Ventilator topeni
relé topení a okna
nechce mi topit zadní topení a zároveň vždy nejde vyhřívání okna občas to začne fungovat,tak mě napadlo relátko,?,kde ho najdu?mam rok 97
-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: relé topení a okna
Já mněl ze začátku to samé.kubajs píše:nechce mi topit zadní topení ...
Problém ale byl v kontaktu samotného vypínače (za ruční brzdou). Sem tam se zapnul a sem tam ne tak stačilo jen rozebrat vyčistit.
Topení nejde 1.a2.rychlost
kde najdu odpory a musím vyndat celé topení ? (v novém liberu) Kdyby se někomu doma válelo přední topení,stačí jen plasty,tak mám zájem. To moje je popraskaný a děravý.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Celý topení vyndávat nemusíš. To je nadlidské úsilí. Je ještě jedno řešení. Demontovat rádio a přihrádku pod ním a vymontovat schránku v přihrádce před spolujezdcem. Tím vznikne "prostor" k "opravě". podle přepínače rychlostí větráku topení najdeš svorkovnici a na ni musíš najít ty správný drátky a pak zařadit paralelně ke spálenému odporu několik závitů odporového drátu a vytvořit odpory asi čtvrt a půl ohmů (bude to pár závitů o průměru cca 2-3cm) Jo síla drátu asi 0,8mm (ono to prevít bude docela "topit". Jejich umístění jsem řešil "za" přihrádku a propojení kousky "autokablíků"doma se povalujících a "odpory" spojil "čokoládou" Pájení se ti asi nepovede a "kroutilova spojka" funguje pár dní". Tak hodně trpělivosti a několikrát "zalomené" prsty pro opravu ti přeje Dědek.
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2478
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ventilator topeni
Dneska mi zacal vydavat vselijake pazvuky velntilator topeni/ventilace pod palubkou. Uz jste nekdo mel nekdy rozrebranou tuhle cast topeni? Jde nejak rozdelat jen ten prostredni cerny bakelitovy sloupek, nebo jako obvykle u Libera bude potreba rozebrat cely predek auta?:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Ventilator topeni
a potom to bude o dvoch kvapkách oleja do ložísk, jo to znám, a všecko namontovat a potom začne svietiť nejaká nespokojná kontrolka, že má povytiahnutý konektor. Tak mnoho radosti z úspešnej opravy na pár krát, tak si Liberko váži svojich udržovatelov....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
Potřebuji poradit: Přestalo my foukat topení, začalo to tak, že to třeba po nastartování chvíli nešlo, ale rozběhlo se po chvíli...
Potom se ten motorek rozběhl jen na pobouchání do těch plastů, kde si myslím, že je ten ventilátor topení (prostředek pod palubní deskou dole...), teď se to jen čas od času hrozně pomalu jakoby hrozně pomalu rozbíhá a dělá takový zvuk jako když se to nechce rozběhnout a o něco to možná naráží...
Jak se k tomu ventilátoru, nebo motorku, nebo motorku dostanu...třeba to je jen drátek... ty dva spodní plasty mi nejdou od sebe...
Velice děkuji za každou radu, teď na zimu to není příjemné, hlavně když se mlží okna...
V Hypernově jsem musel koupit zázračné hadříky proti zamlžení oken ... fungují.
Potom se ten motorek rozběhl jen na pobouchání do těch plastů, kde si myslím, že je ten ventilátor topení (prostředek pod palubní deskou dole...), teď se to jen čas od času hrozně pomalu jakoby hrozně pomalu rozbíhá a dělá takový zvuk jako když se to nechce rozběhnout a o něco to možná naráží...
Jak se k tomu ventilátoru, nebo motorku, nebo motorku dostanu...třeba to je jen drátek... ty dva spodní plasty mi nejdou od sebe...
Velice děkuji za každou radu, teď na zimu to není příjemné, hlavně když se mlží okna...
V Hypernově jsem musel koupit zázračné hadříky proti zamlžení oken ... fungují.
Momentálně bez Libera...
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
Tam kde jsou ty šipky a trochu jsem tam pobouchal, tak se ten ventilátor rozběhl... zároveň ta zakroužkovaná část nejde nijak rozdělat.. myslím. Je to pod tím plastem... ten ventilátor?
(použit obrázek od dědka... dík
(použit obrázek od dědka... dík
- Přílohy
-
- vnitřek libera.JPG (159.18 KiB) Zobrazeno 30696 x
Momentálně bez Libera...
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
...teho bohdá nebude, aby českej Liberátor něco nedokázal rozebrat na Liberku....
no, prispejem skúsenosťou, že som podobne lenivý ventilátor rozbehal iba pár kvapkami oleja do ložísk a výmenou uhlíkov. Ale nájsť prístup na tie ložiská ,"jó to muúže bejt pěkná hokna".
