I stalo sa mi, že som našiel v hlave rozdelovača jemný prášok. Liberko došlo uplne bez problémov, ale nejaké piliny tam predsa nemajú čo hľadať, nie? A vydesil ma aj Zdenek, zháňal rozdelovač, ktorý mu havaroval. A jeden havarovaný už mám doma...
Tak ideme dovnútra , demontáž je jednoduchá, pár skrutiek. A hele: kladívka odstredivého regulátora drú o obvod domku, a strúhajú tie jemné piliny.

Rozoberiem aj odstredivý regulátor, a: kladívka majú extrémne velkú vôlu na čapoch. Boli tam kedysi nejaké puzdrá, našiel som do U vydratý zbytok nejakého asi pertinaxu.
Problém náhrady puzdra s rozmermi fí 7/5 x 4 mm som riešil takto: (nemal som dostupný sústruh)


Z medeného drátu som na drieku vrtáku stočil špirálku, závity zvonku spojil cínom a opracoval na potrebný priemer, narezal na dĺžku a vlisoval do otvoru kladívka. Puzdrá som v otvore poistil roztemovaním, namazal a poskladal. A tak som odstránil „díry „ v karburátore, lebo znovu prestal motor ísť za plynom, ako som zistil, tentokrát to mal na svedomí iný priebeh regulácie predstihu. Rozdelovač má dnes za sebou síce len viac ako jednu vyjazdenú nádrž, ale Liberko je znovu živé jak zamlada.
Tento spôsob výroby puzdra má výhodu, že vnútri otvoru sa zachová mazacia špirála.
P.S. nemá niekto skúsenosti, ako dať na E10tkový motor rozdelovač z E12? Tú čarovnú modrú krabičku na riadenie predstihu mám, ale drátovanie a ďalšie potrebné veci ako snímanie otáčok, podtlaku alebo niečo podobné – nepoznám ako to má byť. Lebo rozdelovač z E12 mám, nemá odstredivý regulátor.
A je to.
