Jó milá Lenicko 1313 je to od tebe hezké, že tu nabízíš něco, co všichni dávno známe, neboť není dne, aby se někdo nenabízel, jak ušetřit na tomhle pojištění. Většina z nás však otevře-li tvůj prvý, druhý a třetí odkaz úplně stejný, zařadí tě do "patřičné" kategorie . Že to najdu ale na fóru, kde chodím na rady jak udržet autíčko,aby vůbec jezdilo, to mne trochu (dost) zarazilo. a prosím administrátory, aby to smázli. Dědek
jen takova blbost:
Kouknete na video - v clanku pisi, ze vesnicku Røvær, obývá 110 osob a jeden automobil. To by jste neverili co je to za auto (teda soude podle videa - cas 0:30) http://www.novinky.cz/koktejl/302896-ce ... -ruku.html
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Mám prosbu na Liberečáky (případně blízké okolí) - sháním dílnu, kde bych mohl na Liberu po laku udělat dutiny a spodek. Měl jsem domluvené místo v hale, ale jak se práce protáhla a venku se ochladilo, potřebuju prostor, který půjde nějak rozumně vytopit. Kdyby někdo měl tip, dejte vědět - energie i pronájem dobře zaplatím.
U řadových garáží bývá problém s vraty. Pro Libero nejdou použít sklápěcí vrata, která omezují výšku vjezdu pod 185 cm a to pro Libero nestačí. Tak jedině křídlová vrata s výškou 195cm. Teď jsem koupil pro své Libero sousední garáž, kterou kvůli obytnému přívěsu Qek z NDR před lety kamarád vybavil namísto původních vyklápěcích vrat, dělanými křídlovými. Sem se mi vejde i Opel VIVARO. A řekl bych, že je to tak 50 na 50 co se týká vrat. To jen, aby jsi věděl, až budeš nějakou řadovku hledat. A taky potřebuješ garáž s elektrikou, ale to ti je jasný. Dědek
Jako nouzovku mám domluvenou garáž od kamaráda, ale právě jsou tam vyklápěcí vrata - sice pod nimi Libero s rezervou projede, ale konstrukce vrat zasahuje dovnitř, takže ho nepůjde pořádně zvednout. Navíc je tam dost poskromnu místa i po stranách a hlavně bude problém s vytopením. Na vosk to chce mít dost teplo a to z garáže utíká hodně rychle.
Akce Lak se konečně dostává do finále - v sobotu jsem z lakovny odvezl poslední kousky. Auto jsem přebíral postupně, nejdřív holý drak a pak s odstupem pár týdnů šoupačky, potom nárazníky a drobnosti a teď nakonec přední a kufrové dveře. Mimochodem se to ukázalo jako velice praktické, protože v úzké garáži se na autě bez dveří dělá mnohem líp Takže teď už mi zbývají jen drobnosti jako zasklít zadní okno, nalepit boční lišty a nastrojit interiér a už se těším, že po půl roce budu konečně zase jezdit Liberem. Jen doufám, že ten krásný lak nepřitáhne nějakou čertovinu, jak se často stává.
Byla to tržní cena - sice jsem původně hledal nějakou úspornější cestu, ale všichni staří melouchoví a polooficiální lakýrníci už se na to vykašlali, nanejvýš ještě stříknou blatník, ale do celolaku se nikomu nechce. Dokonce ze tří oslovených oficiálních lakoven mi dvě ani nedaly kalkulaci - asi usoudili, že tolik bych jim stejně nedal. No zřejmě asi nedal, podle referencí má Říha u kterého jsem skončil ještě dost solidní ceny a mnozí tvrdí, že je v Liberci nejlepší. Abych to nezamlouval, zaplatil jsem 46 tisíc včetně DPH, počítám že tak 10 jsem ušetřil svépomocným odstrojením a nastrojením. Původní kalkulace byla asi o 10% nižší, ale to bylo podle fotky a to jsme ani pan mistr ani já nevěděli, jak hodně budou ještě odrezovat, tmelit a brousit. Kdekoliv byla v laku malinká ďubka, byl kolem ní pod zdravě vypadajícím lakem na pár cm rozlezlý pavouk černé povrchové koroze a to všechno pečlivě řešili, stejně jako všechny za dvacet let nasbírané šrámy. Z kvality práce mám velice dobrý pocit - sice když člověk hodně hledá, nějaké nedokonalosti najde, ale řekl bych, že lak je kvalitnější, než byl původní z fabriky. Myslím, že Japonci na Liberu v některých partiích trochu ošidili vrstvu laku, například podezřele hodně Liber rezne v ploše třeba kolem zadních oken a to moje má v servisní knížce zápis o záruční opravě laku na levých šoupačkách asi 3 roky od prodeje.
A máš to stříknuté i zespodu? Já jsem si tipoval , když se "mišus" ptal, tak dvacet. To teď tvoje Libero má cenu aspoň sto klacků. Když ho ale necháš na tom mizerným vzduchu v Liberci venku, bude za měsíc šedý a ušmudlaný. To Vivaro co jsem z Liberce (Kateřinky) dovezl stálo venku a v garáži tak půl na půl a taky pěkný vrstva černého sajrajtu. Libera u Míly stála pod přísteškem celou zimu a tu vrstvu sajrajtu co jsem doma smýval jsem nezažil. A to než jsem ho odvážel, Míla kam dosáhla omývala vodou. Teď už je měsíc v garáži a vyjede až zjara. Dědek