Stránka 2 z 2

Dobrej výkon

Napsal: ned bře 04, 2007 6:36 pm
od Lubomír
Tak tento výkon by som ocenil titulom Maturitný výkon z predmetu Libero. Srdečne blahoželám, nech to dlho jazdí...

Napsal: ned bře 04, 2007 6:39 pm
od Polevoj
:lol: Dekuji :lol:

Napsal: stř bře 07, 2007 5:19 pm
od Martin H.
Ja, synku, o tym to je. Diferaky dycky dělali ti nevětši machři, bo je to fajna jebačka, kera chce zkušenost, preciznost, cit a trpělivost.

Martin.

Napsal: úte zář 04, 2007 9:59 am
od kce
tak se mi nejspis taky odporoucelo neco v predni dif. :(
mam tedy to starsi liberko, lec priznaky podobne- hrozive zvuky pri jizde, predevsim pri vyrazeni, podrazeni.. kdyz je auto v zaberu, je to lepsi..
a ozyva se to ze predu..
jinak vyndat predni poloosy me taky hnedka napadlo, ale radsi bych je tam nechal..
brzdy jsem vcera kontroloval, jsou lehce pripecene, ale to ma zas jiny puvod, a rekl bych ze na ty zvuky to vliv nema.
jeste me napada praskla manzeta...?
jinak mi vzadu dre o kardan lanko z rucni brzdy, kardanka je v tom miste ubrousena do leskla, nejdriv byl konec dratu od rucky mimo to ocko (na konci), tak sem to nasadil zpatky dovnitr ale porad to dre..nemate nekdo s tim zkusenost?
a posledni vec co bych rad vedel- bocni vule (vezmu do ruky a hybu ze strany na stranu mezi zadnim dif. a koly) na zadnich poloosach je normalni!?? ..dik..

Re: Predni diferencial

Napsal: čtv bře 06, 2008 6:20 pm
od milanvasinek
AHOJ. Mám taky subaru Libero 4x4 -rv.97. Dlouho jsem sháněl podtlakový spínač,aby mně fungovalo,přepínání na 4x4. když jsem ho z velkou slávou sehnal v německu za 112 euro,byl jsem rád a myslel že je po problému. Ale tědka když zapnu pohon na všechny kola 4x4, tak pokud jedu rovně, je vše v nejlepším pořádku. Ale jakmile víc zatočím volantem přední kola jdou ztuha, a když je plný rejd -tak kola blokujou.
V diferáku je pěknej čistej olej - tak že bez oleje to není. Neví někdo v čem je problém? Auto má najeto sotva 100 000.km. Jezdilo převážně v Nemecku a pohon 4x4 se skoro vůbec nepoužíval. Myslíte že už by bylo něco pryč v diferáku? Žádné pazvuky nejsou slyšet - vše je o.k. Akorát když vypnu pohon 4x4. tak je slyšet takové bouchnutí. Může se přepínat pohon tam a zpět i za jízdy?

Zatím dík doufám že se dozvím nějakou odpověd,pokud jste se s tím někdo setkal, tak mně prosím odpovězte co s tím.
Dík Milan Vašínek. Česká Kamenice. tel 602- 620 232.

E-mail : kamnavasinek@seznam.cz.

Re: Predni diferencial

Napsal: čtv bře 06, 2008 7:03 pm
od Martinekk
Ahoj Milane,
v manuáli pre Liberko sa píše, že pohon 4WD je povolene zapínať len na nespevnených povrchoch (blativá cesta, sneh, piesok...). Ztuha to ide len preto, že medzinápravový diferák Libero nemá. Koleso opisujúce vnútorný polomer zátačky prejde menšiu dráhu ako druhé koleso na náprave a a jedno z kolies musí prekĺznuť. Ale na suchej asfaltke neprkekĺzne. Takže pekne namáhaš riadenie, torzíš celé auto. Z toho vyplýva: NA SPEVNENOM POVRCHU 4WD NEZAPÍNAŤ. Buchnutie pri vypnutí je spôsobené buď povrchom cesty (kolesá neprekĺznu) alebo tým, že máš (možno) rozdielne pneu na prednej a zadnej náprave. Stačí rôzne opotrebenie a je tento problém na svete.

Re: Predni diferencial

Napsal: čtv bře 06, 2008 10:04 pm
od peple
milanvasinek píše:...Žádné pazvuky nejsou slyšet - vše je o.k. Akorát když vypnu pohon 4x4. tak je slyšet takové bouchnutí. Může se přepínat pohon tam a zpět i za jízdy?..
Ahoj
Přesně jak píše Martínekk. Nezapínej 4WD tam kde není potřeba. Na sněhu, písku a vůbec na nezp. cestách se s tím Libero popere, ale na asfaltu při plným rejdu a bez mezinápravovýho diferáku nee.
Přepínat můžeš za jízdy a já osobně to dělám max do třetího rychlostního stupně(bezpečnější průjezd zasněženou zatáčkou atd...), dál 4WD nepoužívám.
Při odpojení uslyšíš ránu v případě že už se pere předek se zadkem jinak ne.

