tažné zařízení >1994
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
No šest tisíc za "sundávací" tažný docela jde. Na Opla Merivu stojí 10tis.Kč a je možná jednodušší. U Libera je celý fígl v tom, že se tažný montuje jako jakýsi další pomocný rám pod motor na šrouby, který už něco drží. Tohle docela jde. Pozor na elektriku! vše povedeš v blízkosti výfuku a tak chce dráty dost chránit před teplem. Ideální jsou se silikonovou bužírkou jako třeba v akumulačkách.Nakonec asi největší problém bude s mlhovkou. Můj postup ,byl takový, že jsem sundal pravou zadní lampu a tak se dostaneš mimo jiní i k drátům k mlhovce. Pozor je zapojena na dva vodiče (ostatní žárovky jen jeden + kostra (-)) tak musíš vybrat ten drát +12V k mlhovce . jde to najít docela snadno( když to zapojíš obráceně , bude mlhovka na přívěsu jaksi v sérii (bude svítit polovic))Zadní světla budeš stejně sundávat obě a dráty k zásuvce tažnýho lze připojit pomocí takového kovového "hřebínku" v plastu. Takhle to zapojují i profici v servisu a je to spolehlivé tak do odběru 2A .( Mlhovky 55W jsou už moc! ) Nakonec se pochlub jak se ti to povedlo a když sundáš kouli, zda-li jde úplně sklopit nárazník. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Určitě je to jinakdědek píše:Protože se dostane 21W žarovka za 21W žárovku do mlhy na pátých dveří. Čili napětí 12V lze odebírat až za žárovkou v mlhovce a tudíž proud teče nejprve přez žárovku na autě do žárovky na přívěsu a na kostru . Dědek

Na vodič/drát/ co vede do zadní mlhovky, když z.mlhovka svítí,to zn.že je na něm 12V tak připojím drát který zavedu do zásuvky na vlek.Napojení bych provedl v prostoru za zadní pravou lampou.Nevidím důvod proč by se napětí mělo"odebírat až za 21W žárovkou mlhovky"a ne vhodnějc už po cestě


K.

Naposledy upravil(a) Karel dne pát dub 13, 2007 6:25 pm, celkem upraveno 2 x.
Nikdo není dokonalej.
Tak ať v tom svícení mlhovky není zmatek
Viz schéma elektroinstalace:
Vypínač mlhovky spíná z plusu. Žárovka mlhovky a kontrolky jsou zapojené paralelně a po spojení na opačném konci jsou spínané na kostru přes ovladač světel. Tím se zajistí zhasnutí mlhovky při vypnutí světel.
Drát na který se připichuje vozík by měl být červený s černým pruhem. Akorát mlhovka vozíku bude ukostřena jinde, takže nezhasne při vypnutí světel. Úplně košér by bylo pomocné relé paralelně k mlhovce auta a kontrolce.
Při zapojení na ten druhý drát (červeno modrý), mlhovka vozíku nebude při zaplých světlech svítit vůbec, při vyplých to bude dělat něco, jak psal děda, tj. svítit polovičním výkonrm obě v sérii.
A ještě poznámečka ze života. Pokud máte centrál a zaslepené zámky, dejte si 12ti kolíkovou zásuvku podle ISO. je tam vyvedené i + baterky a dá se přes něj nabít
Mira

Viz schéma elektroinstalace:
Vypínač mlhovky spíná z plusu. Žárovka mlhovky a kontrolky jsou zapojené paralelně a po spojení na opačném konci jsou spínané na kostru přes ovladač světel. Tím se zajistí zhasnutí mlhovky při vypnutí světel.
Drát na který se připichuje vozík by měl být červený s černým pruhem. Akorát mlhovka vozíku bude ukostřena jinde, takže nezhasne při vypnutí světel. Úplně košér by bylo pomocné relé paralelně k mlhovce auta a kontrolce.
Při zapojení na ten druhý drát (červeno modrý), mlhovka vozíku nebude při zaplých světlech svítit vůbec, při vyplých to bude dělat něco, jak psal děda, tj. svítit polovičním výkonrm obě v sérii.
A ještě poznámečka ze života. Pokud máte centrál a zaslepené zámky, dejte si 12ti kolíkovou zásuvku podle ISO. je tam vyvedené i + baterky a dá se přes něj nabít

Mira
tak už bez
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Zcela souhlasím .Mira píše: Úplně košér by bylo pomocné relé paralelně k mlhovce auta a kontrolce.
Pro normální zapojení a provoz stačí zapojit "+" do zadní mlhovky ke kontaktu v zásuvce.Stav který by mohl nastat, že zhasneš světla,zapomeneš vypnout vypínač z. mlhovky a zůstane zapojený vozík, a zavlečenou kostrou rozsvítíš mlhovky,tak co


Když dojde k nějaké poruše osvětlení okolo TZ tak si případný/cizí-neznalý/ opravář který neví o Tvé fintě ,které tam nemá správně co dělat zcela určitě neporadí.
A přepojí to do toho nejjednoduššího stavu.Jen aby něco svítilo........
Jest-li kecám tak mně oprav

K.

Naposledy upravil(a) Karel dne pon dub 16, 2007 7:15 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Nekecáš, já to tam píšu taky. To spíš aby se někdo nedivil, proč to tak je, až to zapojí a bude zkoušet jak to svítí. To relé je jenom úvaha a nechtěl jsem tím nikoho mást, takže doufám, že se nikdo nedalKarel píše:Jest-li kecám tak mně oprav![]()
K.

Mira
PS: A nevíte někdo o tažném na novější, taky by se mi hodilo.
tak už bez
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Myslím, že žádný rozdíl v tažném na starší či novější není. Tak, že stačí shánět tažný na Libero. S montáží je to už trochu složitější, protože musíš na evidenčku a mít doklad z autorizované dílný, který ti tažný namontovala. A tu autorizaci bohužel každá autodílna nemá. Tak a ještě pár slov k té zmíněné mlhovce. Opravdu, když jsem "dodělával" zapojení zásuvky, aby svítila mlhovka i na přívěsu, narazil jsem na popisovaný problémek se zapojením. Najít konektor za pravým světlem byla celkem páračka a tak jsem mlhovku zapnul a měřil U. A opravdu jsem naměřil 12V a 10,2V . To mě docela překvapilo, protože na straně "kostry" by jaksi žádné napětí být nemělo, když vyloučím "pořádný přechoďák" Ale to by na autě zase nesvítila mlhovka. Vysvětlil jsem si celou věc tak, že v zapojení bude asi někde dioda kvůli zhasínání mlhovky a víc jsem se tím nezabýval. Odzkoušením zapojit 21W žárovku na "nesprávný " drát ( černý s modrým?) zjistíš, že svítí jako zapojená na 6V. (na přívěsu) Taky mě napadlo, zda-li s tím neměla společného něco ta záhadná krabička o které jsem někdy v listopadu na foru psal. No nevím. Každopádně musím tvrvat na svém , že na mlhovku dozadu na páté dvěře není přivedena (aspoň u toho mého) čistokrevná kostra. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
není. Viz výše. Drát vede zpátky do ovladače světel (ten otočný na páčce blinkru ) a až je rozsvíceno tlumené/dálkové, tak tam je kostra.dědek píše:..., že na mlhovku dozadu na páté dvěře není přivedena (aspoň u toho mého) čistokrevná kostra. Dědek
S autorizací bych problém mít nemusel. Servis kam jezdím ji má, takž nabídky na tažné můžete posílat.
tak už bez