Stránka 1 z 3

Napsal: pon říj 01, 2007 6:51 pm
od Patrik 1
Jak rychle to jelo

Napsal: úte říj 09, 2007 7:34 pm
od michalson
...víc jak 110 jsem si netroufnul, jinak prázdný lítá i 170

Napsal: úte říj 09, 2007 8:48 pm
od ix
já myslel že přes 130 se tomu nechce...

Napsal: úte říj 09, 2007 8:55 pm
od Patrik 1
není to překlep ta 170 mi taky připadá nějak moc na minidodávku s motorem 1,2l možná by to šlo z hodně prudkýho kopce (sněžka)

Napsal: úte říj 09, 2007 9:21 pm
od Martin H.
Těch 170 je tak asi o 20 víc, než to doopravdy jede s plynem na podlaze po rovné dálnici, bez větru. :twisted:

Martin.

Napsal: stř říj 10, 2007 9:39 am
od covex
Vsechno spatne. Maximalni konstrukcni rychlost vozu je 128km/h, podle toho co ukazuje tachometr se s tim da jet 140km/h. Tachometr ma normalne odchylku +10% takze to mame 140/110*100=128km/h. Podle me ridici jednotka ani vic nedovoli. Este to budu muset zkontrolovat pres GPS, ale podle me se neda s Liberem vic nez 130 po rovine jet. Mozna z kopce... mozna.

Napsal: stř říj 10, 2007 10:50 am
od Karel
covex píše: Podle me ridici jednotka ani vic nedovoli
Řídící jednotce na Liberu je to zcela, ale zcela jedno.
K.
:cry:

Napsal: stř říj 10, 2007 7:41 pm
od michalson
Rychlost je dle GPS a zkopce,ručička tachometru byla v místech kde je doraz ... Spotřeba benzinu Vpower racing cca 15l/100km . Liberko trénuje denně na cestě do práce levý pruh na dálnici opouští jen zřídka,to se musí spokojit levným benzínem.

Re: Tepelné clony

Napsal: pon bře 10, 2008 2:18 pm
od Tuti
Mis.us píše: .. GPS mi naměřila 168km/h:-) ...
To je samozřejmě velmi pozoruhodné číslo :!: Jestliže normálních 40 kW jakž-takž stačí Liberu k dosažení 130 km/h, na 168 už je zapotřebí něco kolem 65 kW. Samozřejmě nejsou všechny motory stejné, když je už z výroby povedený a ještě dobře zajetý, tak pár koní navíc není nic neobvyklého -- ale tohle už je moc. Pokud se nejedná o rychlost naměřenou z kopce a s pořádným větrem v zádech, dovedu si to vysvětlit jedině tím, že motor je přečipovaný. Vzpomínám si, že o podobné rychlosti se zmiňoval i Michael. Jezdí ještě někomu Libero takhle rychle a slyšel někdo někdy o chiptuningu Libera?

Re: Tepelné clony

Napsal: pon bře 10, 2008 2:57 pm
od Karel
Tuti píše:
Mis.us píše: .. GPS mi naměřila 168km/h:-) ...
motor je přečipovaný
Toto je motoristická latina./chi,chi/ U nás by se dalo snad přidat na dávkování paliva,případně zvednout tlak od čerpadla.
Jistě že by se dal zvýšit výkon jakéhokoliv motoru. Jenže cesta je jiná.Odstranit všechny pasívní odpory,jiná hlava,jiné písty,jiné ojnice, jiná vačka,jiná klika,jiný rozdělovač,jiný setrvačník, jiný výfuk.atd....Ale stojí to za to :?: :?: :?:
A pak zákonitě neprojdeš na STK na emise...
A ten rok výroby je na nášivkách pasů, a na oknech. :lol: pokud je správný VIN.
K
:lol:

Re: Tepelné clony

Napsal: pon bře 10, 2008 4:19 pm
od michael
Já jsem jel s tátovým Liberem něco přez 140 Km/hod v Rakousku na dálnici a myslím si, že je to na něj až dost :wink:

Maximální rychlost, chiptuning,...

Napsal: pon bře 10, 2008 5:14 pm
od Mis.us
Pro:Karel..Jojo,vim že je ten rok výroby na stítku na pasu(97),jináč motor byl prej dělanej..

