Postanowiłem zamieścić jak odpytać nasz E-MPI z dłędów i jak to zrobic :
Najpierw lokalizujemy złacze diagnostyczne :
Po prawej stronie kierownicy pod bezpiecznikami szukamy wtyczek powinny byc takie:
2x Czarne 1 pinowe - E-MPI ERROR CODE READER
2x Zielone 1 pinowe - ANTI LOCK BRAKE ERROR READER / AUTO TEST MODULE
1x Niebieska 3 pinowa - SYSTEM 4WD STEERING CHECK and TEST
1x Żółta - 12 pinowa - KOMFORT MODULE / ODB (po roku "96)
Silnik musi być rozgrzany np po jeździe .
1. Gasimy silnik / wyłaczamy zapłon
2. Spinamy ze sobą czarne wtyczki
3. Właczamy zapłon - bez odpalania silnika
4. Lampka "check engine" zacznie mrugać.
- Jeśli mruga jednostajnie,
oznacza to, że w pamięci ECU nie ma żadnych zachowanych błędów;
- jeśli "nadaje morsem",
oznacza to, że przekazuje zapisane w pamięci kody, począwszy od "najświeższego":
- krótkie mrugnięcia ("kropki") to pierwsza cyfra kodu (od prawej)
- długie mrugnięcia ("kreski") to druga cyfra kodu (dziesiątki)
- na przykład taki kod: _ _ _ _ _ . . . . oznacza liczbę 54 .
- po przekazaniu wszystkich zachowanych kodów następuje dłuższa przerwa
i sekwencja się powtarza.
5. Teraz, w tabeli podanej na dole można odczytać znaczenie kodu.
Oczywiście! Mamy uszkodzony obwód świateł STOPU (takie cos mi dziś wyskoczyło

i faktycznie nie miałem świateł STOPU - zacioł sie czujnik przy pedale hamulca.
ABY ODCZYTAĆ KODY BŁĘDÓW MODUŁU ANTI LOCK BRAKE lub ABS
pod warunkiem ze taki modół mamy jak np ja
1. Szukamy czarnej wtyczki (żeńskiej) (używanej też do odczytu błedów E-MPI)
2. Wkładamy kawałek przewodu do gniazda i dotykamy drugim końcem do MASY
3. RESZTA TAK SAMO JAK BŁĘDY E-MPI z tą różnica że zacznie migać lampka
ANTI LOCK BRAKE
Błedy kasują sie automatycznie po odłaczeniu pinu od masy
ABY ODCZYTAĆ BŁĘDY SYSTEMU STEERING 4WD
pod warunkiem ze taki modół mamy jak np ja
1. Szukamy niebieskiej 3 pinowej wtyczki
2. zwieramy ze sobą zewnętrzne piny
3. reszta jak wyżej tyle ze miga LAMPKA STEERING
- ABY WYKASOWAĆ KODY zwieramy 3 pin ze środkowym
- ABY PRZETESTOWAĆ MODUŁ zwieramy 1 pin ze środkowym
i wciskamy 4WD (na zgaszonym silniku) zaświeci się LAMPA STEERING
i zaczną migać lampki w kołach autka na liczniku naprzemian ZIELONO/CZERWONO
**************************************************************************
TABELA KODÓW
**************************************************************************
KODY BŁĘDÓW E-MPI
Modele od roku 1989, wyposażone w wielopunktowy wtrysk paliwa.
