Stránka 1 z 1

Yeti

Napsal: čtv bře 12, 2009 11:50 pm
od covex
Co rikate na nejnovejsi vysledek snazeni naseho domaciho koncernoveho vyrobce Skoda v podobe Skody Yeti? Me to trochu pripomina starsi model Forresteru (model 2007), jinak to nevypada nejhur.. este jsem ovsem zvedav na "krizovou" cenu. Jesli za to budou chtit pres 600tis jako za Oktavii Scout, tak nevim ktery blazen by to koupil s 1.2 motorem (byt papirove 77kW) a nesahl po Forresteru s boxerem. Na kolik to typujete?

Re: Yeti

Napsal: pát bře 13, 2009 8:07 am
od dědek
Pro mne je to zklámání. Čekal jsem něco většího než SX4 od Suzuki a zatím ? Pohon viskozní spojkou na druhou nápravu, žádný uzávěrky, docela malá průchodnost. Stará (dneska už veteránská) Lada NIVA s vyjmenovanými "vymoženostmí" stejným zavazadlovým prostorem , dá tomuhle rádoby outdorovému škodováckému novorozenci (o teréňáku se v žádném případě nedá mluvit) pořádně na pr.... A nakonec zpráva, že 4x4 bude za příplatek (asi hodně mastný) a
příjde později. Pokud "tohle" v základu nabídne škodovka za 400 tisíc ( a to jsem dost optimista) je to v době krize šlápnutí do ho.... Tohle ( přesněji tenhle druh) auta si nekupuje mladá rodinka , která se zadluží na Fábii za 220 tisíc , aby mohla jezdit k babičce pro vajíčka a důchod, a která dělá škodovce tu největší klientelu ( 20 tisíc za rok) To se kupuje jako druhý auto na zimu, do hor nebo jen tak na blbnutí pro ty, kteří nemají na " Hamra, Jeep "nebo jiný off road. A tak jediný konkurent, který paběrkuje (kvůli ceně) je SUZUKI SX4 , který v lepší verzi s 4x4 přišel na víc jak půl melounu. To, že by škodovka udělala díru do světa a nabídla to za 250 je myslím utopie. "vytočený" Dědek

Re: Yeti

Napsal: pát bře 13, 2009 11:06 am
od Tuti
Mám dojem, že se někde mluvilo o těsném podlezení 400 tisíc, ale samozřejmě u základní verze. To je o stovku víc, než Kia Soul nebo Citroen C3 Picasso, které jsou Yetimu tak trochu podobné, ale o kus menší. Možná ten kus + určitá větší prestiž Škodovky za ten rozdíl stojí, ale pak půjde ještě o "nadstandardy". Jak známo, Škodovka si veškerou výbavu nechává zaplatit podstatně víc než korejci nebo francouzi.
Jinak Yeti není tak malý, stojí na podvozku nové Octavie a proti Suzuki SX4 má dvakrát větší kufr i víc místa uvntř.
To že Yeti není offroad má dva zásadní důvody - první je ten, že to normální člověk nepotřebuje. Trh chce hlavně prostorné víceúčelové auto, stavěné podle současné módy "na vysoko". Čtyřkolku většina zákazníků v podstatě volí jen proto, aby se v zimě nedostávali do problémů na zasněžené silnici.
Druhý důvod je, že auta se staví tak trochu "ze stavebnice" a potřebné kostičky na offroad v krabici VW nejsou. Ani v Touaregu nebo v Cayenne. Kdyby Škodovka měla od šroubku vyvíjet skutečný teréňák, museli bychom si ho povinně koupit všichni, aby se cena dostala pod milion.

Re: Yeti

Napsal: pon bře 16, 2009 2:13 pm
od covex
Taky si myslim, ze velikosti to neni tak spatne, SX4 je rozhodne mensi, stejne jako Ignis. Holt cenova strategie skodovky rozhodne, ale vzhledem k zapojeni do koncernu to jako moc velky "trhak" nevidim.

Re: Yeti

Napsal: pon bře 16, 2009 5:15 pm
od Mira
Okukoval jsem to loni v lednu v Nemecku a moc me to nepresvedcilo. Prislo mi to jako skladacka z ostatnich koncernovych vozu, vetsina z fabie. Aji mi rikali nejake podrobnosti, ale ty uz jsem zapomnel a navic to bylo tajne :).
Ale jako priblizovatko to nemusi byt spatne.
Mira

Re: Yeti

Napsal: pát čer 05, 2009 2:31 pm
od covex
Jak naznacil Karel jinde, Skoda oznamila ceny:
http://www.novinky.cz/auto/170568-skoda ... korun.html

Coz to nakonec dopadlo lip nez se cekalo (380-450 zaklad), ted jen, jesli to bude mit aspon kola a volant v cene. Prvni zajimava zacne ale tak na 460tis, coz uz zase takove terno neni za jinak okapotovanou oktavku.:)

