Opět zlobí zapalování.
Opět zlobí zapalování.
Čau, servisuju jedno starší a bohužel téměř dokonale prohnilé libero rv.97. Auto klasicky nestartovalo když bylo vlhko, to jsem opravil vyčištěním zapalovací souctavy a mírným oškrábáním vodivé části palce kde přeskakuje jiskra. Auto ujelo cca 100km a pak ani ťuk. Neházelo jiskru, následovala kontrola zapalování které se zdálo OK. Nakonec jsem našel odizolované(nepropájené pouze smotané) "náhradní" kabely které vedly k neoriginální cívce BOSCH. Samozřejmě živý kabel od cívky(ne zapalovací) se vyskratoval na kostru tak jsem je nahradil kabelem novým který jsem samozřejmě důkladně zaizoloval a propájel.
Když jsem pájel trochu jsem potáhl za svazek, něco luplo a urval se drát od uhnilého oka\konektoru. Zjistil jsem že drátem vede 12V při zaplém klíčku(kontrolky svítí).
Pak jsem znovu vše zkoušel a nehází to jiskru(VN vývod z civky jsem přiblížil ke kostře a někdo jiný startoval). Teď jsem prostě v koncích.
Drát je bílí s dvěma černý pruhy na bocích, podle toho co má na konci to vypadá na očko nebo konektor ale po zběžném půl hodinovém hledání jsem vhodný protikus nenalezl. Navíc nevede ve hlavním svazku nad motorem ale je kolem něj točený a končí cca 5 cm u zapalovací cívky.
PS>Někdo přede mnou opravoval toto liberko opravdu prasácky. Palivový filtr z VW passat přidělaný stahovací páskou k rámu, palivové hadičky už byly od benzínu prožrané tak liberko "čuralo" benzín. Asi je tam mnohem víc prasáren.
PSS> Kabely ke svíčkám mají necelý půl rok a víko rozdělovače s palcem je úplně nové.
Když jsem pájel trochu jsem potáhl za svazek, něco luplo a urval se drát od uhnilého oka\konektoru. Zjistil jsem že drátem vede 12V při zaplém klíčku(kontrolky svítí).
Pak jsem znovu vše zkoušel a nehází to jiskru(VN vývod z civky jsem přiblížil ke kostře a někdo jiný startoval). Teď jsem prostě v koncích.
Drát je bílí s dvěma černý pruhy na bocích, podle toho co má na konci to vypadá na očko nebo konektor ale po zběžném půl hodinovém hledání jsem vhodný protikus nenalezl. Navíc nevede ve hlavním svazku nad motorem ale je kolem něj točený a končí cca 5 cm u zapalovací cívky.
PS>Někdo přede mnou opravoval toto liberko opravdu prasácky. Palivový filtr z VW passat přidělaný stahovací páskou k rámu, palivové hadičky už byly od benzínu prožrané tak liberko "čuralo" benzín. Asi je tam mnohem víc prasáren.
PSS> Kabely ke svíčkám mají necelý půl rok a víko rozdělovače s palcem je úplně nové.
Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Opět zlobí zapalování.
Tento drát je "servisní", a je pro připojení orig dílenského otáčkoměru, a stroboskopu.Fox_25 píše:Drát je bílí s dvěma černý pruhy na bocích.... Kabely ke svíčkám mají necelý půl rok a víko rozdělovače s palcem je úplně nové.
Kabely ke svíčkám přeměřit a odpor od 1kohm do 5kohm. Jinak je podmínku, že cívka musí být originál pro Libero.
Podobné problémy se tu již dříve řešily.
K.

Nikdo není dokonalej.
Re: Opět zlobí zapalování.
Díky za radu, právě u mého libera jsem ten drát nemohl najít.
Jinak problém vyřešen. Mimo špatného víka rozdělovače a palce(vyzkoušeno na mém subaru) bylo dost vlhkosti u hallovy sondy(plus poškození izolace) která byla velmi prasácky připojená přes čokoládku(konektor neznámo kde). Čokoládka vyhozena, nahrazena smotanými dráty + propájeno a ejhle po složení motor naskočil nečekaně na ťuknutí a vesele(hlasitě) si brmlal přes výfuk od bosalu který patří na subaru justy.
Tahle sranda mi trvala necelé tři dny kdy už jsem k posledku tápal a napado mě úplně rozhodit rozdělovač když ke konci nešla jiskra ani z cívky. Už se nedivím že pár servisáků odmítlo libero dělat a skončilo u mě(dělám do PC a elektro obecně).
Ještě mě čeká překostřit motor(teď jede po zimě pochybuji) a liberko zas bude brázdit lesní cesty.
Jinak problém vyřešen. Mimo špatného víka rozdělovače a palce(vyzkoušeno na mém subaru) bylo dost vlhkosti u hallovy sondy(plus poškození izolace) která byla velmi prasácky připojená přes čokoládku(konektor neznámo kde). Čokoládka vyhozena, nahrazena smotanými dráty + propájeno a ejhle po složení motor naskočil nečekaně na ťuknutí a vesele(hlasitě) si brmlal přes výfuk od bosalu který patří na subaru justy.
Tahle sranda mi trvala necelé tři dny kdy už jsem k posledku tápal a napado mě úplně rozhodit rozdělovač když ke konci nešla jiskra ani z cívky. Už se nedivím že pár servisáků odmítlo libero dělat a skončilo u mě(dělám do PC a elektro obecně).
Ještě mě čeká překostřit motor(teď jede po zimě pochybuji) a liberko zas bude brázdit lesní cesty.
Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
Re: Opět zlobí zapalování.
Čau, mě na startování pomohla výměna zapalovacích kabelů. Měl jsem sice nové, uhlíkové ale za mrazu jsem musel rozdělovač nahřívat fénem. Objednal jsem si induktivní zapalovací kabely od Tesly Blatná T852M (v nabídce je nemaj ale udělaj je na zakázku asi za 500kč) a Liberko startuje i v -15°C. 

