Stránka 3 z 5
Napsal: stř pro 12, 2007 12:52 pm
od Karel
Tuti píše:"definovaného malého podtlaku", protože
Ale čistě
teoretická úvaha: Sání od filtru vzduchu je zavedeno do jakési dutiny v boku karoserie a končí snad až vepředu před/pod/ řidičem.Není tato dutina propojená s prahem 5. dveří

Jedině ověřit

jako zkoušej kominíci těsnost komínů dýmovnicí
K.

Napsal: stř pro 12, 2007 2:04 pm
od dědek
No , já mám pocit, že tahle hadička od rozdělovače je trošku k něčemu jinému. Čím starší motor , tím víc "dejchá" na kliku do oleje. To znamená, že v tomhle prostoru je přetlak, který je náhonem pro rozdělovač odvzdušněn právě onou hadičkou. Můžu se mýlit, ale já si takhle vysvětlil. Dědek
Napsal: stř pro 12, 2007 3:22 pm
od Karel
dědek píše:No , já mám pocit, že tahle hadička od rozdělovače je trošku k něčemu jinému

Ale jestli víš k čemu, tak nám to prozraď. Řeč je snad o odvzdušnění rozdělovače/Přesněji jeho pohonu/.A to tak,aby se žádný páry z prostoru vačkové hřídele nedostaly do rozdělovače a taky současně vodní pára, která tam určitě bude.A kondezovala by tam. Nebo né
K.

Napsal: stř pro 12, 2007 8:44 pm
od dědek
Pokusím se upřesnit moji úvahu. Orosí se jen to, co je "studenější" než medium, které změní skupenství plynné na kapalné. Tak, že pokus o start znamená, v prvém případě změnu tlaku a současně ohřátí vzduchu (plus par ) v prostoru klikovky. Přetlak způsobí " ujití" tohoto (i když jen zatím minimálně) ohřátého ale i tak teplejšího (řekněme) média rozdělovačem volnou cestou t.j. zmiňovanou hadičkou ven, kde ve styku se vším studenějším i ("bakelitovým") víčkem,včetně dalších částí, vytvoří orosení. Je to navlas stejné jako když dýchneš na studenou okenní tabulku. Možná je to teorie trochu přitažená za vlasy , ale já to takhle vidím.Neznám jiné auto, které by mělo takhle odvzdušněný rozdělovač a většina výrobců to řeší "dírou" ve ventilovém víku a hadicí "odcucávání" těchto par hned zpátky do sání. Nemusíte se mnou samozřejmě souhlasit . Já si to takhle vysvětlil. Dědek
Napsal: stř pro 12, 2007 9:23 pm
od Martin H.
Odvzdušnění motoru u staršího se dělo přez víko hlavy motoru, ale už jsem zapoměl jak.
Martin.
Napsal: stř pro 12, 2007 10:41 pm
od kce
Odvzdušnění motoru u staršího se dělo přez víko hlavy motoru, ale už jsem zapoměl jak.
normalne, je tam ve viku vyvod a hadice co vede zpet do sani...
Napsal: čtv pro 13, 2007 8:18 am
od Karel
dědek píše:Pokusím se upřesnit moji úvahu.
Jo,tak to bude.
K.

Re: nestartuje
Napsal: úte led 08, 2008 9:43 pm
od Josef
Ahojte. Já mám tu hadici od rozdělovače vedenou k gumové prachovce zakrývající přístup nečistot ke svíčkám.
Pokud máte servisní program tak ten obrázek najdete v - "SPARK PLUG & HIGH TENSION CORD". Doufám , že mmluvím o té samé hadičce. Rád bych ukázal obrázek- ale tento softík nefachčí pod LINUXEM.
Josef
Re: nestartuje
Napsal: stř led 09, 2008 8:32 am
od Karel
Podle obrázku by to tak mělo být . U mého někdo provedl již úpravu
K.

Re: nestartuje
Napsal: stř led 09, 2008 9:14 am
od covex
Obrazek teto casti sem daval Karel. ja jsem se koukal ale ten kryt svicek teda urcite nemam. Otazka je jesli od vyroby nebo je to dil ktery uhnil uz nekdy v minulosti.
Re: nestartuje
Napsal: stř led 09, 2008 9:42 am
od Karel
covex píše:Obrazek teto casti sem daval Karel. ja jsem se koukal ale ten kryt svicek teda urcite nemam. Otazka je jesli od vyroby nebo je to dil ktery uhnil uz nekdy v minulosti.
Určitě tam byl.Někomu asi překážel...
K.

Re: nestartuje
Napsal: stř led 09, 2008 10:19 am
od dědek
No, že by shnil se mi nezdá . Skoro po dvaceti letech mám tenhle gumový "stínič" svíček na starým a je jako nový. Spíš si myslím, že může být v případě silně "zahnojeného motoru a projetím nějaké vodní lázně, kdy má možnost zvlhnout a může se stát pro VN i vodičem, což má za důsledek kuckání motoru až nemožnost nastartovat. Na druhou stranu se přikláním k názoru, že je dobrý ho tam mít,. neboť kdo jste vymontovával svíčky víte, že všechny nečistoty, které napadají vedle svíček, hrozí zapadnout dírou po svíčce až na píst. A takový křemenný písek z léta při brodění - no hrůza domyslet. Dědek
Re: nestartuje
Napsal: stř led 09, 2008 2:39 pm
od Karel
dědek píše: a může se stát pro VN i vodičem,
Ale to by kabely musely být v hodně špatném stavu. Jinak kamínek ve válci

rači nepřivolávat.
K.