Re: Yeti

Napsal: pát čer 05, 2009 2:46 pm
od Karel
No, jen tak.... bduh.gif kolik by asi dneska stálo na prodejně nové Libero, se všema nutnejma prvkama, aby to mohlo na evropskej trh :?:

Re: Yeti

Napsal: sob čer 06, 2009 9:46 am
od dědek
Myslíš airbagy /aspoň dva, předělaný předek (nějaká deformační zóna) asi motor nad přední nápravou a trvale 4x4 s nějakou viskozní spojkou typů "německé synchro" ?
To je požadavek dnešní doby a bez aspoň trochu pozitivního crashtestu umožnujícím upalovat po cestách v EU. Asi by dneska neprošla ani konstrukce prostředních sedadel (při čelním nárazu nemůže metrákového člověka na poslední sedačce ten mechanismus prostředku nijak zastavit a smete vše před sebou a řidiči na zádech vykoukne čelním sklem) Tak že autíčko pro čtyři osoby nebo dvě, podle verse M1- N1. Jinými slovy - už by to Libero nebylo vůbec Liberem. Podle zákonů ekonomiky jeho cena by musela být někde 350 tisících, aby konkurovala tomu množství dodávek dneska na trhu. Dědek

Re: Yeti

Napsal: sob čer 06, 2009 3:36 pm
od covex
Vzhledem k cenove politice Subaru u nas by to bylo zrejme mnohem vic. Ovsem tento typ jaksi nezapada do image Subaru posledni doby, krom toho male dodavky ted moc nefrcej.

Moje poznamka k cene smerovala spis k uvaze - kdo si koupi za tuto cenu Yetiho, kdyz muze mit Oktavku (byt jen 2WD), ktera je preci jen vetsi a priznejme si to - ma za sebou nejakou historii. Kdo si v cervenci koupi Yetiho a prijede s nim za mesic do servisu, nespis se docka jen bezradneho krceni rameny...

Re: Yeti

Napsal: úte čer 09, 2009 1:23 pm
od covex
Diesel 2.0 je levnejsi nez benzin 1.8 - i kdyz s mensim vykonem, zajimave...
http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Skoda ... fault.aspx

Re: Yeti

Napsal: stř čer 10, 2009 7:09 am
od dědek
Jo, já myslím, že dnešní Libero by bylo určitě taky někde jinde. Větší, se silnějším motorem, spousta elektroniky a prvků pasivní bezpečnosti. Jenže to by už nebylo žádné Libero, ale něco úplně jiného. Obchodní politika Subaru rovněž nepočítá s nějakou versí jako užitkáč a z toho to asi i vyplývá. Jenže čert ví , kam se svět po krizi pootočí. Může se klidně stát , že i Subaru zkrachuje. Vývoj jako třeba v Toyotě směrem k hybridu, elektromobilu vidět není . Ani diesel od Subaru (sice pěkný , a není to žadný žrout) tou pohonou jednotkou pro "zelené" auto není. Dědek

Re: Yeti

Napsal: stř čer 10, 2009 11:39 am
od Tuti
dědek píše: Obchodní politika Subaru rovněž nepočítá s nějakou versí jako užitkáč
:
:mrgreen: No pak tu ovšem máme ještě číňany .. http://auto.idnes.cz/nove-cinske-auto-s ... _testy_fdv
Ale údaj o ceně pod 200 tisíc je malinko zavádějící, platí pro valník a bez DPH. Za "mikrobus" a včetně daně je to už skoro 300 .. a za ty prachy je to fakt žebrák. Viděl jsem to na vlastní oči a nebral bych to ani za polovic. A když se ještě přidá pověstná čínská kvalita ... tohle je drahý auto! To cena za Yetiho celkem odpovídá úrovni trhu ... a navíc musí se přece nasadit tak, aby se pak daly dělat slevy a akce, na to zákazník slyší.

Re: Yeti

Napsal: stř čer 10, 2009 12:59 pm
od dědek
Max. krouťák 83 ? No to bude pěkný lenoch, když do toho sednou čtyři lidy a sto kilo nákladu. Každé takové malé auto "jen s řidičem" se zdá , že uhání, ale když se naloží, hned za každého pasažéra je to litr ve spotřebě navíc, je to cítit na brzdách, na volantu a pozitivní je jen větší odolnost na boční vítr. No k Liberu - autu vymyšlenému už pře pětadvaceti lety to má hodně daleko. Dědek
P.S. Nejhorší na čínských výrobcích je použitý materiál. Naprosto nic nevydrží!

Re: Yeti

Napsal: stř čer 10, 2009 2:11 pm
od Tuti
dědek píše: P.S. Nejhorší na čínských výrobcích je použitý materiál. Naprosto nic nevydrží!
No právě, v tom to je. Na první pohled by se zdálo, že na nějakém kousíčku materiálu se přece nemůže nic ušetřit, ale ta úspora se projevuje hlavně ve zpracování. Měkká "automatka" ocel se obrábí za čtvrtinový čas (a energii) oproti materiálu s trochu slušnou pevností, ozubené kolečko vystřižené z "blátového" plechu nestojí ani dvacetinu toho co frézované kované atd atd.
Obchodně to funguje, protože pořád je dost kupujících, kteří jdou jen po ceně.
Ale u tohohle vozítka už nejde o pár stovek a asi bude těžké hledat zákazníky, kteří za své (a ne zas tak malé) peníze budou chtít testovat, jestli podobné osvědčené cesty k úsporám číňani použili i na něm.

