Stránka 3 z 15
Napsal: stř říj 17, 2007 9:40 pm
od Martinekk
Fofrklacek je super, pripravujeme niečo podobné, bude prekvápko

dva dny s Roomsterem
Napsal: pát říj 19, 2007 6:24 pm
od Tuti
V rámci škodovácké akce "Roomster na dva dny do vaší firmy" jsem měl možnost si tohle auto vyzkoušet. Roomster mě ze současných Škodovek oslovuje tak nějak nejvíc, takže když mi to zadarmo a naprosto nezávazně nabídli (

Fakt mi sami zavolali

), nebránil jsem se.
Jezdilo se mi v něm dobře .. tichoučko, nikde nic nemlátí, nesmrdí - no co si budeme povídat, nový je nový. Prostoru je v něm fakt dost, hlavně na zadních sedadlech je spousta místa pro nohy a kolem hlavy a taky se z něj dobře vystupuje (když jsem jednou jel vzadu v Oktávce, málem jsem si ukroutil nohy, než jsem je dostal ven). Zadní sedadlo je dělené na tři kusy - po stranách dvě jakoby samostatné sedačky a uprostřed taková úzká spojovačka. Dá se to všelijak polohovat, sklápět, vyndávat a ty krajní posouvat, takže variabilita je slušná. Sice je kolem toho hejblat jak v raketoplánu, ale s trochou cviku to jde. S pohodlím je to horší, protože sedačka je tvrdá jak v base a tvarování je zřejmě na dětskou velikost. Kdyby byla lavice měkčí a rovná, asi by to bylo lepší. No ale přední sedadla jsou důležitější a ta celkem jdou, i když jsem je taky čekal o kus lepší (kam se hrabou na ty, co jsem měl v Sieře z r. 87). Kufr je taky celkem slušně velký a víko se zvedá výš než u Libera, ale zato z něj dolů zákeřně čouhá asi 5 cm dlouhý zámek. Já jsem se pod něj ještě těsně vešel, ale kdo má víc než 185 cm, dřív nebo později si o něj tutově rozbije hlavu.
Za jízdy se auto chová příjemně - podvozek je na osobák trochu tvrdší, ale proti Liberu je to pořád komfort, boční vítr ani necítíte, auto parádně sedí .. jen s tím elektroposilovačem jsem se nějak nemohl sžít, občas jsem si připadal, jako když zatáčím joystickem na počítači. Motor byl 16ventilová 1.4, prý 66 kW .. asi dost málo na poměrně těžké auto. Od začátku se mi zdálo, že mám nějak moc často plyn na podlaze, takže na závěr testu jsem provedl srovnání. Když nastal čas Roomstera vrátit, posadil jsem do něj kolegyni, já skočil do Libera a jel před ní. Předem jsem jí dal instrukce, kde pojedeme "davaj", abych si ujasnil co jsou pocity a co fakta. (Pro Liberečáky - jednalo se o kopec Klostermannovou ul. nahoru a táhlý stoupák od Závory na Kunratickou.) Oba na trojku, oba plyn na podlaze. Už nebudu napínat - v obou případech Libero Roomsteru ujelo. Sice ne zmizelo, ale přinejmenším se citelně vzdalovalo. Na Kunratické jsme oba ubírali do zatáčky, protože v ní bylo po ránu mokro, ale to na výsledku myslím nic nemění. No abych motoru zase nic neupřel, sluší se říct, že někde mezi 4000 - 5500 otáček ožívá, takže kolem 90 se na trojku celkem obstojně předjíždí. U 16V motoru se zkrátka asi musí počítat s tím, že se odspodu sbírá nerad. Spotřeba mi po ujetých 240 km vyšla na 7,2 litru, což nepovažuju za zázrak, ale ani za průšvih, protože jsem zrovna s lehkou nohou nejzdil, ačkoli jsem - většinou - víceméně - dodržoval rychlostní limity.
Roomstera jsem vrátil se stejným prohlášením, jako jsem si ho půjčoval - totiž že by pro mě byl užitečný jedině jako 4x4.
Hlavním přínosem celé akce je pro mě další položka na seznamu aut, na která si do kopce troufnu

Napsal: stř říj 24, 2007 11:34 am
od peple
Tak ho mám taky. A ptáte se co? No přece prasklej blinkr. Stalo se standardně když mi vítr při vysedání vyrval dveře z ruky. Jejich přední hrana se při velikým napružení opře o blinkr a ten pak...

Naštěstí upadl jenom jeden střep a ten sem pak přilepil.
Napsal: stř říj 24, 2007 5:28 pm
od covex
Napada nekoho nejake vylepseni jak tomu predejit? Ja uz to mam na bou stranach.. kupovat novy nema cenu, do blinkru ani pod odlomeni nastesti netece.. co takle napr. zkratit trmen dveri?
Napsal: stř říj 24, 2007 7:46 pm
od kce
uplne z jineho soudku- jak se prosimvas jmenuje ta stribrna barva, jak tim mate vsichni nastrikany vejfuky, pripadne tepelne clony atd...? dik

Napsal: stř říj 24, 2007 9:26 pm
od Polevoj
Hlinikovy sprej - hlinik ve spreji.
Napsal: ned říj 28, 2007 7:35 pm
od Martinekk
Napsal: sob lis 03, 2007 8:29 pm
od kce
zdravim, mam dotaz- nevite nekdo prosim vas k cemu slouzi tadyhlenta "aplikace" na prevodovce (je pod 'hrncem' na vzduch. filtr..?? na fotce oznaceno zelene, jak je ta sipka tak tam je z boku takova trubicka, nechybi mi tam neco?;)

diky moc pokud vas neco napadne...
Napsal: sob lis 03, 2007 9:00 pm
od Martinekk
Ak sa nemýlim, tak Ti tam nechýba nič. Keď odskrutkuješ tie 4 skrutky, ktoré vidíš, tak celé to viečko odmontuješ z prevodovky dolu. Z druhej strany trčí jedna (alebo dve?) hriadle, viem že na jednej je nejaké voľačo, tuším aj s pružinkou. Takže to, na čo sa pýtaš je zaisťovací kolík tej hriadele. Ale či má tak trčať alebo má byť zarovno zastrčený neviem.
Napsal: ned lis 04, 2007 11:23 am
od Jarda
dnes jsem mluvil s dovozcem aut z itálie, jsou tam libera krásná zachovalá bez koroze, ale drahá, i 3000 euro
to znamená že to pujde přez 100000
Napsal: ned lis 04, 2007 9:25 pm
od kce
Martinekk: diky moc
..a nevedel by ste teda nekdo jestli to ma takhle couhat?

Napsal: úte pro 04, 2007 10:11 pm
od peple
Poraďte, jakou používáte a podle čeho ředíte chladicí kapalinu?
Daj se kapaliny míchat? Mám pocit že ne, ale...

Napsal: stř pro 05, 2007 8:08 am
od dědek
Údajně se dají nemrznoucí kapaliny bez problému mísit. Jsou však levnější s nižším stupněm "inhybitoru" koroze a dražší s vyšší účinností. Ty lacinější však snižují po dolití odolnost systému proti rezavění, což je logické. Jinak opět praxe potvrdila. PRVNÍ zmrznutí chladicí soustavy, která si pouze "přičichla" k Fridexu, nikdy nevytvoří trhací led, který by poškodil blok, resp,chladič nebo hlavu. Vytvoří takový zmrzlinový rosol. Ale pozor. Tohle když roztaje, oddělí se "to co nemrzne" a vodu a pak když příjde další mráz je to už průser, neboť spodek bloku kde je samotná voda(je dole protože je těžší než ten prevít co nemrzne) už zmrzne na klasický led a to už mrazové pojistky(ani nevím jestli je liberácký motor má) lítají ven. Dědek
Napsal: stř pro 05, 2007 11:02 am
od covex
Prvni rok, kdyz jsem mel libero, jsem resil stejny problem. Co sem se ptal, tak se nedoporucuje michat chladici kapaliny ruznych barev - jsou barevne oddlisene - cervena, modra, zelena - maji trochu odlisny zaklad a pri smiseni se nektere muzou zdrcnout.
Me tam ve VJCars nalili zelenou, takze jsem tam lil zelenou shell.
Jak poznat co tam mas ale neporadim. Ja to delal tak, ze jsem ustrihl dlouhy prouzek papiru a ten jsem nasoukal do nadrzky za pravym zadnim kolem - protoze skrz stenu nadrzky neni videt ani kde je hladina, natoz jakou ma barvu. Otazka je, jesli bude barva poznat po nejake dobe provozu.
Napsal: stř pro 05, 2007 11:17 am
od Karel
Co říkal hustoměr
Já teda měřím normálka hustoměrem.Ověřím si to ještě v mrazáku.Zatím bez problémů.
K.

Napsal: stř pro 05, 2007 11:59 am
od peple
Dolejval sem červenou, ale teď bych měl vyměnit všechno. A ptáte se proč?
Protože mi uhnila ta tenká trubička(odbočka) u prostředního "trubkovodu", začalo to kapat a teď už to teče.
Včera sem to rozebral(strašná práce

) a dneska to tam dám opravený.
Jde mi jen o to jestli jenom dolejt a kašlat na to nebo vyměnit všechno. Průser ale asi bude v tom že abych dojel domů tak Libero spolklo dvě lahve 1,5l kojenecký vody...
Napsal: stř pro 05, 2007 12:14 pm
od Karel
Pokud tam byla poslední náplň dýl jak 4 - 5 let tak bych vyměnil.
K.

Napsal: stř pro 05, 2007 12:17 pm
od kce
moje mela/ma barvu do zelena, takze sem tam dolil fridex podobny barvy, zmeril hustomerem (ten plovackovej, ma tam dve stunice, podle naisu na lahvi fridexu sem zvoli tu "moji" - uz sem zapomnel cim se ty dva druhy lisi, az budu v dilne okouknu a napisu) a pohoda.. mam to do -17
Napsal: stř pro 05, 2007 9:34 pm
od peple
No a ještě mě naťukněte kde je nejlepší vypustit (co povolit) a kde odvzdušnit...

Kapalina
Napsal: stř pro 05, 2007 9:49 pm
od hejtmos
Mě se libero nechtělo ohřívat a topit řikal jsem si že teda vyměním termostat ! rozdělám to a co nevídím no ....... to je právě to ,nevidím nic termostat tam nebyl ! no a chladičku jsem měl do minus 14 což je pro mě jako obyvatele podkrkonší dost malo ! zajel sem si tady unas do mototechny kde mi daly rozlejvanej fridex do minus 60 !!! v životě jsem o tak silnem fridexu neslyšel ale je to tak ! naše Liberkó pojme cirka 6,5 l tak jsem vzal 3,5 l fridexu a 3 l destillky ! takže mě to vyjde tak nak do minus 3O ti což je v poho ! nejvic se těším jak bude topit ! termostat mam na 88 takže by to mělo bejt v cajku ! jen aby v letě se nehřalo !! jakej tam máte vy ?
no chladičku jsem vypustil ve předu u chladiče dole a auto natočil samo to starou vypudilo ! ( nenechat to nastartovany nak dlouho jo jakmile to poteče čurkem vypnout motor at se to nepřehřeje ! ) no a zadělal zpatky nalil sem nadobku natočil znova a pomalu dolejval bublinky zmzely a zadělal jsem to cely ! naky mini bubliny tam asi zbyly ale to je prdel vody že jo !
