Stránka 4 z 4

Napsal: úte úno 13, 2007 9:19 am
od Tuti
Když celý výfuk nahradíš jedním "tuningovým" tlumičem (tzn. potrubí podstatně zkrátíš a zmenšíš odpor), pravděpodobně se dočkáš zhoršení výkonových parametrů a větší spotřeby. Koncový tlumič se dá neorig. koupit kolem 3 tis., katalyzátor opláštit pořádným plechem od příruby k přírubě. Vlnovec můžeš nahradit univerzální pružnou propojkou. Vyjde to dráž, ale máš jistotu.

Napsal: úte úno 13, 2007 4:31 pm
od Biker2
No já si myslím že právě menší odpor u čtyřtaktu výkon zvyšuje.Odpor nemá velký význam(na rozdíl od dvoutaktu) protože je potřeba aby se plyny hned za ventilem se dostaly co nejrychleji pryč.V případě velkého odporu se cpou plyny zpět do válce a tam zhoršují spalování a tím i výkonové parametry to je můj názor. Ale možná že je celá debata zbytečná protože ještě nevím jestli ten výfuk nebude dělat velký hluk.Tak se uvidí jak to dopadne mě se líbil že je nerez dobrá cena, málo práce a derlší výdrž.To je celá moje představa.

Napsal: úte úno 13, 2007 4:38 pm
od Karel
Biker2 píše:No já si myslím že
Bude-li menší odpor/lepší průtok/ výkon neklesne ale může stoupnot spotřeba :?: asi :?: snad :?: možná :?:
Chceš-li výkon na spotřebu nehleď :!: laughing4.gif
K.
:lol:

Napsal: úte úno 13, 2007 4:53 pm
od Biker2
Já nechci ani výkon ani tuning já chci jen levný a kvalitní výfuk(asi nemožná věc)S tou spotřebou se nechám překvapit.Třeba máte pravdu kdyžtak se nechá odpor zvětšit.Uvidíme jestli se k předělávce vůbec dostanu to je další otázka.Jestli to tam dám tak určitě napíšu.

Napsal: úte úno 13, 2007 4:56 pm
od Karel
Nechceš-li kupovat nový tak jedině vyrobit dokonalou repliku :!:
K.
:cry:

Napsal: úte úno 13, 2007 5:01 pm
od Biker2
To už mě taky napadlo ale je to dost práce

Napsal: úte úno 13, 2007 5:09 pm
od Karel
Tak,tak. happy8.gif
K.
:lol:

Napsal: úte úno 13, 2007 6:09 pm
od Tuti
Biker2 píše:No já si myslím že právě menší odpor u čtyřtaktu výkon zvyšuje ... .
Schválně jsem napsal výkonové parametry, nikoli výkon. Jeho maximální hodnota skutečně může (ale ne u každého motoru) snížením odporu výfuku stoupnout, protože rychlejší vyprázdnění válců pustí motor do vyšších otáček. Jsou to ale takoví koně dostihoví, žádní tahouni. V nižších otáčkách má odpor výfuku velký vliv i u čtyřtaktu, protože bez něj se tlak z válce ztratí moc brzo a dost znatelně klesá krouticí moment. Proto se u moderních motorů čím dál víc objevuje proměnné časování rozvodu a "tuniči" shánějí ostré vačky. Zvýšení spotřeby je vlastně až druhotným jevem, protože ztrátu pružnosti motoru odspoda při jízdě doháníš větší porcí paliva a honěním do otáček.
Jinak s větším hlukem (a to podstatně) počítej na 100% - rozhodně to je nejvýraznější efekt "univerzálních" výfuků, ostatně většina tuničů od nich ani víc nežádá.

Napsal: úte úno 13, 2007 7:52 pm
od Biker2
To co píšeš má svoji filozofii ale myslím si že ten výfuk nebude mít nejaký extémní vliv na spotřebu a výkon.Jak říkám třeba to ani neuskutečním.Je to zatím jenom nápad.Ale té spotřeby bych se nebál.Důležitější je podle mě sání a celkové seřízení.Těch vlivů na spotřebu je tolik že to až tak do detailu neřeším.

Napsal: úte úno 13, 2007 8:18 pm
od dědek
Pokud vím, je tematika "výfuku" dosti často probíraným tematem na nejrůznějších místech. Přikláním se k "většině", která tvrdí, že výrobce věnuje dost značné prostředky k "vymyšlení" odvodu výfukových plynů z daného motoru a doma to nejde nikdy!!! úspěšně vyřešit.Existuje však také názor, že podle obsahu motoru a jeho "papírové" spotřebě lze celkem s úspěchem použít výfuk z takového automobilu.Naprostá většina výrobců řeší potrubí jako "vyladěnou soustavu" trubek a většinou dvou tlumičů (někteří i tři a možná i více).A tak ten první je vlastně ten nejdůležitější protože ovlivňuje vyplachování a ten druhý je tak trochu už kvůli rámusu.Tohle nelze podcenit ani u Libera, kde velkou roli hraje i vlnovec a kolena jaksi do protisměru. Použít tedy jeden tlumič- de facto ten poslední (pro "vytuněný" rámus)určitě nebude to pravé ořechové. Na druhou stranu se před dvaceti lety na to zas tak nekoukalo (vzpomeňte si na rámus Š105-1020 a i ten někdo "vypočítal", protože tahle auta se prodávala i do světa, kde se koukalo na decibely- Anglie) A tak si myslím, že teoreticky vzato lze na Libero použít výfuk z auta o obsahu tak 1200-1300ccm,který mělo motor vzadu. Otázkou je, že ten výběr je dost malý a taky i cena toho výfuku plus náklady na úpravu pro Libero překročí možná cenu té "repliku" "bosal či "wolker" .Zbývá poslední možnost-"upravit" výfuk za pět stovek, nejlépe Š100-110, který lze zatím lehce koupit a smířit se s tím, že jeho životnost je dvě max. tři zimy. Dědek

Napsal: stř úno 14, 2007 4:37 pm
od Martin H.
Bavíme-li se o posledním dílu výfuku, není to zas tak náročná práce s tou jeho výrobou. Samozřejmě pro lidi kteří to umí. Před pár lety, v době kdy jsem na to měl materiál a výrobní prostředky (údržba v mlékárně), jsem měl z nerezu přesnou kopii za šichtu hotovou. V mém autě vydržela sedm let a teď dál prdí v kolegově Liberu.

