rada
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: rada
"nejlepe a nejsnadneji " - no přece flexinou...nee?
jinak bych prosil i pár dat - stav, proč, (koroze? - úraz?(nehoda?))...i představení situace - líp se sdíli starosti...
jinak bych prosil i pár dat - stav, proč, (koroze? - úraz?(nehoda?))...i představení situace - líp se sdíli starosti...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: rada
Tak v každém případě to bude chtít vysoký hydraulický hever, který doma má málokdo. Lze vyřešit i použitím vysokozvižného vozíku a z boku auto vyzvednout. Jinak tahle"operace" na zahrádce doma moc úspěchu nepřinese. Přesto si myslím, jednodušší je demontovat motor (spustit pod auto) a pak po demontáži poloos odpojit řazení, kardan a další a vymontovat převodovku. Jako celek to má docela pěknou hmotnost a je to do "teplých" neforemné břemeno. A až to budeš vyvařovat (asi taky odspodu) dej bacha ať si to nepodpálíš uvnitř.(mokré hadry a kýbl po ruce). Ale není-li rozsah toho co chceš vařit příliš rozsáhlý , hledal bych jiné možnosti opravy.(silný natvarovaný plech jako záplatu nanýtovat (našroubovat atd) do zdravého. Copak vyndat motor a převodovku až na ten nějaký rezavý a nepovolitelný šroub půjde, ale návrat bývá obtížný a "zpojízdnění" ještě horší. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 942
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada
Hlavne pokiaľ je hnilý rám tak to bva konečná. To sa neopravuje. Pokiaľ je hnilý, tak si zožeň druhé s dobrým rámom.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 341
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada
Mam za sebou 3-4 vydelavani a vkladani motoru vždy to vyndavam i s prevodovkou, dokažu to sam a delam to na zahrade s obyčejným hevrem , panenkou.
Postup je nasledovny: 1. odmontujem narazník,odpojim vsetky veci co su pripnute k motoru sanie, vyfuk, vzduch. filter, vodu, alternator, podtlaky4WD, náhon tachomeru, elekriku.
2. odpojim tiahlo prevodovky a prevodovkové stabilizátory, odpojím poloosi
3. vyheverujem auto(o nosnik v strede) velmi jemne a podložim klatikmi- pod nosník motoru
4. odtocim tie 4sruby a motor ostane na silentbloku pri prevodovke a klatikoch
5. podložim hever pod lyžu prevodovky jemne nadvihnem a uvolnim silentblok (dve šruby)prevodovky(silentblok nechavam na ráme)
6. posuniem auto kusok dopredu aby sa uvolnil kardan, cely motor položim na zem a auto posuniem dopredu a motor je von
ak mas tep. clonu vyfuku musi ist von vyndas motor v pohode ale ked ho budes davat spat robi neplechu ak mas krytovanie motoru ide von medzi prvymi, ked už odpojiš kardan davaj pozor na naklonenie prevodovky aby ti nevytekal olej z prevodovky.
Po cely čas ked už klesaš s motorom kontroluj ci si ozaj vsetko odpojil aby si si neodlomil napr. el-mag. ventil 4wd ako ja. S rozumom- možno som na cosi zabudol.
Postup je nasledovny: 1. odmontujem narazník,odpojim vsetky veci co su pripnute k motoru sanie, vyfuk, vzduch. filter, vodu, alternator, podtlaky4WD, náhon tachomeru, elekriku.
2. odpojim tiahlo prevodovky a prevodovkové stabilizátory, odpojím poloosi
3. vyheverujem auto(o nosnik v strede) velmi jemne a podložim klatikmi- pod nosník motoru
4. odtocim tie 4sruby a motor ostane na silentbloku pri prevodovke a klatikoch
5. podložim hever pod lyžu prevodovky jemne nadvihnem a uvolnim silentblok (dve šruby)prevodovky(silentblok nechavam na ráme)
6. posuniem auto kusok dopredu aby sa uvolnil kardan, cely motor položim na zem a auto posuniem dopredu a motor je von
ak mas tep. clonu vyfuku musi ist von vyndas motor v pohode ale ked ho budes davat spat robi neplechu ak mas krytovanie motoru ide von medzi prvymi, ked už odpojiš kardan davaj pozor na naklonenie prevodovky aby ti nevytekal olej z prevodovky.
Po cely čas ked už klesaš s motorom kontroluj ci si ozaj vsetko odpojil aby si si neodlomil napr. el-mag. ventil 4wd ako ja. S rozumom- možno som na cosi zabudol.
Naposledy upravil(a) Raper dne ned úno 13, 2011 8:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Re: rada
Já to dělám tak : Lešenářskou trubku do kufru na příč a podvážu motor kurtama a na nich to i spustím na zem na desku a po ní to vytáhnu dozadu . Heverem to zespodu ze začátku jenom jistím . Líp se mi to vyndavalo kompet s převodovkou , než to rozpojovat v motorovém prostoru . Spátky to zase vytáhnu na kurtách , usadím , zanadávám si u toho , poděkuju pánu bohu že nepršelo , nesněžilo , nemrzlo , nepadaly trakaře no je to . Ale jestli máš fakt sežranej rám tak to snad za tu práci ani nestojí . A jak píše Dědek , bacha na sváření , Libero je velmi hořlavé , můžu potvrdit z vlastní skušenosti .
P+B.
P+B.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada
ja po vyletu do turecka a navratu s utrhlou zadni napravou (obe ty "ramena") vse vyresil bez sundavani cehokoliv, podle popisu mi prijde ze mas stejny problem.. staci nekdo sikovnej s autogenem a cockem, kybl s vodou a hadry na chlazeni silenbloku co sou v tech ramenech a hura do toho!
zkusim vystrachat i foto..
...
tak sem nasel jen tohle, kde uz je to pretlumexovany.. ale videt to misto opravy trochu je..
nicmene do budoucna bych rovnez jako ostatni poradil poohlednout se po voze se zdravym ramem, taky jsem si pak uvedomil ze ram nejde opravovat donekonecna a poridil nerezavy vozitko:)
zkusim vystrachat i foto..
...
tak sem nasel jen tohle, kde uz je to pretlumexovany.. ale videt to misto opravy trochu je..
nicmene do budoucna bych rovnez jako ostatni poradil poohlednout se po voze se zdravym ramem, taky jsem si pak uvedomil ze ram nejde opravovat donekonecna a poridil nerezavy vozitko:)