Stránka 1 z 1

Poraďte

Napsal: stř říj 15, 2008 3:42 pm
od Ropton
Přeji pěkný den.
Uchvátilo mě toto auto a uvažuji o koupi novějšího modelu. Jezdim často na hory a 4WD je paráda. Variabilita vnitřního prostoru na posezení s přátely je úžasná 8) . Na přestěhování věcí to bude taky skvělí. Člověk v tom může spát a to se mi taky moc líbí. Jezdim na kole a když nás je víc, tak to nahážem dozadu a frčíme a nemusíme nic rozkládat a potom zas dávat dohromady. Chytám ryby a občas i závodně a někdy kroutim hlavou kolik mám věcí.Je mi 23 let a nechtěl bych do toho pořád jen cpát peníze a to je to co mě od toho trochu odrazuje. Pročítám si články a forumy a přijde mi, že to je dosti nespolehlivé aouto. Třeba když prší tak to nejede. Začne to cukat a dost (To mi moc hlava nepobrala). Je blbý, že to má ten motor tam kde je a proto je asi tak choulostivý. Nejsem žádnej mechanik, ale na svym autě fiat 126 jsem si vždy opravil vše sám. Nechci aby mi to pořád stálo v servisu a já si to neužíval a pak toho litoval, že jsem si to koupil. Přijde mi, že tady snad nikdo nenapsal, že si ho koupil a neměl s nim nejaký větší problémy. Fakt se mi líbí to co to všechno umí, ale pořád váhám. Taky bych si ho rád dotáhl z německa, že by tam mohly bejt v lepším stavu, ale nevim jestli to tak je. U nás jich moc neni aspoň co jsem našel. Děkuji za rady. Každou uvítám.

Re: Poraďte

Napsal: stř říj 15, 2008 5:07 pm
od kryton72
Jak jsem psal někde jinde, já s Liberkem neměl žádný problém za rok a půl a 23 000km ujetých (cca)...
Liberko je spolehlivé jako všichni japonci.
Jede to samozřejmě i v dešti...
Nejlépe když si ho vyzkoušíš. Já se do něj zamiloval po prvních pěti km :D
Když motorům rozumíš, tak si to i myslím z velké části opravíš sám... já mám tu smůlu, že musím hledat opraváře...
:mrgreen: Zdar.

Re: Poraďte

Napsal: stř říj 15, 2008 5:26 pm
od Pajas
Já myslím, že je to jak s každou ojetinou, můžeš natrefit na dobrý kus, u kterého budeš dělat jen normální údržbu ale také můžeš narazit na vrak, kde se bude vše kazit a budeš víc v servisu jak jezdit. Základ u Libera je ošetřovat spodek proti korozi, sem tam nějaká kostra navíc. Být tebou, koupím si nejdřív starší model, když se ti něco pokazí je více ND- nebo zrovna můžeš koupit celé auto. Sice bude mít více koroze. Ale záleží na tobě. Rozhodni se napiš jak si dopadl. A pokud ho budeš mít a budou problémy, od toho jsme tu MY-naše forum. Přeji mnoho najetých km bez poruchy...

Re: Poraďte

Napsal: stř říj 15, 2008 8:17 pm
od Lubomír
Tak teraz si prečítaj stanovisko starého Liberátora - frčím svetom s Liberkom viac ako 14 rokov, najazdilo mi najmenej tristotisíc spokojných km - možno zopakujem aj cudzie slová, s ktorými súhlasím, a už si nedaj radiť:
Liberko ako dieťa naftovej krízy je jedno z najúspornejších, najnenáročnejších riešení potrebných na uspokojenie najširšieho rozsahu potrieb čo najširšej skupiny možných užívateľov.
Predbehlo dobu v ponúkaných benefitoch - ešte dnes takú kombináciu užitkových vlastností neponúka žiadne iné auto - a preto uspokojí svojho majiteľa splnením veľmi širokého rozsahu požiadaviek a situácií na ceste i v živote. A každý jeho majiteľ - tak ako pri iných autách - by mu mal poskytnúť čo najlepšiu udržbu, aby mu spoľahlivo slúžilo, ale to sa v posledných rokoch majiteľovania u našich zhavranelých nemeckých bratov nekoná, takže sa nám do rúk dostávajú vozidielka so ZANEDBANOU UDRŽBOU! A to je pravidelne dôvod na ťažkosti a problémy, ktoré sa občas vyskytujú, tak ako pri iných autách. Ale my tu na fóre výborne komunikujeme a radíme si -ba sme ochotní uverejniť aj odkiaľ pochádzame - takže dokážeme vyriešiť a uzdraviť aj prechorené neudržované Liberko priamo z dovozu. Ano, zanedbané Liberko prestáva štartovať, staré káble korodujú, soľ vnikne aj na neochránený podvozok alebo do dutín, ale to je zvládnuteľné a Liberko sa odvďačí spoľahlivým výkonom. Takže Liberko vyžaduje aj udržbu, s tým je treba sa vyrovnať. Sú na ňom skupiny a diely, ktoré budeš musieť minimálne rozobrať a opraviť, niektoré aj vymeniť. Ale iba málo z tejto skupiny Liberátorov si necháva všetko robiť v servise. Jednak je to dnes drahé, ale hlavne je to asi otázka cti a šikovnosti dokázať udržovať v chode takýto šikmooký zázrak. A ono to ide, a dobre, a jednoducho (hlavne staršie) a ten kto rozozná maticu a šroub to dokáže. Liberko je jedno z posledných doma udržovatelných a opravovatelných aut. Toho si treba vážiť!
No už dosť rečí, spýtaj sa niečo k veci...
Jo, a daj vedieť, jak si sa rozhodol, množstvo členov a návštevníkov fóra ti drží palec...