Re: Predni diferencial

Napsal: pát bře 07, 2008 8:40 am
od milanvasinek
DÍKY -MOC, Za tak pohotovou odpověd. Opravdu jsem to nečekal,že se se mnou bude někdo tak pohotově zabývat. Z vaších odpovědí snad vyplívá- že je auto úplně v pořádku?
Jestli tomu tak je tak jsem nad míru spokojen a není co řešit. Máte pravdu zkoušel jsem ten pohon 4x4, na tvrdým povrchu /Asfaltu / tak že to chování brždění předních- kol při větším zatočení je normální?
Můžete mně to ještě popsat a potvrdit? Dělá to samé i u jiných stejných SUBARU LIBERO r.v.97?
Bál jsem se právě že kdyby se mně to blokování stalo na sněhu tak si rozbiju hubu. Jak se teda bude chovat auto na sněhu nebo písku? Pánové ještě jednou vám moc a moc díky - a rád se podělím i se svýma zkušenostma s jinými majiteli - Protože jsem jinak do toho auta blázen prostě mně vzalo.
Zatím ahoj - a můžeteli ještě mně odpovězte na zhora uvedené dotazy.
Zdravím všechny MILAN.!!!

Re: Predni diferencial

Napsal: pát bře 07, 2008 10:59 am
od Tuti
milanvasinek píše: Dělá to samé i u jiných stejných SUBARU LIBERO r.v.97?..
Nejen r.97, ale dělají to všechna Libera (samozřejmě s vyjímkou u nás vzácných provedení 2WD), protože princip pohonu bez mezinápravového diferenciálu je u všech stejný. Správně jsi napsal, že 4WD je u Libera do sněhu, písku, bláta -- t.j. tam, kde kola prokluzují. V tom si Libero vede skvěle, i když možnost uzavřít ještě aspoň jeden nápravový diferenciál by se někdy hodila. Když třeba při vyhýbání na úzké silničce žuchneš celou pravou stranou do hlubokého mokrého sněhu, bez lopaty se nevyhrabeš.
Jinak řadit čtyřkolku můžeš i při celkem rychlé jízdě (klidně v 80), ale musí se přední a zadní kola točit stejně rychle. To znamená stejně velké a stejnoměrně ojeté pneumatiky, ne v zatáčce a hlavně ne když už kola hrabou (v takovém případě tě zuby pěkne sprdnou). Stejně jako Peple si na sněhu zacvaknu čudlík do zatáček, v kopcích (nahoru i dolů) ... a když je třeba naklouzáno ve městě, užívám si "pole position" u semaforu ... zvlášť když vedle mě stojí třeba k zemi připlácnutý bavorák. Může mít libovolný počet koní, ESP, ASR a kdovíco ještě .. během pár vteřin mě vidí už jen jako malou tečku daleko před sebou :)
milanvasinek píše: jsem jinak do toho auta blázen MILAN.!!!
Já jsem blázen do toho auta i z toho auta :D :D

Re: Predni diferencial

Napsal: sob bře 08, 2008 8:46 pm
od covex
Zkus to nekde na blate, toho je vsude ted dost, a uvidis.. :)

Re: Predni diferencial

Napsal: pon bře 10, 2008 11:08 pm
od milanvasinek
DÍK -Za radu .Zkusím to na blátě. Akorát mně nejde do hlavy proč ta přední kola blokujou - když mám sice zařazeno 4x4 - ale - blokujou i když-nemám třeba -zařazenou žádnou rychlost a třeba jenom jedu z kopce /couvám/ a když zatočím víc volantem tak zase jdou kola do bloku. To se ale děje na pevném suchém povrchu vozovky. To je taky normál.??
Dík za odpověd.
MILAN.

Re: Predni diferencial

Napsal: pon bře 10, 2008 11:33 pm
od Tuti
milanvasinek píše: - ale - blokujou i když-nemám třeba -zařazenou žádnou rychlost MILAN.
Všechna kola jsou při zařazeném 4WD navzájem propojená a je přitom úplně jedno, jestli motor běží nebo neběží nebo jestli máš nebo nemáš zařazenou rychlost. Když není součet otáček předních kol přesně roven součtu otáček zadních kol, prostě se to šprajcuje.

Re: Predni diferencial

Napsal: úte bře 11, 2008 8:02 pm
od Martin H.
Milane, je to normální. To, že Ti brzdí předek, je jenom Tvůj dojem. On totiž úplně stejně brzdí i zadek. :D

Martin.