motor se přechlastává
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
- Bydliště: Ženklava
- Kontaktovat uživatele:
motor se přechlastává
Zdravím všechy.Moje Libero se zase rozhodlo že nebude jezdit a tak prosím o radu jak mu domluvit. Začnu od začátku ať je představa, nejprve auto začalo mít větší hlad,cca 12/100km.Myslel jsem "bo zima",ale pak i přes 16l.a víc. Začal se motor dusit a svíčky byly mokré.Momentálně jde motor jen za studena a né dobře.Chtěl jsem se zeptat,co všechno reguluje množství paliva.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: motor se přechlastává
V podstatě může být, /ale jak jistě všichni víme nemusí / závada :
4 - snímač teploty nasávaného vzduchu
5 - snímač teploty vody
6 - snímač podtlaku
7 - lambdasonda
tipnul bych si č.5, pak č.4 a nakonec č.6 K.

4 - snímač teploty nasávaného vzduchu
5 - snímač teploty vody
6 - snímač podtlaku
7 - lambdasonda
tipnul bych si č.5, pak č.4 a nakonec č.6 K.



Nikdo není dokonalej.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
- Bydliště: Ženklava
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Děkuji za pomoc. Nicméně tyhle součástky jsem už všechny vyměnil. Ještě jsem vyměnil celé sání,bypas,vstříkovací rampu,řídicí jednotku,svíčky,kabely rozdělovač,lamdu,indukční cívku,(ty elektosoučástky jsem měnil jako první,protože se zasíraly svíčky,a já myslel že je problém v elektrice) Ještě pro upřesnění,přechlastává se to i na Lpg i benzín( Lpg je řizené,ale jen do sání)
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: motor se přechlastává
Tedy "mixer" nad karburátorem ? tomu nerozumím, jeli to stříkačka tak nějaký sekvenční plnění, nebo vstřik? čím se tedy řídí na plyn bohatost? snad nějakým přídavným /emulátorem/?Kočí píše:( Lpg je řizené,ale jen do sání)
Móóc hezkýýý

Ještě bych skusmo odpojil filtr vzduchu přímo u připojení ke škrtící klapce.
K.

Nikdo není dokonalej.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
- Bydliště: Ženklava
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Filtr jsem taky zkusil dopojit(vyndal jsem krátkou hadici mezi filtrem a klapkou) Plynový mix je právě v té spojovací hadici.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
- Bydliště: Ženklava
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Jo a plyn má svoji řidící jednotku,alespoň tak jsem to pochopil v servise kde mi ho montovali.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: motor se přechlastává
Ztratil-li motor výkon, nebo postupně ztrácí dál , je třeba zkusit "tlaky" (kompresi) . Je tu i možnost zapečených kroužků , upáleného kus ventilu a stejně tak i přidřeného některého pístu. Píšeš, že jsi vyměnil snad kompletní "přípravu" směsi a tak bych hledal závadu tady. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
- Bydliště: Ženklava
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
Tlaky jsem už taky měřil a jsou 12,1-12,3-12,2 (nevím kolik mají být,ale jsou asi trošku větší protože byla asi před rokem srovnána hlava a zabroušeny ventyly.Najeto za ten rok je asi 32tis. km) A ještě jsem kontroloval nadstavení rozvodů. Jestli někoho ještě cokoli napadne,dejte vědět,budu vděčný za jakoukoli radu.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: motor se přechlastává
Pokračoval bych kontrolou funkce čidla teploty vody. Toto má na starosti i funkci jakéhosi sytiče. Bude-li vedení k řídící jednotce poškozené tak
ŘJ nemá informaci o teplotě a dávkuje bohatou směs, jak píšeš.
Řešil jsem podobné, ale chudou směs : viewtopic.php?f=2&t=875
A ještě teoreticky- neovlivňuje zásah do el. jenom dodatečná montáž plynu. Tím, že přepneš BE-LPG jen uzavřeš, a otevřeš ventily. A připojení řízení plynu k původní Řj zůstane.
K.