Martin.

Napsal: stř úno 14, 2007 7:21 pm
od Petr+Barča
Nahradit výfuk podélně uloženým tlumičem bez katalizátoru jsme se pokusili před rokem . Jednalo se o výfuk ze žigula . Napasovat to tam šlo celkem dobře , protože je oválný a ani se nemusel zrušit vrchní ochranný tepelný plech . Jezdilo to celkem dobře , akorát to bylo dost hlučný a vzrostla spotřeba . Vyskoušeli jsme to souběžně na dvou autech a na obou to bylo stejný . Nakonec jsme se vrátili k tomu , jak to vymysleli japonci . Na fotce je to trochu vydět jak to vypadalo .

Obrázek

P+B.

Napsal: čtv úno 15, 2007 8:22 am
od dědek
Z nerezu by byl výfuk bezva. Dneska ale "trochu" dražší pro tohoho kdo nemůže materiál "ušetřit" z firemního. Na koleně to doma dost dobře nejde naohýbat a ani vaření už není nejlevnější. I obyčejný klempíř co dělá okapy a střechy mě s tím posílal do pr...... Tak já dal přednost poslat si tu nabízenou "bosálovou" repliku za tři litry a jedno dopoledne v neděli jsem se s tím popral. Nejhorší je "zlikvidovat" ty dva šrouby ke katalyzátoru. Pak už to je páračka. Až někdo zkusí tu předělávku ze Š100-110 ať tu dá vědět. Dědek

Napsal: pát úno 16, 2007 5:07 pm
od kosma.d
Ahoj Bikre2. Pokud chceš tuning tak si dej na místo posledního dílu tlumiče, středový díl myslím že z Forda, má délku 36cm a vleze tam s malými úpravami. Zvuk to má jak zvon,ale v kopcích když se motor jakoby dosí, tak se v autě nedá vydržet pro ty decibely, stejně tak při otáčkach kolem 1900-2100. Nějakým blbým spůsobem se v kabině hluk kulminuje a při delší jízdě začne boplet hlava. Ale venkovní dojem jak to projede, je super.
Nicméně vnítřní prostor Liberka asi tomu moc nepřeje. qcheerleader.gif

Napsal: pon bře 19, 2007 9:58 am
od Pajas
Moje 1.subárko (mám 2- jedno rozbité a druhé dodělávám furt) to rozbité- má výfuk ze 100.Až budu doma-tj o weekendu, tak zkusím překecat kámoše at mi púčí digitál a můžu to vyfotit

Napsal: pon bře 19, 2007 6:50 pm
od Biker2
Ahoj jesli se ti chce bude zase další příspěvek do diskuse to je fajn.Zatim ahoj všem.

Napsal: pát čer 15, 2007 9:32 pm
od Jarda
dnes jsem měnil svody fýfuku a přitomjsem prohlédl a opravil a natřel výfuk, a zjistil jsem že je zachovalý.??????????????
takhe byly svody prasklé.
Obrázek
toto je výfukové potrubí před odstraněním krytů a před nátěrem
Obrázek

Napsal: úte říj 09, 2007 7:06 pm
od Polevoj
I ja jsem pouzil pro vymenu kopii od Bosalu, protoze u meho tlumice uz zcela odpadla vyfukova trubka, coz se mi moc nelibilo :? Telo tlumice ale bylo kupodivu vcelku v poradku a nederave.
Stary tlumic
Obrázek
Bosal kopie (bohuzel pro stary typ Libera) uz s novymi uchyty pro silentbloky
Obrázek
Namontovano!
Obrázek
Uvidime, jak to bude fungovat. Tento tlumic je dost jiny (a tim nemyslim jen zvenku) a hlavne nema katalyzator, ktery je jinak integrovany do originalniho tlumice (jakysi 2.stupen, jinak je samozrejme katalyzator i v katalyzatoru :lol: )

Pri vymene se bez svarecky neobejdete, ale jinak to celkem jde. Daleko horsi je oprava termo plechu kolem vyfuku :?

VÝFUK

Napsal: pát lis 16, 2007 6:56 pm
od kryton72
Dnes jsem se byl zeptat na origo výfuk a jen pro ilustraci a pro majetné ceník všech třech kousků + kryt na poslední část výfuku... myslím že to jde postupně od prvního po poslední a aktuální ceny jsou ty napsané tužkou...
Takže zlevnili :shock:


Obrázek
[/img]

Napsal: čtv lis 22, 2007 10:15 am
od covex
Posiluje koruna/zlevnujou dily na libero, ale stejne mi nejak neni jasny co tam na tom vlastne je. Dvakrat 14tisic.. kdyt tam tolik drahejch dilu snad ani nemuze byt..:) Plechy uz tu nekdo popisoval a pres 4mistne cislo to nejde. Naopak jakykoli plech za 603Kc mi prijde ponekud malo.