Re: Poraďte

Napsal: čtv říj 16, 2008 6:52 am
od dědek
Tak taky názor můj. Je to sice opakování toho, co jsem tu již na několika místech tvrdil , ale klidně to zopakuji. Všechny důvody, které uvádíš jsou ty "pravé". Hory, ryby, přespání, 23 let atd a nemáš strach se v tomhle vehyklu pohrabat vlastníma rukama. Mnoho z nás jiné auto než Libero nemá a jezdí den co den desetitísíce km za rok. Jiní , jako já si Libero vybrali jako "outdorové" vozidlo - prostě druhé ( i třetí, čtvrté) do rodiny. Vzhledem k tomu, že má motor tam kde má a nejezdí se s ním jen po čisté krásné asfaltce, je tedy potřeba občas odšroubovat vrchní dekl a podívat se jak ten motor vypadá. Turbulence sajrajtu za vozem způsobuje ( především v zimních měsících) docela slušné zahnojení celého motoru včetně rozdělovače a VN kabelů ke svíčkám. Tudiž obyčejná nutnost tyhle komponenty občas suchým hadrem očistit, protože jinak za vlhka hrozí, že jiskra bude přeskakovat všude jinde , než na třech svíčkách a pak ty potíže, o kterých se občas někdo zmiňuje a ze kterých jsi dostal strach. Ale když si koupíš jakékoliv auto, se kterým vymeteš kdejakou kaluž, bude na tom úplně stejně. Když si vzpomenu na starou Š-1000Mb nebo později "stovku" u které po dvou demontážích upadly navařené šrouby M6 na trubce- držáku celého motoru, a tak "šusplechy" na obou stranách absentovaly, byl tenhle problém úplně na vlas stejný. Jinak těžko říci, zda doporučit nejdříve starší model Libera, nebo rovnou novější. Já to tohle v praxi realizoval a musím říci, že novější je podle mne ve všech technických detailech určitě lepší, ale všichni se shodujeme na tom , že esteticky je hezčí starší. Nové už dostalo takových přezdívek od pirani přez utrženou lanovku až po máslo na "štorc". Ovšem největší chechtalci valí oči, když na rybách u rybníka zaprší nebo napadně dvacet čísel sněhu. Vzhledem ke konstrukci spojky ovšem nedoporučuji hrát si na "anděla" a tahat větší a o mnoho těžší auta z bryndy ( tedy z bláta a sněhu) Výměna spojky realizovatelná i před panelákem na parkovišti není zrovna to nejlepší, jak trávit volný čas. Ale tohle jsou jen řeči. Každý si musí odzkoušet sám jaký je to pocit za volantem Libera. A pořád platí, nepřiroste-li ti k srdci, lze to prodat a zkusit něco jiného. Takových už bylo a taky bude. Bohužel pověstná starostlivost sousedů na západ za Šumavou a hlavně Krušnými horami o své plechové miláčky je už snad úplně v pr...... a tak lze i odtud si dovést pěkného zmetka. Dědek

Re: Poraďte

Napsal: čtv říj 16, 2008 7:29 am
od Karel
Ropton píše: Pročítám si články a forumy a přijde mi, že to je dosti nespolehlivé aouto.
Libero asi nebude auto pro Tebe. Neznáš ho, a píšeš/teda vybíráš/ jen negativa...
K.
:(