Re: Tepelné clony

Napsal: pon bře 10, 2008 5:16 pm
od Mis.us
michael píše:Já jsem jel s tátovým Liberem něco přez 140 Km/hod v Rakousku na dálnici a myslím si, že je to na něj až dost :wink:

stydim se co jsem psal,to auto by se nemělo trápit...

Re: Tepelné clony

Napsal: pon bře 10, 2008 11:52 pm
od Tuti
Tuti píše: .. o podobné rychlosti se zmiňoval i Michael..
Pardon - vloudila se mi chybička, byl to Michalson ( viewtopic.php?f=14&t=596&start=20 )

Co se týče "chiptuningu", jsem přesvědčen, že ladičská firma by z motoru přeprogramováním ŘJ dokázala kolem 60 kW dostat .. v Justy dává jako sériový 55 kW. Do Libera šel přiškrcený - konstruktéři velmi moudře usoudili, že na vratký a větroplachý vozík bez deformační zóny je nějakých 130 až dost ... :D

Re: Tepelné clony

Napsal: úte bře 11, 2008 10:33 am
od dědek
Od tepelných clon je to sice téma mimo , ale už na podzim jsem při čtení "170 km/h " šel do vývrtky. Libero je minidodávka a mikro (nebo spíš už piko) bus. Tedy žádný závodní stroj a pokoušet osud při rychlosti nad 110 je docela hazard. Vemte si, že od nárazníku nebo svodidla nás dělí dejme tomu třicet cm plechu bez jakékoliv deformační zóny. Spoléhat na rám je skutečná naivita, neboť ten slouží na "rozhánění "větví a křoví, ale při nárazu na skutečně pevnou překážku- už jen ubližuje. Kdo se pokouší jet s Liberem víc jak sto, měl by povinně shlédnout aspoň obrázky Liber, který ve městě ( tedy do rychlosti 50km/h) do něčeho nebo někoho narazily. A nemusí to být vyloženě čelně. Když pak jedu osmdesát a blížím se ke kamiónu před sebou vůbec mne nenapadne pokus o předjetí. Prakticky by to šlo. Ale těsně po předjetí dostane Libero takovou facku od větru, že to raději nezkouším. "Drncnout" pak předkem do kamionu či svodidel, to abych se předem minimálně loučil s nohama. Tak, že nedoporučuji právě s LIberem zkoušet co to dá. Když jsem kupoval Toledo tak mi prodavač řekl. Maximálně to jede 182km/h a nemusíte to zkoušet. Samozřejmě jsem mu to nevěřil a musel to vyzkoušet. Sekl se o tři km. Já "vytáhl" jen 179 . Později jsem se dočetl v chytré knížce , že je celkem snadné , aby ŘJ byla naprogramována tak, aby pustila jen tolik benzínu(nafty)v závislosti na otáčkách, aby auto prostě víc nejelo. Tady mají výhodu starší Libera, který by šly "vytuningovat "a za cenu spotřeby , výkon motoru zvednou i dvojnásobně. Synek z dieslu 1,9 TDI 66kw teď ždíme skoro 200kW. Golf trhá asfalt i na čtyřku, ale stěží vydrží jedny závody, t.j. příprava , tréning, ostrý tréning a závodní jízdy tak 500km. A to kdoví jestli. Ale i tak dělat GO pomalu celého auta po 500km ? Naprostý blbec nebo šílený fanda. (Já říkám obojí) Dědek

Re: Tepelné clony

Napsal: úte bře 11, 2008 11:35 am
od Karel
Tuti píše: Co se týče "chiptuningu", jsem přesvědčen, že ladičská firma by z motoru přeprogramováním ŘJ dokázala kolem 60 kW dostat ..
Jen mi nebere, co by přeprogramovali.Existují tzv.emulátory na oblbnutí motoru.
Ale u našich aut je počátek vstřiku dán impulzem z rozdělovače a okamžik zážehu taky.
Tak jen snad si pohrát a dokonale naladit nejvhodnější předstih.
Co se týče "tuningů",nebo dokonce "tuzigů" , tak tu asi prostor není.Jedině bych v úpravách snad šel do zvýšení brzdného účinku, nebo zvýšení pohodlí /komfortu/ za jízdy např ofuky. A třeba centrál, případně alarm,nebo tajné vypínání a třeba přídavné nezávislé topení. A ještě něco veselejšího :arrow: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004061301 A ještě něco o nás a pro nás :arrow: http://www.protovision.cz/index.php?opt ... &Itemid=36
A vono toho je tu spousta, jen prohrábnout gůgla...A tohle je taky móóc pěkný. :arrow: http://elka.cz/edenik/chiptuning-na-daciu/
K.
:shock:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Napsal: úte bře 11, 2008 11:44 am
od peple
Odděleno od tepelných clon (i když ten kdo chce s Liberem jezdit víc jak 130 bude nějakou tu "tepelnou clonu" potřebovat - ale ne na výfuk :mrgreen: )