11 Czujnik położenia wału korbowego
12 Włącznik/przekaźnik rozrusznika lub jego obwód
13 Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik GMP w Justy)
14 Wtryskiwacz nr 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT, Loyale, GL, DL)
15 Wtryskiwacz nr 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (Loyale, GL, DL); Wtryskiwacz 5 i 6 (XT6)
16 Wtryskiwacz nr 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (XT)
17 Wtryskiwacz nr 4 (Legacy, Impreza, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT6)
18 Wtryskiwacz nr 5 (SVX)
19 Wtryskiwacz nr 6 (SVX)
21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
22 Czujnik spalania stukowego (prawostronny w SVX)
23 Przepływomierz (oprócz Justy); Czujnik ciśnienia (Justy)
24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego (oprócz Justy); Cewka zaworu regulacji wolnych obrotów (Justy)
25 Wtryskiwacz 3 i 4 (XT6)
26 Czujnik temperatury powietrza (Justy)
28 Czujnik spalania stukowego nr. 2 (SVX, strona lewa)
29 Czujnik położenia wału korbowego (drugi w SVX)
31 Czujnik położenia przepustnicy
32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX)
33 Czujnik prędkości
34 Cewka zaworu recyrkulacji spalin
35 Cewka pochłaniacza par paliwa
36 Cewka zaworu dodatkowego powietrza (Impreza); Układ zapłonu (Justy)
37 Sonda lambda (nr. 2, strona lewa, SVX)
38 Regulator momentu obrotowego silnika (SVX)
41 Regulator mieszanki paliwowo-powietrznej
42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód
43 Włącznik/przekaźnik przepustnicy lub jego obwód (Justy)
44 Cewka zaworu upustowego (turbo)
45 Cewka wydatku ciśnienia (turbo) / Obwód czujnika ciśnienia atmosferycznego (wolnossące)
49 Przepływomierz
51 Włącznik/przekaźnik biegu jałowego lub jego obwód (MT) / Włącznik/przekaźnik hamulca AT lub jego obwód
52 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (oprócz Justy)/ Włącznik/przekaźnik sprzęgła lub jego obwód (Justy)
55 Czujnik temperatury systemu recyrkulacji spalin
56 System recyrkulacji spalin
61 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (Loyale) / Cewka zaworu regulacji ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza)
62 Czujnik temperatury paliwa (Impreza) / Sygnał obciążenia instalacji elektrycznej (Justy)
63 Czujnik ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) / Włącznik/przekaźnik dmuchawy lub jego obwód (Justy)
65 Czujnik podciśnienia
KODY BŁĘDÓW ANTI LOCK BRAKE lub ABS /
11 Kod startowy (rozpoczynający sekwencję kodów błędów)
Uszkodzenie czujnika ABS
(przerwa w obwodzie lub zbyt duże napięcie wejściowe):
21 Koło prawe przednie
23 Koło lewe przednie
25 Koło prawe tylne
27 Koło lewe tylne
Uszkodzenie czujnika ABS
(brak przerwy w obwodzie lub informacji o prędkości):
22 Koło prawe przednie
24 Koło lewe przednie
26 Koło prawe tylne
28 Koło lewe tylne
Uszkodzenie obwodu(ów) elektrozaworu w module hydraulicznym:
31 Koło prawe przednie
33 Koło lewe przednie
39 Koła tylne
SYSTEM STEERING 4WD
Uszkodzenia obwodu(ów) przełączania napedów:
61 uszkodzony elektrozawór RWD
62 uszkodzony elektrozawór 4WD
63 uszkodzony przełacznik napędów
65 uszkodzony czujnik oleju w przednim dyfrze
66 uszkodzony czujnik obciązenia / przyczepności koło przednie lewe
67 uszkodzony czujnik obciążenia / przyczepności koło tylne lewe
68 uszkodzony czujnik obciążenia / przyczeponości koło tylne prawe
69 uszkodzony czujnik obciążenia / przyczepności koło przednie prawe
70 uszkodzony moduł sterowania podziałem mocy os przednia
71 uszkodzony czujnik napędu 4WD
72 uszkodzony moduł sterowania podziałem mocy os tylna
73 uszkodzony modół SYSTEMU STEERING
74 uszkodzeny przekaźnik elektrozaworów przełaczania napędów
75 uszkodzony czujnik magnetyczny wskażnika napędu
76 uszkodzony czujnik obrotów wału napedowego
Pozostałe uszkodzenia:
29 Uszkodzone koło zębate czujnika itp.
41 Uszkodzony moduł sterowania ABS
42 Zbyt niskie napięcie źródłowe (TBD)
51 Uszkodzenie przekaźnika zaworu
52 Uszkodzenie silnika hydraulicznego lub/i przekaźnika silnika
54 Uszkodzenie obwodu światła stop
56 Użycie niewłaściwego modułu sterowania ABS lub uszkodzenie czujnika przyspieszenia
Tu widać kontrolki ANTI LOCK BRAKE oraz STEERING 4WD
Pozdrawiam
Kasowania BŁĘDÓW jeszcze nie rogryzłem opis po japońsku jest dosyc lakoniczny i niewiele mówiacy , ale bedę nadtym pracował już jutro .