Inak , ak sa ten ventilotor nerozbehne a nevypáli poistku, (lebo prúd tam ide záberový, ibaže furt cez tú istú lamelku, a tá by mala časom asi vyhorieť ) tak to tipujem na krátky uhlík - poklepom chytí kontakt a rozbehne motor, ale celý komutátor asi za jazdy iskrí a tým rýchle odchádza - ale môže to byť iba špatné pripojenie držáku uhlíka a kábla, treba skontrolovať, ale ty sa pýtaš na možnosť demontáže, a tu platí moja prvá veta.
no, prispejem skúsenosťou, že som podobne lenivý ventilátor rozbehal iba pár kvapkami oleja do ložísk a výmenou uhlíkov. Ale nájsť prístup na tie ložiská ,"jó to muúže bejt pěkná hokna".
Inak , ak sa ten ventilotor nerozbehne a nevypáli poistku, (lebo prúd tam ide záberový, ibaže furt cez tú istú lamelku, a tá by mala časom asi vyhorieť ) tak to tipujem na krátky uhlík - poklepom chytí kontakt a rozbehne motor, ale celý komutátor asi za jazdy iskrí a tým rýchle odchádza - ale môže to byť iba špatné pripojenie držáku uhlíka a kábla, treba skontrolovať, ale ty sa pýtaš na možnosť demontáže, a tu platí moja prvá veta.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
No nejhorší je fakt, že to vůbec nemusí být závada sanostatného motorku. To "pobouchání" má pravděpodovbně vliv na spojení- nespojení v konektoru přepínatelných odporů pro tři rychlosti ventilátoru. Bohužel zjistíš to jedině taK, že za rádiem (možnost přístupu i skříňkou před spolujezdcem) najdeš dráty k ventilátoru a proti kostře musíš naměřit nějaký ohmický odpor. drát, kde to bude nejmenší je nejvyšší otáčky (bez odporu) a pak logicky menší a menší je 2 a 1. Pokud ale některý nic neukáže - je to závada ve výše uvedeném konektoru. K tomu se dostat znamená rozebrat půl auta a pak v tom nejblbším místě najdeš zmíněné závity "odporů" pro 2 a 1. Je však ještě jedna možnost, když naměříš vše jak má být a to dost přidřený motorek v ložiskách. Pak pomůže opravdu jen kompletní rozborka a fraději výměna ložisek ( pozor nemusí to být klasická ložiska kuličková , ale kluzná.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
Jsou tam kluzná.dědek píše: pozor nemusí to být klasická ložiska kuličková , ale kluzná.Dědek
K.
Nikdo není dokonalej.
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
Prozatím děkuji za radu - dám vědět až to opravím já, nebo servis...
Momentálně bez Libera...
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
Tak nakonec servis... Hostivice - jediní my řekli že mám přijet a že to nebude trvat 14 dní...
Cena 1500,- nový ventilátor + nový odpor 300,- a ten za to prý mohl a ten odpor prý nějak poškodil i ten ventilátor... ale musím říct že rychlost (2,5h práce) v Hostivicích a vstřícnost hodnotím velmi kladně. Jezdíme každý den po štacích a už jsem si připadal jak Matěj Kopecký, ten taky jezdil v povoze bez topení..
TEPLOOOOOOO.
Cena 1500,- nový ventilátor + nový odpor 300,- a ten za to prý mohl a ten odpor prý nějak poškodil i ten ventilátor... ale musím říct že rychlost (2,5h práce) v Hostivicích a vstřícnost hodnotím velmi kladně. Jezdíme každý den po štacích a už jsem si připadal jak Matěj Kopecký, ten taky jezdil v povoze bez topení..
TEPLOOOOOOO.
Momentálně bez Libera...
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEJDE TOPENÍ VENTILÁTOR NEBO MOTOREK
Jo a kdyby někdo potřeboval, tak ventilátor se vydělává ze strany od volantu... (já na to šel z druhé strany)
Momentálně bez Libera...
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Ventilator topeni
Nejede mi 1. a 2. rychlost ventilátoru předního topení. Viděl jsem tady návod od Dědka na přidání odporového drátu, to mi ale připadá jako násilí na vlastním miláčkovi. V manuálu je pro připojení odporů konektor F20 hnědý s 4-mi piny, ale kde je? Jsou odpory nějaká krabička nebo je to někde zabudovaný? Ani za a pod rádiem ani pod odkládací skřínkou jsem ten konektor nenašel.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ventilator topeni
Ty odpory jsou na 99 % právě v té škatuli s výměníkem topení a jsou"ochlazovány" právě točímcí se ventilátorem. Samozřejmě,že elegantní oprava je rozebrat celou přístrojovku,demontovat výměník topení, rozpůlít tu škatuli , a pak zjistit, že je nečitelná hodnota na výkonovém odporu s odbočkou (1. a 2. st. otáček)a není možné ho někde sehnat . Pozor je to hodnota na úrovni Ohmů a jeho desetin. Tak, že nakonec musíš někde sehnat odporový drát (dostatečně silný , aby se nerozpálil do červena) naměřit "vhodný" odpor a nabastlit to do škatule topení. Upozorňuji, že to nelze pájet a je třeba vymyslet jiný druh spoje (mosazná dutinka a slisování v kleštích) . Moje řešení spočívalo v tom, že jsem si rozborku přístrojovky "odpustil" a skrz díru pro rádio napojil na odbočky s přepínače rychlosti ventilátoru topení "nalezený" odpor z nějakého (tuším forda ) topení. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010