Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Frontera je dobrá volba, patrične uprav aj tú malú fotečku... no, snad si zvykneš na menej miesta a fakt fronťácky natrasák za jazdy - ono je to omnoho tvrdší posaz, párkrát som si to skúšal, ale v kopci v snehu snáď len ten výhľad "hore nosom" je nezvyklý, inak v tahu je to obrý auťák k Vám na kopec. A spať sa v tom na rybách asi dá len po častiach...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Na Fronteru jsem taky pred casem koukal, ale ma stejnou vadu jako Libero - nova uz se nedela a vetsina co je k mani jsou pracovni auta, ktera toho maji za sebou vic nez je zdravo. Tak jsem zvedav na tu tvoji, doufam je to nejaky byvaly domaci mazel.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Nedela se nahodou Frontera taky kratka a dlouha? Ta dlouha verze mi prijde ze by i spani zvladla - pokud je interier dobre udelany.Lubomír píše:Frontera je dobrá volba, patrične uprav aj tú malú fotečku... no, snad si zvykneš na menej miesta a fakt fronťácky natrasák za jazdy - ono je to omnoho tvrdší posaz, párkrát som si to skúšal, ale v kopci v snehu snáď len ten výhľad "hore nosom" je nezvyklý, inak v tahu je to obrý auťák k Vám na kopec. A spať sa v tom na rybách asi dá len po častiach...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Jo, Frontera je vlastně okopírované ISUZU Troper (?). Němci to začali dělat někdy v 1992 a napůl v Anglii. Mělo to vzadu "kočárové" péro, dost tvrdý tereňák a motory do toho dávali jednou z Itálie,potom nějaký japonec až po německý ze starého Oplu Rekord. Všechno to šíleně žralo, bylo to poruchový a zapojení předku znamenalo zastavit a zakroutit hejblátkem na předních nábojích. Dost poruchový se špatnou pověstí stále pokaženého žrouta, který šel ale opravit doma ve stodole.Ostatní bylo dost předimenzované, ale výrobce, ačkoliv to mělo rám a redukční převodovku, doporučoval "nezdvihat" pro terénní úpravy a jezdit v ne příliš náročném terénu. Prostě auto pro evropské sedláky na pole, louky a pastviny. (Však se Oplu říká taky "bauerauto") Několikrát to dostalo menší úpravy až koncem roku 1998 to úplně předělali, dostalo to vinuté pružiny , nový motor se dvěma vyvažovacími hřídeli 2.2 i 16V , překopali interiér i exteriér a nabízeli za víc jak milión i na našem trhu buď ve versi 5-ti dveřové nebo jako třídveřové (Frontéra Sport) a hlavně zůstal rám a redučka a přidali kouzelné tlačítko pro 4x4 zapínatelné do rychlosti 100km/h. Má to mít taky samosvorný diferák a tak uzávěrka už je prý zbytečná. Výkon 100kW v benzínu nebo 85 v naftě (ta má ale dělenou hlavu a jsou potíže s chlazením) Krouťák u benzínu 207Nm dokáže slušně auto 1750kg vážící rozpohybovat a na 5 jede od 50 do 180. Mě na to ukecal soused, který ji má už asi třetí rok a jen si ji chválí. První měřená spotřeba - tak půl na půl couračky a cesta do Jičína s vlekem mi vyšla asi 10.5 l na sto (to beru).Já si pořídil třídveřovou, abych ji mohl taky strčit do přeplněné garáže a i ta má docela slušný kufr na nákupy a převážení zemědělských přebytků z Jičína. Ona se mi taky víc líbila. První i druhý sníh zvládla velmi dobře tak uvidím co dál. A nakonec na spaní jsem koupil za pár tisíc stanový přívěs. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
neni to spis Nissan Terrano I ?dědek píše:Jo, Frontera je vlastně okopírované ISUZU Troper (?)...
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Ne,ne, určitě ISUZU ,ale nejsem si jistý jestli Troper (nebo Toper-proto ten otazník) a nebo Rodeo. Někde jsem našel první jinde druh název .To je jedno . Terrano I i II znám .To byl taky šílený žrout (20 i víc na sto) dnes se prodává už od 25 tisíc a obtížně. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Serpin
- Člen korespondent
- Příspěvky: 191
- Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Ja se jen ptal, protoze mi to prijde na prvni pohled hrozne podobny - myslim kastli.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi (2x)
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2 (3x)
Honda Transalp XL600VR
Vw T4 Syncro
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Rozhoupává se m ke koupi nových zimáků a už z toho mám hlavu jak pátrací balón - gum v zajímavých cenách je ukrutná spousta a nějak si nedokážu vybrat. Snažil jsem se nachytat nějaké moudro z různých testů a recenzí, ale názory si často úplně protiřečí.