Re: Opět zlobí zapalování.
muzete mi (jakozto laikovi) nekdo vysvetlit prakticky rozdil mezi kabely T852B (odporove jadro) a T852M (induktivni jadro)?
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Opět zlobí zapalování.
Kabel s induktivním jádrem se používá tam, kde je potřeba snížit rušivé vyzařování z kabelů.
Jinak, obyč kabely /co kupujeme všici/ z Tesly jsou hodnoceny velmi, ale velmi kladně.
Víc zde
http://www.tesla-blatna.cz/_soubory/sad ... n-2010.pdf
K.

Jinak, obyč kabely /co kupujeme všici/ z Tesly jsou hodnoceny velmi, ale velmi kladně.
Víc zde

K.

Nikdo není dokonalej.
Re: Opět zlobí zapalování.
takze rikas ze v podstate je zbytecny objednavat ty indukcni, protoze bezproblemu stacej odporovy. pochopil sem to spravne?:)
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 zelene --- RIP
- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold
+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv95 zelene --- sold

+ Subaru Libero E12 SuperDeluxe rv96 bile --- stale zije!

- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Opět zlobí zapalování.
Samozřejmě můžeš použít jaké koliv co tam pasujou. Ale... výrobce auta musí dodržet nějaké norny o vyzařování teda rušení. A tak Tesla nabízí náhradu za originální výrobek.
Pak se ale dostaneme k problematice elektromagnetického smogu. No,to už je ale zase jiný hřiště.
K.

Pak se ale dostaneme k problematice elektromagnetického smogu. No,to už je ale zase jiný hřiště.
K.

Nikdo není dokonalej.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Opět zlobí zapalování.
vem obyčejný odporový, pokud je ostatní v pořádku, startujou i za vlhka a -20artvandal píše:takze rikas ze v podstate je zbytecny objednavat ty indukcni, protoze bezproblemu stacej odporovy. pochopil sem to spravne?:)

Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Opět zlobí zapalování.
to nebude problém s kabelamaLischman píše:Čau, mě na startování pomohla výměna zapalovacích kabelů. Měl jsem sice nové, uhlíkové ale za mrazu jsem musel rozdělovač nahřívat fénem. Objednal jsem si induktivní zapalovací kabely od Tesly Blatná T852M (v nabídce je nemaj ale udělaj je na zakázku asi za 500kč) a Liberko startuje i v -15°C.

Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět zlobí zapalování.
Prijde mi ze ty induktivni stojej v podstate skoro stejne jako ty uhlikovy, protoze v Tesle neumej poslat zbozi jinak nez jako obchodni balik za 150Kc, kabely stojej 320Kc ale s postovnym petistovku, takze cenove to je jedno. A pokud maji induktivni mensi ruseni a jinak jsou parmetrama stejny, neni moc co resit...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět zlobí zapalování.
Silikonem jsem nezatěsňoval spoj kabelu s víčkem, ale spáru mezi pláštěm kabelu a gumovou koncovkou na svíčku. Jednak ji považuji za potenciální zdroj budoucích problému s falešnými svody a krom toho se koncovka na kabelu přestane posouvat, takže se lépe nacvakává na svíčku.ulus píše: ... zatěsnit silikonem spoj kabel/víčko, jak někde popisoval Tuti ...
Jinak startování při -15 nebo -20 není pro kabely kritérium - to je suchý mráz, kdy už nic nekondenzuje a "hlavním hrdinou" je při těchto teplotách baterka. Mnohem větší problémy kabelům a víčku dělá lezavé vlhké počasí při teplotách kolem 0.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Opět zlobí zapalování.
Ano, kolem nuly je to nejhorší, byly doby kdy jak teploměr zahlásil nad 70% vlhkosti nemuseli jsme jet nikam. Pomohly "origo" kabely k Justy/libero za 900 ale jsou tlusté skoro jako mů malíček a celá izolace je z jednoho silikonového kusu vč krytek konektorů i koncovek ke svíčkám. Tzn tudma už se vlhkost nedostane. Od té doby libero chytne kdykoliv za jakéhokoliv počasí. Teď ho čeká kryt motoru, svíčky. Jenom se netěším na další "překvapení" které na sebe jistě nenechá dlouho čekat. Ale s tímhle autem se prostě jezdí dobře, rád ho znovu opravím.
Subaru Libero E12 SUPERDELUXE RV99 > Lehce ohnívá ale jezdí
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem
ohnívá=je v pubertě, vyrážejí mu pupínky pod lakem