Stránka 2 z 3
Napsal: pát pro 22, 2006 5:02 pm
od michalson
Nechám si poradit a budu šetřit.
Napsal: úte led 02, 2007 7:16 pm
od michalson
Napsal: stř led 03, 2007 6:58 am
od dědek
A už jezdíš? To je rozdíl co ? Dědek
Napsal: stř led 03, 2007 7:47 pm
od michalson
Jezdím jezdím,auto potřebuju denně. Na to že jsem tu spojku měnil na zahradě za deště,sněžení a tmy tak se to povedlo hned na poprvé.
O víkendu udělám zatěškávací zkoušku s vozejkem tak uvidíme,jinak zatím dobrý.
Napsal: stř led 03, 2007 7:51 pm
od Petr+Barča
Dělal si to přez motor , nebo přez převodovku ?
P+B.
Napsal: stř led 03, 2007 8:31 pm
od michalson
Přez převodovku,ale byl jsem línej sundavat poloosy a povolit přední silenblok převodovky,tak jsem jen hodinu odtahoval převodovku od motoru abych dostal ven lamelu. Pak jsem objevil vzpěru mezi motorem a převodovkou a když jsem ji povolilu u altíku tak to šlo. Kdyš jsem to dal do kupy,tak jsem byl chvíly v šoku že to mám blbě,tak jsem si hrál chvilku s lankem spojky abych ho mohl seřídit a už to makalo.
Napsal: čtv led 04, 2007 11:15 am
od Karel
Začala se mi na zeleném spojka chovat "nestandartně" a je to na opravu
Zakoupil jsem:přítlačák 2159,-,lamela 1643,- a ložisko 759,-
a pudu na to asi přes převodovku /když Ty tak já taky!/
K.

Napsal: čtv led 04, 2007 1:05 pm
od dědek
Karle, čemu říkáš nestandartní chování spojky? Klouže při vyšších otáčkách? Já jen na co se mám připravit. Dědek
Napsal: čtv led 04, 2007 1:15 pm
od Karel
Zabírá až "nahoře" v pracovním rozmezí asi 8-12mm. A objevilo se to zničeho-nic.Jezdit se s tím zatím dá,samo se to asi

nespraví.Tipuji na prasklé obložení nebo co

Budu průběžně informovat.
K.

Napsal: čtv led 04, 2007 4:48 pm
od Tuti
"Nestandardně" se mi chovala spojka, když odcházelo lanko (v jednom místě ho někdo asi někdy ohnul di vinglu, byl tam zub a bowden se tam rotřepil). Podle toho jak se drátky šprajcovaly šla spojka ztuha, škubala a nebo se pedál nevracel až do horní polohy, takže pak zabíral "bez vůle".
Než vyměníš celou spojku, koukni, jestli to třeba není jenom tím.
Napsal: čtv led 04, 2007 5:06 pm
od Karel
Dík skontroluji, ale chová se jinak.
K.

Napsal: pát led 05, 2007 3:20 pm
od michalson
Mně to klouzalo čím dál víc a hlavně vkopcích. Když jsem to mněnil tak lamela byla celkem zachovalá,ale přišel jsem na jinej problém,celej ten prostor kde je setrvák se spojkou byl od oleje,tak mám asi špatnej některej simering,ale na to se chystám až v létě. Michal
olej v spojkovej skrini
Napsal: pát led 05, 2007 8:52 pm
od Lubomír
Tak olej v spojkovej skrini som objavil taky tak, tiekol okolo simeringu klukovky, a naše cesty som kropil olejom asi tak dva roky, kým som sa k tomu odhodlal, opraviť to. Spodok motorového bloku a taká tá lyžina bola od oleja, tak som tam nanitoval ešte asi 2cm vysoký spodok z plechovice, asi tak velký, ako z oválnych sardiniek, do neho vložil jeden až dva kapesníky papierové. A vydržalo to pri občasnej výmene až dodnes. Pri výmene som vždy vyutieral aj tú misku, a tak sa dalo asi rok zabrániť odkvapkávaniu, ale potom sa to zhoršilo, vanička bola plná oleja a pri parkovaní v kopci som urobil "loužičku". A motor je zrelý na opravu - výmenu simeringu. A pri tej príležitosti aj spojkovej lamely.
Napsal: sob led 06, 2007 10:50 am
od Petr+Barča
Nemusí to dělat jenom simering . Stalo se mi že jsem dal nový simering na kliku a olej tekl pořád stejně . Nakonec se ukázalo , že to dělali těsnící gumičky /korky/ . Taky je porřeba zjistit jestli se jedná o olej motorový , nebo převodový prosakující kolem mrkve .
P+B.
Napsal: úte led 16, 2007 5:39 pm
od Karel
Karel píše:Budu průběžně informovat.
Sjetá lamela měla 7,38mm ale to hlavní:uvolněný -nedotažený přítlačák.
K.

Napsal: stř led 17, 2007 6:53 am
od dědek
To nemájí u těhle šroubů nějaké jištění proti povolení? (plechové ohýbací sichrhajsky nebo zubatou podložku.) Tohle slyším snad poprvé, že by měl někdo nedotažený šrouby na přítlačáku. Ale možný je všechno. To vypadá, že už měl motor někdo venku a podle zachovalosti bych si byl tipnul, že seš prvý, kdo se v tom zelemýn šťourá. Dědek
Napsal: stř led 17, 2007 10:14 am
od Karel
Spojka byla nedávno /v německu/ dělaná ale bohužel musela se vyměnit.Na životnost spojky má rozhodující vliv
řidič 
Znám taky jednu a ta před zatáčkou, nebo křižovatkou kdy musí řadit 2ku z 3ky, tak řadí brzy a rozdíl rychlosti auta a otáček motoru vyrovná spojkou, to znamená,že zbrzdí auto motorem přes spojku

A spojku můžeš mít orig Japan a taky nic nevydrží.A pak řekne to auto h*vno vydrží je to s*áč.
K.

Napsal: stř led 17, 2007 1:54 pm
od dědek
Tak už je to jasný. A s tím , že když dva dělaji ono, není to vždy ono, je rovněž jasný. Mýmu synovi na autě doslova vše hoří pod rukama. Od gum po brzdy a dokonce mu i nějak daleko častěji na autě nesvítí žárovky. To, že jezdí jak ho...do , je jasný. Díra nedíra a to pak všechno dozraje podstatně dřívé. Ale proč mu přestávají tak často svítit žárovky? Nejspíš ty rány co musí vytrpět. Dědek
Napsal: stř led 17, 2007 6:34 pm
od Tuti
výměna spojky
Napsal: pát čer 15, 2007 10:47 am
od hijack
Tento týden jsem si přivezl své první Libero a vůbec své první auto. Na stav auta se díval můj známý, který se v autech docela vyzná (narozdíl ode mne) a řekl mi, že je třeba vyměnit spojku - a to celou, že to nemá cenu dělat po částech. Jelikož ani sám nevím co to obnáší, dokázal by mi někdo poradit co k tomu potřebuju koupit (a hlavně kde)? A taky kde si to nechat opravit za nějaké slušné peníze (jsem chudý student, takže každá kačka dobrá). Jsem ze středních čech, takže někde tady v okolí...
Zajímala by mne taky přibližná konečná cena celé té výměny spojky. Moc vám děkuju za rady!