Re: Poraďte

Napsal: čtv říj 16, 2008 10:33 am
od covex
Asi proto, ze na forum clovek chodit proto, aby tu vyresil problem, malokdy se sem nekdo jde pochlubit ze zadny problem nema ze. :) Tak je to se vsemi fory.
Je to proste "ojete" auto jako kazde jine a vskutku zasadni je vyber pokud mozno udrzovaneho kusu. Tzn. clovek ma na vyber - opecovavany kus, za ktery ovsem zase hodne zaplati, nebo levny "vrak" do ktereho musi investovat cas a penize. Pak jsou u nas bohuzel i pripady, kdy si clovek koupi vrak za nehorazny penize, ale proto je tu tohle forum, aby se to nestavalo.

Re: Poraďte

Napsal: čtv říj 16, 2008 10:51 am
od dědek
Ale můžeš mít i kliku, kdy za málo peněz koupíš něco, co bude sloužit řadu let bez nadstandartních investic.Na to, jaký závady řeší majitelé jiných aut (třeba Fabie či Golfa) jako: co dvacet tisíc- to nové destičky i s kotouči , nebo GO na 90 tisících 1,2 motoru slabšího tříválce, výměna všech těch "kostí" a předních tlumičů nebo váhy vzduchu na dieslu, jsou naše problémy "brnkačka" Nedávno jsem četl, jak nový Land Rover potřebuje spojku každých dvacet tisíc což bylo i méně než kdysi stará Š105-120, kde vydržela "až" 30 tisíc (někomu však jen 15 tis.) Dědek

Re: Poraďte

Napsal: čtv říj 16, 2008 3:03 pm
od Ropton
Tak tomu opravdu není. Nevybírám žádný negativa, ale jen cituji, co jsem se zde dočetl a chtěl jsem právě s tím poradit. Auto neznám to je pravda, ale hned řikat, že to neni auto pro mě. Kdo ví jaký auto je pro koho.

Re: Poraďte

Napsal: sob říj 18, 2008 5:53 pm
od covex
To ses docetl spravne, kdyz liberu navlhne rozdelovac nebo zapalovaci kabely tak nestartuje. Jenze kdyz navlhnout zapalovaci kabely nebo rozdelovac jakemukoli autu tak nestartuje. U 10-12 let starych Liber se to proste stava a je mozne, ze je to nejaky konstrukcni nedostatek, ktery ale neni neprekonatelny. Samozrejme pricina neni nikdy tak banalni jako jen navlhle neco, ale casto kombinace vice faktoru.

Re: Poraďte

Napsal: sob říj 18, 2008 10:18 pm
od Franta
Můj názor na SUBARU.
Měl jsem zhruba 5 roků Justy.Bydlím na kopci (Velká Úpa-Krkonoše).Nikdy jsem nepotřeboval řetězy,když nevyjely terenní auta,já jsem vyjel k baráku vždy.Každou zimu jsem vozil hostům zavazadla ... .(Je na prodej za 10 tis.)... .
Libero mám rok a půl,sníh letos ani loni mnoho nebyl,přesto jsem měl možnost Libero vyzkoušet-vyjel jsem bez problému bez řetězů !!! Motor v zadu a pohon na zadní kola jsou v tomto případě výhodou !!!
Pozitiva:nebolí mne záda,pohodlné sezení,variabilita (jak každý víme),velký zavazadlový prostor,lůžková úprava pro rybáře(důležité).V zadu vozím i WC... .Atd.atd.
Negativa:Problém při silnějším větru... .
Pokud kupuji starší auto,musím počítat s tím,že si většinu věcí budu dělat sám ... .Jinak se nedoplatím !!!
dělal jsem letos např.spojku ... ,některé servisy u nás na Trutnovsku ji odmítly udělat vůbec,že je to hrozná práce a chtěli za to až 8 tis.!!!Nakonec jsem ji koupil v Děčíně asi za 4.200,-,vyměnil jsem ji sám a jako hroznou práci jsem to neviděl.Povařil jsem výfuk atd.Fakt je,že na starém autě je stále co dělat.Na jaře jsem vyměnil brzd.destičky a nechal na soustruhu sjet kotouče ... ,o tom ještě někdy napíšu.
SUBARU jsou dobré auta,nedám na ně dopustit,ale rezaví spodky,blatníky... .
S pozdravem Franta