Re: Yeti

Napsal: čtv čer 11, 2009 5:53 am
od dědek
A to mají číňani u nás ještě smůlu, protože jsme prožili "dobu vietnamskou" a tak na nějaký ten šmejd jsme si už mnohokrát naběhli. I já jsem vůl, že jsem koupil čínskou čtyřkolku. Šrouby (mimochodem "vzor něco vždy mezi 12-13,15-16 atd) nelze povolit , protože jsou tak měkké, že už nemají šestihran. Dokonce i jehla v plovákové komoře karburátoru je tak měkká , že neuzavírá po dvou letech provozu přívod benzínu a dokonce i na předním rámu zezadu není skoro žádný chrom. Oni snad vymysleli chrom stříkací ? To se nemůže nikdo divit, že ta "věc" stojí míň jak půlku. Mizerný platy, laciný mizerný materiál a "náhražkové" technologie. No jsem zvědav , až ten čínský klenot někdo tady koupí. Vždyť i nesrovnatelně kvalitnější KIA trochu ojetá se prodává za babku.
Co bude stát asi tahle minidodávka po pěti letech? Dědek

Re: Yeti

Napsal: úte čer 16, 2009 10:23 am
od Karel
covex píše:Jak naznacil Karel jinde, Skoda oznamila ceny:
http://www.novinky.cz/auto/170568-skoda ... korun.html

Coz to nakonec dopadlo lip nez se cekalo (380-450 zaklad), ted jen, jesli to bude mit aspon kola a volant v cene. Prvni zajimava zacne ale tak na 460tis, coz uz zase takove terno neni za jinak okapotovanou oktavku.:)
Jen pro porovnání :arrow: http://www.novinky.cz/auto/testy/171311 ... kovny.html
K.
:D

Re: Yeti

Napsal: čtv črc 02, 2009 4:24 pm
od covex

Re: Yeti

Napsal: stř črc 15, 2009 7:58 am
od Karel

Re: Yeti

Napsal: pon led 11, 2010 5:08 pm
od covex
Vcera jsem v Tanvaldu mel moznost vykouzet Yetiho (byl tam jakysi Yeti Park), ale jen na obyc zasnezene silnici. Zase nepresvedcili - je to sice auto pohodlny, urcite bezpecnejsi, ale mrnavy, plny elektroniky a drahy - kazdej prd je tam za priplatek, navic tam samozrejme nemeli ty zakladni verze, teda aspon diesel 81kW. Proste novy auto, jako spousta jinych.

Re: Yeti

Napsal: pon úno 01, 2010 11:41 am
od Fox_25
covex píše: kazdej prd je tam za priplatek
To už je za příplatek i sedadlo pro spolujezdce? :lol:

Já měl možnost řídit sněžného muže dneska. Dorazil s ním kamarád, myslel si že se pochválí, no, spíš jsem ho nas*al. Jen jsem usedl dýchnul na mě smrad z plastů a neměl jsem kam dát nohy, ruky. Takže jsem řízení s díky odmítl. Za to oplastování a "tunel" pro řidiče bych věšel šéfy automobile za koule do průvanu. Když srovnám většinu nových aut se svým starým passatem B3 kombi 1,8 LPG rv92 tak bych plakal. To auto jezdí 1kč/km(bez amortizace) a toho místa ve vnitř. Výborné sedadla, normální interiér kde digitální je akorát klimatizace a navigace na čelním skle, okamžitá odezva naplynový pedál, hydraulická spojka která jde zmáčknu rukou, plno odkládacího prostoru, atd. Když s tímhle ujedu 300km jsem malinko unavený, když to samé ujedu v kamarádově toyotě corola rv00 jsem zlámaný a unavený. Ano, nemá to ABS, ESR, Airbag, TCS, ale popravdě tohle ani v autě nechci a ani jsem to za svých cca 60Tkm co jsem najel nepotřeboval. K tomu libero na zimu(a zábavu) a jsem spokojený. S tím passatem jsem měl samozřejmě štěstí, stál mě celých 64000, vypadá jako by byl starý cca 3 roky(nikdy nejel v zimě) a byl v tom plyn od landi renzo.

Hlavně mě štve kam se ubírá vývoj aut. Všude se hlásá kolik pak auta vypoušťějí škodlivin ale že bych našel nějaké menší auto bez zbytečných kravin a váze 600Kg a obsahu 900ccm se spotřebou 3 litry se říct nedá. Nejraději bych měl auto pro dva s těmito parametry.