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Napsal: stř bře 12, 2008 12:49 pm
od dědek
Tak díky Peple, tady se asi dost "vyřádíme". Jak píše Karel "tuningáři" se dělí na dva tábory. Jedni nechají motor na pokoji (maximálně mu udělají barevný přeliv) ale ostatní "vylepšují" do nejroztodívnějších vymyšlenin, že z toho začíná rozum stát. Osobně jsem viděl Š120 do, které nacpal majitel 450 tisíc a z toho jen 220 tisíc za "muziku" . Ten byl ale "obojetný", protože nenechal na pokoji ani motor a nápravy a do Š-120 nacpal motor do předního kufru z nějaké Alfy . Za takto upravené auto chtěl jen 400 tisíc a hledal kupce. (Asi hledá dodnes!) Pak exitují ti druzí ( případ mého synka , který do skořápky nevalně nastříkáné "slitým zbytkem barev) co nejvíce odlehčené,strčí motor totál předělaný z původních 66kW na 200 kW .Tady tunig spočívá ryze v motoru a výměně všeho co zvýší výkon bez ohledu na to jak dlouho to vydrží. Tihle jezdí do prostoru Rálska (spíš asi už jen jezdili, neboť jsem slyšel, že od letoška po loňském maléru je "válkám" konec) a na čtvrt míle se předhánějí, kdo bude rychlejší. Zpravidla nevítězí vysokoobsahové závodní káry typu největších BMW a amerik , ale malá lehká auta , kterým motor točí přez 14 tis. otáček a za něj nacpou aspoń šestikvaltovou převodovku z audiny. Dneska je na trhu tolik možností, jen mít na to peníze. Cesta jak"roztočit " liberácký dvanáctistovkový motor a dát mu nejen 60kW , ale i víc , je mimo běžných fíglu (sání, výfuk, ostrá vačka "T" písty a chrom v kanálech ) třeba i v nakomponování TURBA na parohy výfuku. Když to jde na Š-120, tak proč ne na LIberu. Jenže s lety člověk na tyhle "voloviny" už přestává myslet a když vrážet do Libera peníze tak za něco užitečnejšího . Třeba nezávislé topení. Mě osobně vůbec nevadí, že Libero jezdí do stovky , nikam už nepospíchám a vím, že každé přišlápnutí plynového pedálu vede jen k tomu, že dřív se musí zajet k benzínce. Dědek

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Napsal: stř bře 12, 2008 3:11 pm
od kce
me asi leta bezi nak napred, protoze to vidim stejne jako dedek.. :D
nikam se nehonim, malo kdy specham, aspon nedostanu pokutu za rychlou jizdu a usetrim za benzin :wink:

Re: Maximální rychlost, chiptuning,...

Napsal: čtv bře 13, 2008 10:13 am
od Aja+Dandy+2
Ahoj Liberáci,tak tady tu debatu sleduju a dost se bavím. A popravdě už mě to nedá něco k tomu taky napsat. Na vytuněni jsou myslím daleko vhodnější auta než Liberko u kterého je to úplný nesmysl,stejně jako s ním jezdit nad 130km/h je sebevražda, bduh.gif ale když se někdo chce pořádně rozsekat, tak proč né. Jen u toho nemusím bejt a už vůbec bych nechtěl být účastníkem toho masakru. Liberko je přeci pohodové autíčko a jeho přednosti jsou úplně jinde než v rychlosti. Naprosto souhlasím s Dětkem a Kcečkem. Normálně drandím tak kolem 90km/h a na dálnici max. do 130km/h ale to začíná být o život ,takže většinou se pohybuju kolem pohodových 110km/h Mějte se fajn a přeju spousty kilometrů bez nehod a s rozumem :D Aleš