Například na http://www.rajpneu.cz/pneumatika-382100 ... 9T-M-S.php jsem našel snad nejlepší ohlasy na jednu z nejlevnějších gum na trhu SUNNY SN3860 (jinde se dá koupit už za nějakých 650 Kč) .. jenže ta chvála je až podezřelá, co když je to nekalá reklama od dovozce? Zná tu gumu někdo a nebo vůbec obecně, jaké máte kdo zkušenosti se zimákama různých značek?
Například na http://www.rajpneu.cz/pneumatika-382100 ... 9T-M-S.php jsem našel snad nejlepší ohlasy na jednu z nejlevnějších gum na trhu SUNNY SN3860 (jinde se dá koupit už za nějakých 650 Kč) .. jenže ta chvála je až podezřelá, co když je to nekalá reklama od dovozce? Zná tu gumu někdo a nebo vůbec obecně, jaké máte kdo zkušenosti se zimákama různých značek?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Tuti, já jsem naprosto spokojený s GoodYear UltraGrip (myslím 175/60/13 - oprava 175 na 70), kupoval jsem je loni za 1000,-/ks i s přezutím. Na sněhu na silnici sedí perfektně, nikdy mi to neuklouzlo. Jedinný problém, co jsem v zimě měl, byla světlá výška, ale to není o gumách:D
Naposledy upravil(a) ulus dne úte lis 10, 2009 1:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Jo to ti nezavidim. Ja casto v takovem pripade skoncim u metody zlata stredni cesta.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Chtělo by se říci slovo odborníka, ale na to se necítím. Jenom pár zkušeností: 1. Rozmysli si, kde budeš jezdit - město- vesnice - hory -nížiny atd. . Jakou rychlostí budeš jezdit (zimáky s maximálkou 190km jsou na Libero zbytečný) 3. Kolik peněz do nich hodláš vrazit (pamatuj 4x4 a.4mm,b. všechny čtyři kola,c.4 sezóny a výměna d) míň jak 4 st.C ) Já si nechal poradit před 3 roky u Vitmajerů v Jablonci a pro Desnou , sníh , břečku i bláto jsem koupil protektory 155 Vraník. Vzorek a tím pádem záběr, super. Na holým asfaltu trochu hlučnější , ale laciný, šetříš přírodu (ekologové kupují jenom protektory). Já je prodal s Liberem do Prahy, kde je moc neužijí . Škoda. Zimáky GoodYear UltraGrip je pro Libero snad až zbytečný. Svezl jsem se na nich na mokré dálnici v Octávce a jedou super i ve 150 . Ale na Libero ? Já jsem vyznavač hrubého vzorku alá Karlovi protektory (jsou tu ivyfocené). Naštěstí už se snad nikde ani na letních nevyrábí tzv. hadí srst. To byly gumy,který klouzaly i na ptačím trusu natož v zimě. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
No, za tu cenu? Vraník super, ale já jezdím denně. Kolik vydrží? Najedu za rok kolem 40 tis. Ultragripky mi sedí, přesně do kombinace sníh-vesnice-mírný terén, za 10km suchá silnice, pak město a zpátky:-) A ještě ke Karlovým protektorům. Jsou super, ale to je fakt do extrémních podmínek
Jak to sedí nad 100?

Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
O Vraníkách jsem taky uvažoval, do sněhu jsou asi dobré, ale z víc míst jsem slyšel o problémech s vyvážením a dokonce i házením a prý na mokru hodně kloužou. Novinka "Green diamond" (má ve směsi příměs nějakých tvrdých granulí, takže zabírá i na ledu) se zase na suché silnici rychle sjíždí.
Na sněhu, ledu a v břečce si hodně lidí chválí Nokiany, ale všichni se shodují, že na tvrdém podkladu nedrží směr a chovají se jako podhuštěné (asi daň za hluboký vzorek a množství lamel). Takže v kombinaci s citlivostí na boční vítr na Libero nic moc. Podobně jako Ulus se chci jak prodrat závějí, tak i mazat po dálnici stotřicítkou.
Na sněhu, ledu a v břečce si hodně lidí chválí Nokiany, ale všichni se shodují, že na tvrdém podkladu nedrží směr a chovají se jako podhuštěné (asi daň za hluboký vzorek a množství lamel). Takže v kombinaci s citlivostí na boční vítr na Libero nic moc. Podobně jako Ulus se chci jak prodrat závějí, tak i mazat po dálnici stotřicítkou.

