A mám ho!!!
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Peple mluvil o motorku pro stahovani strechy, u me je tusim jedno "nahradni" topeni, ale zda ma funkcni motorek to negarantuju - nutno prezkouset.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Centrál vybojován, nakonec jsem ho vyměnil za jiný, dnes jsem dostal od původního majitele náhradní motorek do střechy, takže díky Peplemu za nabídku, už mám. Topení ještě nevím, jak je na tom, to asi nechám nakonec. Klíčkem jsem (při zkoušení proudu) zkoušel otáčet, ale ještě ke mě doběhla informace, že prý ventilátor zadního topení spíná až po ohřátí vody, víte o tom někdo něco? Logiku to má, z důvodu priority zimního ofuku okna. Zvonek z tramvaje šoupnu do jiného vlákna.
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: A mám ho!!!
topení se musí spínat kdykoliv ho zapneš(ovšem musíš mít zaplý klíč na "acc"nebo "ON") a at už je to topení zadního okna nebo topení zadních prostor auta a jestli ti nejde zadní topení(rear heater),tak ti nejde ani topení na okna,je to snad přes stejné relátko,víc nevím.Ivo píše:ale ještě ke mě doběhla informace, že prý ventilátor zadního topení spíná až po ohřátí vody, víte o tom někdo něco? Logiku to má, z důvodu priority zimního ofuku okna.
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř úno 26, 2014 6:29 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Střecha jezdí, nádhera, nakonec to byla jenom blbá pojistka
a já ..............kvůli tomu rozebral celou střechu. Až, když jsem nemohl najít proud, tak jsem znovu probral pojistky a byla tam jedna tak šikovně propálená, že to na ní nebylo vidět - mrcha!!! Aspoň jsem se lépe seznámil s liberem. S topením budu pokračovat až bude čas, ale je pravda, že zadní okno nehřeje, což jsem si ověřil až teď. Jak a kde najdu zlobivé relátko?

- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Díky za schéma, ale bohužel nerozumím tomu, nejsem ani elektrikář, ani němčinář, jen obyčejný český šmoula, možná se bude hodit společně se slovníkem, až bude chvilka.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Jo to bohuzel, bez slovniku se clovek neobejde. Vse je nemecky, mozna najdes japonstinu, jesli ti je blizsi
. Ale zrovna na draty neni potreba zadna veda. Ty obdelnicky nahore jsou pojistky a jejich cisla, topeni okna je vlevo dole a mezitim mas cisla konektoru. Umisteni konektoru najdes na dalsich strankach Verdrahtungs diagramme pod cisly, takze nemcinu moc neuzijes. Podle tohodle diagramu, to ale spis vypada ze je okno spojene s vetrakem v motorovem prostoru nez zadnim topenim... chce to ale poradne zkouknout.
Oprava: pres konektor F45 presneji na pin 1 je skutecne pripojene jak vyhrivani zadniho okna, tak zadni topeni.
PS: Slovnicek k elektrice je taktez v dokumentaci.

Oprava: pres konektor F45 presneji na pin 1 je skutecne pripojene jak vyhrivani zadniho okna, tak zadni topeni.
PS: Slovnicek k elektrice je taktez v dokumentaci.

Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: A mám ho!!!
Ivo píše:Vyloupnul jsem vypínač a žádnej proud, divil jsem se, že je natvrdo připájený, dál jsem se nedostal. Bohužel chodím příliš pozdě z práce a auto dělám venku, za tmy nic moc, snad o víkendu. Je toho celkem dost a vzhledem k přístupnosti ...asi bych si měl stáhnout schémata, bych nehledal motor vepředu
vypínač je natvrdo napájený, kvůli tomu,že by se tam nevešel "připínací konektor" -kvůli popelníku pro zadní spolujezdce,ale vypínač vytáhnout jde,konektor je posunutej od vypínače cca 20 cm je hned mezi sedačkou spolujezdce a středovym panelem na kterym je vypínač...přístup je nejlepší když vyndáš sedačku spolujezdce,ale jde to i bez toho aniž by si jí demontoval,ale chce to mít pavoučí ruce no a potom sundáš i ten zbytek:-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Liberko přepsáno a MOJE ! Úřední šimlík zařehtal a zákonodárci můžou býti spokojení, s nimi i státní kasa - fuj - je to jak z Pyšné princezny... Nejlépe se dnes ukázalo zadní topení - sotva "Karel z Liberce" (můj bývalý spolužák a bývalý majitel Libera v jedné osobě, s nímž jsem kdysi nejeden prů...er vymyslel), nasedl a zapnul vypínač - topení jako-by se nechumelilo (a ono fakt slunce pražilo) začalo foukat jak studený, tak horký vzduch. To vše fungovalo naprosto dokonale , dokud bývalý páníček v autě seděl. Sotva jsem ho však vyložil - pár kiláků a konec. Pochopil jsem, že není vyhráno, dokaž že Tě mám poslouchat a já Tě budu milovat - kdo vychovával knírače - zná to! Pak, že auto nemá duši - dlouhá cesta k dokonalosti. Závěrem ještě jeden veřejný dík Karlovi, za péči věnovanou autu s duší a teď už je to prostě můj boj. .......se taky bojím 

- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: A mám ho!!!
topení někdy funguje a nefungujej jak zadní ofuk,tak na okna vzadu,klasickej jev,dělá mi to uplně to samý,bylo mi řečeno,že jo to špatné relé.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Jj, tak nějak by to bylo logický, ale kde ho najdu a kde ho seženu ? ..........
jezdit budu sám
.........vlastně ne-stopařky beru 



- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: A mám ho!!!
Najdeš zde, a dá se opravit. K.Ivo píše: ale kde ho najdu a kde ho seženu ?

Nikdo není dokonalej.
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Rozumím dobře, že je to to červeně označený? )F45) ??? No nazdar, budu se muset poohlédnout po nějakým gynekologickým kurzu...
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Na tohle este zdaleka neni nic takoveho potreba - proste oddlej 5 cudliku ktere drzi plastovy kryt pod palubkou a po prave strane na stene. Drzi tam rekl bych tak jednim sroubem. Dostanes se tam i bez problemu golou. Operace na par minut... s tou opravou pak nevim, ale myslim ze o necem takovem tu uz nekdo psal.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Tak mi začla zas blbnout střecha, proud jsem tentokrát vystopoval až sem a dostal jsem se až do týhle krabičky, smrděla a vevnitř jsem objevil vyhřátý spoj. Vypadá, že své udělala vysrážená voda. Nemáte někdo funkční škatulku? Nebo typ, kde sehnat? Případně jak tenhle problém obejít?
Samozřejmě přepájet jsem to zkusil a nic 
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Odvolávám, co jsem odvolal, slibuju cojsem slíbil.... všechno je jinak, nevím, jestli zafungovalo to přepájení , ale střecha jezdí, celou sobotu mi kamarád instaloval k centrálu alarm, mezitím přišlo to s oknem a večer, když jsem přeparkovával s toho hajzlíka rozmazlenýho, najednou okno chodilo. Dnes jsem si udělal s rodinkou výlet a okno šlape. To auto si prostě ze mě dělá prd-L . 

-
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1320
- Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
- Typ Libera: už bez Libera
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Zrovna sem ti chtěl psát že můžu zapůjčit funkční a tys to zatím rozchodil
Taky dobře...

Taky dobře...
- Ivo
- Člen korespondent
- Příspěvky: 141
- Registrován: sob led 02, 2010 9:31 pm
- Bydliště: Pučloch
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Díky za nabídku, ale kamarád mi navíc zapojil dvě relátka tak aby to chodilo, jako náhrada místo tý škatulky. Nevím, já se v elektrice nevyznám, on se tím žíví, tož nezbejvá, než věřit a pro případ ztroskotání, kdo ví... třeba to někdy použiju.
Mám pocit, že auto začíná být trochu hlučnější na zadek, buď ložisko, nebo diferák. Kudy se mrknout na převodový olej, je náplň společná s diferákem a jak je složitá výměna ložiska kola? Omlouvám se, že pořád otravuju, já to , bez zkušeností s liberem, těžko zhodnotím, třeba je to hlučnost standartní. Jo, je to rozmazlená milenka...
Mám pocit, že auto začíná být trochu hlučnější na zadek, buď ložisko, nebo diferák. Kudy se mrknout na převodový olej, je náplň společná s diferákem a jak je složitá výměna ložiska kola? Omlouvám se, že pořád otravuju, já to , bez zkušeností s liberem, těžko zhodnotím, třeba je to hlučnost standartní. Jo, je to rozmazlená milenka...
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: A mám ho!!!
Co se oleje tyce tak prevodovka ma dva spunty - jeden hned u leve zadni poloosy a druhy kus dopredu nad nim. Hladina se kontroluje tak, ze zastavis na rovine, povolis horni spunt a kouknes se (spis prstem) jesli hladina saha az po spunt. Kazdopadne pokud mas kryty atd, opet pristup neni nic moc, zvlast tam neco lejt (to spis zhora hadici). Predni diferencial je zvlast, ma dozivotni napln, nicmene pokud si ho nekontroloval tak stejny princip - dva spunty, oddelej ten horni.
Vymenu zadniho loziska jsem sam nedelal, ale kazdopadne jedno kolo ma dve loziska, vetsinou se u toho musi vymenit i gufera, cena za sadu tak 1500,- http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100579 - ja ho musel uz podruhe za 4 roky menit ted na jare (leve zadni). Netusim proc odchazi, jesli je treba nejak bouchle kolo..
Vymenu zadniho loziska jsem sam nedelal, ale kazdopadne jedno kolo ma dve loziska, vetsinou se u toho musi vymenit i gufera, cena za sadu tak 1500,- http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100579 - ja ho musel uz podruhe za 4 roky menit ted na jare (leve zadni). Netusim proc odchazi, jesli je treba nejak bouchle kolo..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: A mám ho!!!
je dost možný že máš rozházenou geometrii zadní nápravy-když měli v servisu vyndaný rameno, nemuseli ho vrátit zpět,tak jak bylo.Když jedeš do pravotočivý zatáčky,kolo se ti může i nepatrně posunout!geometrie zadní nápravy se dělá zároveň s přední nápravou,jestli to dělaj v klasickejch servisech nevim,v subaru servisech,nebo u freye určitě,cena je něco přes 2000,-covex píše: (leve zadni). Netusim proc odchazi, jesli je treba nejak bouchle kolo..
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991