Napsal
Lubsus 
přesunuto sem
Varování před "jesenickým" panem Pipkem!
Pan Pipek je člověkem, který, pokud mu dáte tu šanci, je schopen vás sedřít (z finančního hlediska) až na kůži a, což je ještě horší, nechá si zaplatit za práci, kterou neodvedl!
Protože jsem měl s jeho servisem před cca osmi lety celkem dobrou zkušenost, má ostražitost tím byla oslabena. V jeden den mi tehdy seřídili celý vůz, včetně výměny rozvodového řemene. Měl jsem tehdy Subaru Justy 1,2 s karburátorem. Po devastaci mého původního vozu na 12. km dálnice D1, jsem si udělal přestavbu, novější Justy se vstřikováním.
Protože jsem měl spodek vozu takřka rozebrán a důvěrně jsem znal jeho části, měl jsem tak detailní přehled o všech příslušenstvích vozu a o jejich stavu. Jelikož mě však brzy končila technická a neměl jsem čas se ve voze šťourat, rozhodl jsem se věc svěřit osvědčenému servisu. Pan Pipek se nabídl, že do týdne vše zařídí, včetně technické. Po oné předem dojednané lhůtě jsem zmíněnému servismanovi a automobilovém závodníkovi v jedné osobě volal a bylo mi jím sděleno, že na voze bylo mnoho práce, že si mám přijet až za další týden. Tak jsem také učinil. Chtěl jsem hlavně, aby vyměnili hadičky brzdového systému, dále, aby na vůz namontovali nové kotouče a destičky.
Zachoval jsem se jako důvěřivý trouba a účtovanou práci a spotřebovaný materiál jsem si nezkontroloval, ba dokonce jsem si nevzal ani účtenku či jiný doklad. Pan Pipek argumentoval tím, že by mi pak musel připočíst i DPH a celé by se to prodražilo. Předem sepsanou objednávku s mnou požadovanými opravami pak ode mne vymámil.
Až doma jsem pak postupně zjišťoval, jaký jsem vůl a jak jsem se nechal od toho prošedivělého gaunera napálit!!!
Zjistil jsem, že sice vyměnili oba brzdové kotouče a patrně i obložení zadních kol, ale také to, že staré brzdové hadičky nechali na svém místě, stejně tak nevyměnili brzdovou kapalinu, v chladicím systému zůstala stará směs (do-18 st. C). Do motoru sice nalili nový olej, ale ponechali starý výpustní šroub i těsnění. Stějně postupovali i u výměny mazacího média v automatické převodovce (ECVT). Zaplatil jsem rovněž i za nastříknutí podvozku bitumenovým nátěrem - rovněž neprovedeno!
Nakonec mi některý z neumětelů ze stáje pana Pipka, či dokonce on sám, "ozdobil" levý přední blatník zdaleka vyditelným důlkem v jehož středu se vyjímal asi pěticentimetrový hluboký šrám v laku. K jeho autorství se samozřejmě dotyční nepřihlásili.
Navíc, už během cesty domů jsem zjistil, že automobil nějak více hltá.
Před seřízením ventilů v Pipkově autovrakovišti jsem měl spotřebu cca 6,5 litrů/100km. Nyní "žere" i přes osm litrů při stejném stylu jízdy a motor má nepravidelný chod.
Vzpomínám si, že ve dvoře u Pipků stál zcela shodný vůz s tím mým a pan Marcel Pipek tvrdil, že patří jeho manželce. Chtěl si snad dotyčný vytvořit z mého vozítka levný zdroj náhradních dílů?
Celá tato drsná a smutná zkušenost mně přišla na rovných 25.000 Kč!!!
Vůz, který jsem pořídil na onu přestavbu mě přišel na 20.000Kč.
A tím se jeho cena tedy rázem zdvojnásobila. Budu mu muset asi věnovat ještě hodně času, aby po takovéto opravě pana odborníka na automobilovou techniku a hlavně na podvody, nějakou dobu slušně jezdil.
Poučení je to hořké - další zkušenost, že nějaká vzájemná dohoda, uzavřená chlapským potřesením rukou, už dnes zdaleka neplatí.
Vše si budu dělat na autě sám. A doporučuji velmi naléhavě: "Podniku pana Pipka v České Vsi u Jeseníku se zdaleka vyhněte!!!
Ten člověk je ve skutečnosti obyčejný zloděj a podvodník, i když by se to na první pohled nezdálo!