ŘJ nemá informaci o teplotě a dávkuje bohatou směs, jak píšeš.
Řešil jsem podobné, ale chudou směs : viewtopic.php?f=2&t=875
A ještě teoreticky- neovlivňuje zásah do el. jenom dodatečná montáž plynu. Tím, že přepneš BE-LPG jen uzavřeš, a otevřeš ventily. A připojení řízení plynu k původní Řj zůstane.
K.



Nikdo není dokonalej.
Re: motor se přechlastává
Ahoj. Včera jsem řešil stejnej problém, vezl jsem autobus z stk, se studeným motorem docela jel, sem tam se cukal, ale jak se trochu ohřál, začal cukat víc, málo otáček, chcípal a benzín mizel celkem rychle. Svíčky byly fest zasviněný a diagnostika mi "vyblikala" závadu v sytiči (teda aspoň tak jsem si to přeložil z anglickejch tabulek závad). Po prozkoumání motoru a okolí jsem objevil závadu, a tou byla uhnilá hadička od ventilu z třetího obrázku Karlova příspěvku. Po nainštalování nový hadičky bus vrčí jako novej.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: motor se přechlastává
Ahoj. Fakt dobrý. Skus popsat podrobný popis, a postup diagnostiky.Mirek píše: diagnostika mi "vyblikala" závadu v sytiči (teda aspoň tak jsem si to přeložil z anglickejch tabulek závad).
K.

Nikdo není dokonalej.
Re: motor se přechlastává
Pod přístrojovkou, vpravo od tyče řízení (kousek nad pedálama) je svazek nezapojenejch kabelů, na diagnostiku by měly bejt dva černý s nejmenším konektorem. (je o tom zmínka i v pdf manuálu) Tyhle dva spojím a otočím klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, nemělo by se při tom startovat! Teď budou všechny svítit jako vždycky, jenom "check engine" bude při závadě blikat. Číselnej kód závady se vyčte z blikání - delší bliknutí (cca 1.2s) znamená 10 a krátký bliknutí (cca 0.2s) znamená 1, podle toho, kolikrát a jak problikne se sečte číslo a podle něj už se hledá v tabulkách závad. (několik tabulek jsem našel i tady na fóru). Ještě jsem našel zmínku ohledně mazání závad, asi z řídící jednotky, ale s tím už jsem neexperimentoval. (různý kombinace spojení konektorů a zapnutí klíčem)
Konkrétně mě check engine probliklo 5x dlouze a 4x krátce = kód závady 54
Snad je to správnej návod, nerad bych radil nějaký blbosti.
Konkrétně mě check engine probliklo 5x dlouze a 4x krátce = kód závady 54
Snad je to správnej návod, nerad bych radil nějaký blbosti.

- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: motor se přechlastává
Z logiky věci by mělo být pokud "check" nebliká vůbec závada není žádná. Přesněji závada, registrovaná ŘJ. Je to tak? Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
Re: motor se přechlastává
Jak jsem psal na konci, ještě byla v návodu zmínka o mazání chyb z řj, potom by check engine nejspíš nemělo blikat.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
To je poprve co ctu srozumitelny navod jak diagnostiku provest. Vzdycky jsem videl jen kody.. nemuzes ty konektory vyfotit at je to jasny ktery to jsou?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Re: motor se přechlastává
No proč ne, jestli si vzpomenu, zítra to nafotím.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: motor se přechlastává
Jsou to vlastně jediný konektory, který jde dohromady spojit. Před časem jsem taky měl dojem , že jsou "omylem" rozpojené a tak jsem je spojil. Jediný efekt, který to mělo, bylo to, že svítilo stále ono známé"check" . Tehdy mě trochu Karel postrašil, že je to docela hazard, myslím ale , že jsem nebyl první ani poslední , kdo to udělal když to přímo ke spojení vybízí. Teď už jen zjistit, jak použít i ty ostatní konektory. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: motor se přechlastává
Jistě, že je to hazard, když slušně řečeno spojuješ něco, a nevíš co se stane. To je jako když hraješ karty, a bereš další, taky nevíš co bude dál...dědek píše:Tehdy mě trochu Karel postrašil, že je to docela hazard
K.

Nikdo není dokonalej.
- ix
- Člen korespondent
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor se přechlastává
ty zelený by šly taky spojit, copaxe asi stane? 
