlo dusit- mělo moc vzduchu. Sání jsem chtěl víst podobně, jako je to u novýho Libera. Co se tejče celkově motoru, víš, že jse přeskládal převodovku z novýho Libera do starýho a o dost je to výkonově znát, má to zkrátka větší sílu. Hrát si s těma odporama nebudu, pač už jsem pevně rozhodlej dát do starýho libera stříkačku. Je to naproto stejně napasovatelný, jedinej problém je z vejškou motoru, ale to Ty víš. Musí se upravit víko motoru. Jinak smekám před Tebou. Nemůžu se vynadívat, vim jaký to je si takhle hrát s autem. Už jsem se pomalinku pustil i do renovace leonky a udělal jsem si radost, dám do ní turbínu hodně zdaru při vylaďování kamaráde
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Re: Moric evo II
Tuti- mas pravdu, cim menej valcov,tym je to narocnejsie naladit. Upravil som uz par malych stvorvalcov,no tento trojvalec so mnou fakt cvici, nie a nie
Akykolvek zasah do systemu sania v starom libere prinesie len stratu vykonu,to som sa poucil davnejsie- ta plechova komora je tam velmi dolezita,takisto objem filterboxu,aj priemery a vzdialenosti potrubi ku komore.V snahe dostat do motora viac vzduchu som zvacsil privod do filterboxu a odstranil plechovu komoru,co malo za nasledok velmi citelnu stratu krutaku. Nakolko som to vtedy prerobil nevratne, musel som provizorne dat naspat a zapojit tu komoru aspon do kufra.
Tentokrat som na to siel s myslienkou spravit to ako karburatorove justy- teda dvojity spadovy karburator,kruhovy filterbox a nic viac okolo toho. Myslienka pouzit vstrekovanie z noveho je fajn,no tiez je to naladene na to divne dlhe potrubie v rame aj s rezonancnou komorou, navyse cisla nepustia- 40kW je malo.
Ist do preplnania mi pride ako prehra ,,tunera" .Ma to sice komplikacie pri stavbe,ale v konecnom dosledku mi to pride taka amatercina- je jednoduche nafukat motor, namiesto vyladenia atmosferaka. Je tu este jedna moznost,a tou uplne odstranit vzajomne ovplyvnovanie valcov navzajom- uz som to raz chcel- 3 moto karburatory. Vtedy som to zavrhol kvoli obave zo spolahlivosti v zimnej prevadzke- sol vs korozia drobnych casti karburatorov.
Ozaj- voda do predohrievaca ide z kurenia,to viem odstavit- a az tak zase neohrieva-vymenniku zostali len rebra-aby mal lepsi prietok vzduchu a -aby tolko neohrieval, je len proti namrzaniu karburatora.
Takze najprv motorova brzda,nech viem,na com som- mozno to nebude az take zle a potom budem spekulovat,co dalej.. no najprv musi von prevodovka-vycesalo zuby diferaku. Ale to uz je iny pribeh .
Misus- sup sem s fotkami Leone
Akykolvek zasah do systemu sania v starom libere prinesie len stratu vykonu,to som sa poucil davnejsie- ta plechova komora je tam velmi dolezita,takisto objem filterboxu,aj priemery a vzdialenosti potrubi ku komore.V snahe dostat do motora viac vzduchu som zvacsil privod do filterboxu a odstranil plechovu komoru,co malo za nasledok velmi citelnu stratu krutaku. Nakolko som to vtedy prerobil nevratne, musel som provizorne dat naspat a zapojit tu komoru aspon do kufra.
Tentokrat som na to siel s myslienkou spravit to ako karburatorove justy- teda dvojity spadovy karburator,kruhovy filterbox a nic viac okolo toho. Myslienka pouzit vstrekovanie z noveho je fajn,no tiez je to naladene na to divne dlhe potrubie v rame aj s rezonancnou komorou, navyse cisla nepustia- 40kW je malo.
Ist do preplnania mi pride ako prehra ,,tunera" .Ma to sice komplikacie pri stavbe,ale v konecnom dosledku mi to pride taka amatercina- je jednoduche nafukat motor, namiesto vyladenia atmosferaka. Je tu este jedna moznost,a tou uplne odstranit vzajomne ovplyvnovanie valcov navzajom- uz som to raz chcel- 3 moto karburatory. Vtedy som to zavrhol kvoli obave zo spolahlivosti v zimnej prevadzke- sol vs korozia drobnych casti karburatorov.
Ozaj- voda do predohrievaca ide z kurenia,to viem odstavit- a az tak zase neohrieva-vymenniku zostali len rebra-aby mal lepsi prietok vzduchu a -aby tolko neohrieval, je len proti namrzaniu karburatora.
