Utahovací momenty...
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte pro 12, 2006 11:09 pm
- Bydliště: Ropice
- Kontaktovat uživatele:
Utahovací momenty...
Potřeboval bych poradit... Skladam si motor do mého druhého Subara... Nechal sem si udělat výbrus a všechno co k tomu patří... Akorat sem se pozastavil nad otázkou velikosti utahovacích sil šálu... Na kolik Newtonu se to ma dotahnout? Děkují za odpověď!... Samer
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak to jsem opravdu zvědav, zda bude někdo schopný ti na tvoji otázku odpovědět. Já to slyším asi úplně poprvé. To, že by někdo někdy řešil zda dotáhl šrouby na ojnici málo nebo moc , jsem zatím nikdy neslyšel a myslím si, že sílu dotahování bych ani neřešil. Proti povolení zatím tyhle matky byly zabezpečeny. A máš-li na mysli sílu přitažení šály na zabroušenou válcovou plochu kliky, tak to je záležitost výrobních tolerancí a po smontování se musí motor rukou točit. Nejde-li to je chyba jinde. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Utahovací momenty...
Na novém: ojniční 39-45 Nm,hlavní 41-47 Nm a hlava 70-77Nm. Dle dílenské příručky.samer píše: Akorat sem se pozastavil nad otázkou velikosti utahovacích sil šálu...
K.
Nikdo není dokonalej.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte pro 12, 2006 11:09 pm
- Bydliště: Ropice
- Kontaktovat uživatele:
Diky moc! Není mi jedno jak si tento motor poskladam... P.S. Pro dědka... Jelikož to není první motor co opravují a není mi jedno jak pojede a kolik vydrží, tak si nechávam zaležet i na takový detailech jako je utahovací moment!... Jsem vyučen v tomto oboru a na učňaku jsme takový to pojem používali běžně... Jinak díky... Samer
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Jsi pečlivka a to ti chválím. U nás vyučení automechanici momenťák používají snad jen k dotažení šroubů hlavy válců a to jen někteří. Když jsem se před časem ptal jednoho na kolik mám utáhnout hlavu na Golfu VW, odpověděl třčtvrtěotáčky před prasknutím šroubu.Tak si to přeber.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Když už je řeč o té pečlivosti - vzpomínám si, že dřív se při GO motoru úhlovaly ojnice, slušné servisy převažovaly klikovku i servačník .. to se doma v garáži asi sotva zvládne. Ale časy se mění a výrobní tolerance jsou někde úplně jinde, tak už to dneska není potřeba ? Pánové automechanici, jak to je? Dá se v obýváku na stole za pomoci golasady udělat stejně dobrá generálka jako v profi servisu?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte pro 12, 2006 11:09 pm
- Bydliště: Ropice
- Kontaktovat uživatele:
Jo no... Máme toho doma více... Taťka ma Wagon r.v. 1987 a já mám Libero r.v. 1989 které mám jako dočasnou náhradu za to pokažené. Jezdím s nim každý den do školy a do práce ale je v horším stavu... Ale až opravím to druhé r.v. 1990 na které se moc těším tak to dočasné nejspíš prodám. Jinak máme ještě jedno na nahr. díly ale ono má rozbitý motor a hodně věcí už na něm chybí... Jinak hodně si vážim těchto aut! Je to prostě auto pro každou akcí, na každý den, pro každé počasí... Prostě luxus... S pozdravem Samer