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Tuti a co takhle Barum Polaris II . Osobně nemám s "II " zkušenosti, jezdil jsem na první generaci . Hodně lidí Barum podceňuje a přitom v testech patří k jedničkám. Dědek
PS Vraníky opravdu nejsou na rychlou jízdu i když mají index 140. Olova k vyvážení potřebují požehnaně , ale kromě hlučnosti nepociťuji žádné problémy na mokru,ledu i suchu. A hlavně nové mají hloubku desénu snad 14mm ( a než 1cm sjedu, to chvíli potrvá)
PS Vraníky opravdu nejsou na rychlou jízdu i když mají index 140. Olova k vyvážení potřebují požehnaně , ale kromě hlučnosti nepociťuji žádné problémy na mokru,ledu i suchu. A hlavně nové mají hloubku desénu snad 14mm ( a než 1cm sjedu, to chvíli potrvá)
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Dědek, na ziákoch protektoroch som kúpil Liberko aj od Vás, ale dve mali oceľokord roztrhnutý, takže sa na nich vyduli bouličky a aj s pekným dezénom skončili tam... Dve mám odložené, značka Obnova, hodím sem fotku, ak bude treba. Rozmer 165/70 R13 ak ma pamäť neklame. Ja som na zimu kúpil 4ks pneu Vredestein Snowtrac, zánovné, za 80eur za všetky štyri. Hlavne sú rovnaké, doteraz som mal vpredu iné ako vzadu a nebolo to dobré. S protektormi nemám moc dobré skúsenosti doteraz. Ale najazdil som málo, takže nemôžem súdiť.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Speciálně Polaris 2 má v různých diskuzích snad nejhorší kritiky na jízdu ve sněhu (ve smyslu "..jako na letních.. , ..už nikdy.."atd.) Asi je to proto, že člověk si koupí podle testu super gumu a pak je o to víc naštvaný. Testy vždycky hodnotí víc kritérií a jestli to Polariska dožene na suché silnici, hlučností, životností atd., tak ve výsledku dopadne dobře, i když ve sněhu je zdá se zcela impotentní.dědek píše: takhle Barum Polaris II
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Tuti plná pravda. Je to "zimák"do města a na dálnici nikolivdo hor. Ale dobrý a hodně vydrží. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
-
- Člen korespondent
- Příspěvky: 189
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
- Bydliště: Unhošť
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Nazdárek Liberáci, tak jak to tady čtu,jsem dost zvědavej na ty svoje polaris 2 co jsem koupil jednu sezonu jetý(takže skoro nejetý) za 500.- ks jsem je opravdu musel vzít. Uvidíme. Jinak abych přidal svoje zkušenosti,tak na feldě mám matador mp55+silica a zatím velká spokojenost. Na subárku jsem měl do ted ve předu Debica Frigo a životnost a směrová stabilita nic moc,záběr na sněhu průměr. Vzadu jsem měl a zatím i mám Fulda Gravito a ty jsou opravdu super,mají neskutečnou životnost a výbornej záběr. Nicméně u mě jasně vedou Vredestein Snowtrac,které jsem měl pouze na předku kdysi na citroenu Bx a to co jsem s nima vyjel a projel ve sněhu bylo neskutečný, životnost bomba a celkové jízdní vlastnosti superrrr
šel bych do nich určitě znovu,kdybych už neměl ty Barumky,no uvidíme,třeba nebudou tak špatný. Aleš

Aleš
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2505
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Kdyby chtel clovek dodrzet ten hmotnostni index na libero 85 {515kg), tak moc vyber teda v zimnich neni. Mira kdysi nasel od matarodu
MP55+ (a stejne je jen 83 = 488kg), ale ta se letos (12/2009) prestane vyrabet.
MP55+ (a stejne je jen 83 = 488kg), ale ta se letos (12/2009) prestane vyrabet.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy aneb virtuální hospoda
Já teda mám v techničáku 79T a v těch už je celkem výběr. Jinak každý musí vybírat podle toho jak moc auto nakládá a taky jestli občas zabrousí mimo asfalt, protože gumy s větší únosností taky líp snáší například jízdu v kamení.covex píše:Kdyby chtel clovek dodrzet ten hmotnostni index na libero 85 {515kg), tak moc vyber teda v zimnich neni. Mira kdysi nasel od matarodu
MP55+ (a stejne je jen 83 = 488kg), ale ta se letos (12/2009) prestane vyrabet.
Jinak ve výběru zimáků teď nejvíc rozvažuju mezi Savou Eskimo S3 a tím Vredesteinem, který radí i Aleš.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad