Stránka 3 z 6

Napsal: pon říj 09, 2006 8:18 am
od Tuti
Spínač osvětlení v pátých dveřích je zabudovaný přímo v zámku, když jsem tam montoval centrál, divil jsem se co je to tam za drát - a ona lampička.
Ale na šoupačkách mám kontakt jen na pravé straně, levé lampičku nerozsvítí.

Napsal: pon říj 09, 2006 10:32 am
od dědek
Tak, že zadní dveře nejsou na žádný kontakt jako přední, ale přímo v klice.Dobrý. Na levých šoupačkách jsem musel kontakt dobastlit kvúli alarmu. Čtvery dveře by spoštěly poplach a tyhle ne? Tak jsem tam kontakt dal taky. Díky. Dědek

Napsal: stř říj 18, 2006 5:59 pm
od Tuti
Dneska jsem zjisti, že mi alternátor špatně dobíjí :( . V otáčkách to dotáhne při světlech tak tak na 13 V, na volnoběh se napětí prakticky nezvedne nad 12,5 co má samotná baterka. Pravděpodobná příčina je v diodovém můstku v alternátoru. Nemáte někdo zkušenost s tím, jestli se samostatné diody dají vyměňovat, případně jakou dát náhradu aby se uchladila :?: - při těch proudech už to není sranda. Celý nový můstek prý stojí přes 1000 Kč, to bych se spíš rozmýšlel jestli nekoupit celý starší altik. (například v Lubomírově fotoseznamu se zrovna jeden vyskytuje a určitě bychom se dohodli ... )

Napsal: čtv říj 19, 2006 4:13 pm
od Karel
Tuti píše:Dneska jsem zjisti, že mi alternátor špatně dobíjí
Pokud je to napětí naměřené přímo na alternátoru, tak je to špatné.
50% těchto problémů je z důvodu:oxidace-koroze.Rada:vymontovat rozebrat
všechny elektrovodivé dosedací plochy očistit,vyletovat diodový blok od statoru změřit všechny diody a je jich tam 9 a někdy i 11! Kontrola uhlíků.
Stává se dost čast,že jenom prokluzuje řemen. Pak ukostření alternátoru,
kabelová oka a u staršího též pojistky/u motoru/ Napiš kam jsi se dostal.Pokusím se Ti pomoct.A samotnou 1 pracovní diodu nevyměníš.Mění se celý blok a je dražší než 1000,- :!: Kolem 1200,-Kč :evil:
K.
:roll:

Napsal: čtv říj 19, 2006 6:36 pm
od Tuti
Měřil jsem u baterky i přímo na alternátoru, není tam rozdíl naprázdno ani při světlech, takže přechoďáky ve vedeních to nebudou - možná někde přímo v alternátoru. Řemen vypadá dobrý a napnutý a navíc kontrolka dobíjení se při zapnutí zapalování nerozsvítí naplno, ale jen tak mžourá, což prý ukazuje právě na diody (a nebo možná ty přechodové odpory.. :?: )
Snad se o víkendu dostanu k tomu, abych to rozdělal - jenže potřebuju jezdit a i když blok bude v háji, budu ho tam muset vrátit :( .
Uvidíme - třeba pomůže očištění.

Napsal: pát říj 20, 2006 5:48 am
od dědek
Myslím, že nejlepší řešení je celý alternátor nahradit jiným třeba z Favorita ( ty se seženou dneska za babku) a u toho tvého hledat náhradu za diody, který jsou při popisovaných příznacích asi opravdu v kelu. Origoš budou japonský, ale věřím, že je lze nahradit i Siemenskými. Dědek

Napsal: pát říj 20, 2006 6:50 am
od Karel
Náhrada alternátoru je samozřejmně možná. Samotnou diodu nevyměníš. Dioda nemá obal - je to součást nosiče.
K.
:wink:

Napsal: pát říj 20, 2006 9:31 am
od sedas
A konkrétně třeba ten alternátor z favorita - vejde se do starého Libera tak, aby šlo zavřít víko motoru?

Napsal: pát říj 20, 2006 11:27 am
od dědek
To musíš vyzkoušet, ale aby alternátor "přečníval", to by se dalo napravit kratším klínovým řemenem. Nic jiného v tom není. Dědek

Napsal: pát říj 20, 2006 11:37 am
od sedas
Když jsem se tam ca. před rokem snažil napasovat nějaký jiný alternátor, tak se tam žádný (z mě dostupných) nechtěl vejít, protože byly moc vysoký (i při kratším řemenu). Zajímalo mě teda, jestli má někdo zkušenosti, jaký altík se tam dá napasovat. Momentálně tam mám nějaký Boschácký (nevím z čeho), je celkem malý, ale i přesto musím mít víko motoru vzadu podložené.

Napsal: pát říj 20, 2006 11:59 am
od Petr+Barča
Já tam mám alternátor z nějaké mitshubishi a sedí tam perfektně , ale z jakého to nevím .
P+B.

Napsal: pát říj 20, 2006 12:08 pm
od dědek
A co řemenice? Větší je v tomhle případě lepší. Dědek

Napsal: pát říj 20, 2006 12:32 pm
od Karel
dědek píše:A co řemenice? Větší je v tomhle případě lepší. Dědek
Proč zrovna větší řemenici :?: To bude mít větší výkon :?:
K.
:(

Napsal: sob říj 21, 2006 7:48 pm
od dědek
Podle fyziky naopak.Sníží se otáčky.(delší obvod).Ale větší průměr znamená při stejném klíňáku větší "uschování" pod dekl v podlaze.Umístěním ok uchycení alternátoru ve Favoritu mě vede v přesvědčení, že po minimální úpravě by se do Libera mohl vejít.Jsou však i mrňavější alternátory třeba z UNO, ale asi s měšími "A". Dědek

Napsal: pon říj 23, 2006 4:08 pm
od Karel
Já to poměřoval na novém, a vejde se tam Favoritovej bez problému. A ten řemen prostě koupit "na míru". Jenom zapojíš jen jeden drát :!: ke kontrolce. Ostatní zůstává.
K.
:roll:

Napsal: pon říj 23, 2006 4:21 pm
od Tuti
Tak jsem se v sobotu vrhnul na alternátor - a zjistil jsem, že nastal jev "spravilo se samo". Ještě před demontáží jsem měřil - a vida, na alernátoru 14,5 V. Se správným napětím se už ale objevil úbytek skoro 0,4 V mezi alternátorem a baterkou, takže jsem očistil co se dalo, přidal jsem i prokostření přímo od baterky k motoru a dostal jsem se na úbytek 0,2 V, a to už asi sežerou dráty a pojistka.
Samotný alternátor jsem pak už nerozdělával, ale asi se tomu nakonec nevyhnu - to co se samo spraví většinou není na dlouho. Mám slíbený altík na půjčení, takže pak budu moct ten svůj nechat rozdělaný a případně sehnat co bude potřeba.

Napsal: ned led 14, 2007 10:18 am
od Karel
peple píše:Ventilátor výfuku asi vyčerpává baterku nejvíc.
Když totiž zaparkuju, tak se asi ještě třikrát zapne a vypne než ochladí na potřebnou teplotu..
Dnes jsem to změřil, protože mně samotného to zajímalo. Tak tedy : v klidu auta větrák výfuku 1,8A tak že asi 20-25W nic - moc. Vyhřívání zadního okna 4,8A to je jako H4 asi 55W.Ventilátor chladiče 9,8A asi120W
K.
:wink:

Napsal: čtv úno 01, 2007 5:46 pm
od Petr+Barča
Ahoj všichni , kteří dovedou poradit. Nastal čas , kdy musím opravit i mé druhé autíčko suzuki super cary, které mi věrně sloužilo cca. 100,000 Km / téměř bez poruch na rozdíl od Liberka / do té doby než jsem zprovoznil mé Liberko . Hlavní závada asi spočívá v tom že nejde jiskra z cívky na rozdělovač . Cívka je v pořádku , přeskoušel sem jí na liberu a funguje . Na vstupech co jdou do cívky + a - jsem při zapnutém zapalování naměřil 12 V a při startování dojde k poklesu napětí . Můžete mi poradit , odkud kam jde proud mezi cívkou a rozdělovačem ? Může to dělat nějaká chyba v rozdělovači , když je cívka v pořádku ? Za rady pokud možno jednoduché / v elektrice se moc nevyznám , používám poze skoušečku svítí , nesvítí / děkuji .

P+B.

Napsal: čtv úno 01, 2007 6:03 pm
od Karel
Jak tu popisuješ je to na 99,99% v rozdělovači neopravíš-li to do tejdne :arrow: vem ho na sraz pokusím se Ti pomoct.Ještě napiš typ, model.obsah a rok. Případně nápisy a čísla na a uvnitř rozdělovače.Skusím sehnat nějaká moudra.
K.
:roll:

Napsal: čtv úno 01, 2007 8:31 pm
od Petr+Barča
Ahoj Karle , rozdělovač vypadá úplně stejně jako na liberu , akorát víčko a vnitřek je dělanej na čtyři svíčky a má delší spodní náhon . Jinak co se týká tvaru a vnitřní elektriky tak je to úplně stejný . Mám ještě jeden rozdělovač na libero , tak skusím přehodit elektrický "střeva " a uvidím co to bude dělat . Určitě dám vědět jak to dopadlo . Zatím Díky .

P+B.