Takze najprv motorova brzda,nech viem,na com som- mozno to nebude az take zle a potom budem spekulovat,co dalej.. no najprv musi von prevodovka-vycesalo zuby diferaku. Ale to uz je iny pribeh .
Misus- sup sem s fotkami Leone
Re: Moric evo II
Ty tri karburatory neni spatny napad, sel bych osobne touto cestou.
Jinak krasna prace, smekam
Jinak krasna prace, smekam
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Moric evo II
GARI to sání u novýho je jen odhlučnění, absoutně to nemá vliv na chod motoru. Jezdil jsem s tim odpojenym pokusně dost dlouho i spotřeba je stejná. NEHLEDĚ NA TO, ŽE SPOOOOUSTA LIBER MÁ ODHNILOU TRUBKU OD RÁMU, NA KTEROU SE PŘIPOJUJE VZDUCHOVEJ FITLTR- A FUNGUJE TO UPLNĚ STEJNĚ, JAKO KDYŽ JE VZDUCH. FILTR PŘIPOJENEJ A VZDUCH JDE DO MOTORU PŘES RÁM, JEN JE TO HLUČNĚJŠÍ.
A řekl bych že s těch 40 kw by šlo udělat víc nevim jestli si jel někdy v Nov. liberu, co má motor zajetej po generálce, ale oproti starýmu po zajetí a generálce je to vznášedlo s kterym se dá letět i 160 a to zrychlení je o hooodně znát. Taky chci přeskládat převodovku ze starýho do novýho a zkusit jak to pojede
FOTKY: http://misuss.rajce.idnes.cz/Leone_1.8_ ... 0462_1.jpg
moc toho neni, pač neni čas, furt se vrtám v cizejch autech
A řekl bych že s těch 40 kw by šlo udělat víc nevim jestli si jel někdy v Nov. liberu, co má motor zajetej po generálce, ale oproti starýmu po zajetí a generálce je to vznášedlo s kterym se dá letět i 160 a to zrychlení je o hooodně znát. Taky chci přeskládat převodovku ze starýho do novýho a zkusit jak to pojede
FOTKY: http://misuss.rajce.idnes.cz/Leone_1.8_ ... 0462_1.jpg
moc toho neni, pač neni čas, furt se vrtám v cizejch autech
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2477
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moric evo II
Ja jsem taky jezdil s odpojenym sanim na novejsim - byla odpojena primo ta hadice od krabice s filtrem smerem k ramu a nemelo to vliv.
Misus: na L si zaloz nove tema..
Misus: na L si zaloz nove tema..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Machy_CZ
- Člen korespondent
- Příspěvky: 260
- Registrován: ned led 27, 2013 8:41 pm
- Typ Libera: Zatím žádné
- Bydliště: Borač
Re: Moric evo II
Ahoj, zhltl sem všechyn stranky, musim uznat, remeslne skvele odvedena prace...
Ted po snizeni vypada z profilu, jak Mitsubishi L300
Jen mi neni uplne jasne, proc stavet zavodaka zrovna z Libera, chapal bych to treba na nejake vytrvalostni rally (nejaky mini Dakar), ale jinak mi prijde vhodnejsi treba Justy, ne ?
Ted po snizeni vypada z profilu, jak Mitsubishi L300
Jen mi neni uplne jasne, proc stavet zavodaka zrovna z Libera, chapal bych to treba na nejake vytrvalostni rally (nejaky mini Dakar), ale jinak mi prijde vhodnejsi treba Justy, ne ?
Nissan 300ZX '90 3.0i V6, Abarth 5OO '10 1.4i esseesse, Subaru Impreza '09 2.0i RX
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
JDM:
Mitsubishi Delica '96 2.8 TD SWB Crystal Lite, Mitsubishi Delica '95 3.0i V6 LWB Crystal Lite
http://moje.auto.cz/user/Machy-CZ
Re: Moric evo II
presne tak,mala delica Preco libero? auto zostalo po rodicoch,spociatku po prvej renovacii som s nim nepretekal,az neskor,postupne.Parkrat sa mi zadarilo zamiesat absolutnym poradim na amaterskych pretekoch a uz to islo.Hlavne musi byt sneh alebo aspon blato- vtedy ma libero trosku navrch aj pred pandou,justym,swiftom ci charade. Alebo inak,ako sa vravi
- spravit z hovna bic
- spravit z hovna bic
Re: Moric evo II
sory za mizernu kvalitu videa,ale inak to neslo.. https://www.youtube.com/watch?v=Jaf4iy488iw
Re: Moric evo II
Monstrozni!