Re: nestartuje
Napsal: pát led 11, 2008 9:07 pm
od Josef
Zdravím. Při výměně svíček jsem si těch kamínkú naštěstí všiml včas, nepomohla ani ta guma. Musel jsem to vyfoukat komresorem- teda vzduchem. Josef
Re: nestartuje
Napsal: pát led 11, 2008 10:08 pm
od Lubomír
pridávam svoju skúsenosť, aj keď odbočím od hlavnej témy, stalo sa mi, že som nemohol po servisákoch a GO vymontovať sviečku, až sa ukrútila. Prirodzene, tú keramiku okolo izolátora strednej elektródy sviečky som už nikdy nenašiel, takže ju motor asi tak nejak strávil... Z toho vyplýva, že motor znesie opravdu hodne, každé zrnko piesku škodí, ale smrtelné to v mojom prípade nebolo....
Re: nestartuje
Napsal: sob led 12, 2008 11:11 am
od Karel
Josef píše:Ahojte. Já mám tu hadici od rozdělovače vedenou k gumové prachovce zakrývající přístup nečistot ke svíčkám.
A na jiném autě je to takhle:

- Hadice1.JPG (40.63 KiB) Zobrazeno 18291 x
Díra v gumovém krytu zůstává volná

- Hadice2.JPG (55.62 KiB) Zobrazeno 18288 x
Asi se jedná o změnu během výroby, nebo úprava předepsaná pro záruční servis.
Ta hadice je "tvarovka", nedá se přetočit

a je dlouhá.
K.

Re: nestartuje
Napsal: čtv říj 16, 2008 10:56 am
od covex
Tak vlhko a mlhavo poslednich dni, opet otevira toto tema. Dneska prvne mi zase pri jednom rozjezdu motor zacal vynechavat. Vzhledem k tomu ze cistenim se to spravovalo uz loni napada me jen koupit nove vicko a palec.. ma to smysl?
Re: nestartuje
Napsal: čtv říj 16, 2008 11:03 am
od dědek
Má. Když ráno nenastartuješ, prostě jej vyměníš a odjedeš. Až se vrátíš to starý vyčistíš od prachu a!sajrajtu a nasadíš při dalším "selhání" (až se opět "závada" objeví). Já však tvrdím, že velmi málokdy se tato závada objeví ze dne na den. Už před tím se projeví delším časem při startování a" pokuckáním" na startu. Dědek
Re: nestartuje
Napsal: čtv říj 16, 2008 12:13 pm
od Karel
covex píše:Tak vlhko a mlhavo ...
Skus odtud

tady se to řešilo
viewtopic.php?f=1&t=393&st=0&sk=t&sd=a& ... D&start=60
K.

Re: nestartuje
Napsal: stř pro 24, 2008 12:14 am
od pb
covex píše:Tak vlhko a mlhavo poslednich dni, opet otevira toto tema. Dneska prvne mi zase pri jednom rozjezdu motor zacal vynechavat. Vzhledem k tomu ze cistenim se to spravovalo uz loni napada me jen koupit nove vicko a palec.. ma to smysl?
Tak se musím pochlubit.
Měl jsem podobné problémy - opakovaně. Když teplota klesla k nule a bylo vlhko, byl problém nastartovat. Řešil jsem to výměnou víčka rozdělovače (opakovaně - tak jednou za půl roku, občas i s VN kabely). Pak byl vždy pár měsíců pokoj.
Svíčky jsem dal taky nové, jiskru to házelo. Ale asi slabou. Startování vždy lokálně vyřešilo vyfénování motoru horkým vzduchem, ale bez výměny víčka rozdělovače se o pár dní později problém opakoval.
Vypadá to, že jsem našel - alespoň pat-a-matovské - řešení.
Na konci listopadu bylo zase hnusně a auto nenastartovalo. Ale shodou okolností to bylo o víkendu, měl jsem čas a nepršelo. Tak jsem vzal fén a postupně jsem sušil vlhko z jednotlivých součástek v motoru. Až to nastartovalo - zase to bylo víčko rozdělovače.
Tentokrát jsem ho ale nevyměnil. Důkladně jsem ho otřel od bordelu a natlusto přestříkal silikonovým olejem ve spreji. Silikonový olej odpuzuje vodu, je odolný do cca 240 stupňů, nezpůsobuje korozi ani nerozpouští gumu. Tj. neměl by vadit.
A vypadá to, že tohle je ono. Od té doby auto startuje bez zaváhání a neobjevilo se ani vynechávání za jízdy. Zatím je to měsíc. Asi bude potřeba to čas od času preventivně obnovit, ale zatím to běží.