Ahoj všichni, mám dotaz, který jsem nenašel nikde na foru. Zajímá mě, jestli dáváte šrouby, kterýma přitahujete hlavu vždycky nové nebo ne... Popřípadě kde jdou sehnat nebo ze kterého auta nahradit?
díky kraxna
Šrouby na hlavu
- kraxna
- Člen korespondent
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
- Typ Libera: novější
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Šrouby na hlavu
Zpomal a užij si to.
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte kvě 14, 2013 12:14 am
- Typ Libera: E10, E12, E12 nové
- Bydliště: Jizerské hory
Re: Šrouby na hlavu
Zdravím, nedávno jsme trhali na trhačce šrouby s označením 10.9 a desítky vydržely 6,5tuny, dvanáctky by těsně přesáhly 10tun, max. napětí cca 1250MPa. Je malá pravděpodobnost, že by při dotažení přesáhly mez kluzu a došlo u nich k trvalé deformaci, závit opotřebený používáním není. Z mé strany nevidím důvod dávat nové. Jako náhradu jednoduše stejné (délka, závit, pevnostní třída). Pokud by měly slabší dříky, mohlo by dojít ke zvětšení vůle pro ustavení polohy hlavy, tuším, že tam nic přesnějšího není (kolík, doraz a pod.). Těžko polemizovat, zda by stačila slabší řada 8,8 , zkusím se raději podívat, zda se mi někde netoulá nějaký starší šroub, ale ač máme liber asi nejvíce, jsou všechny až na výjimky pohromadě, včetně motorů. Ještě tu mírně vysvítá otázka, zda je v pořádku vnitřní díra, či jak došlo k poškození šroubu.
Ahoj David
Ahoj David
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1945
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Šrouby na hlavu
Davide (dírám v bloku bude kulový) ,má jen kraxna strach, že se mu zas propálí těsnění
Vojto, šroubama to určitě není já taky nidky nedávám nový. Tyhle šrouby jsou navíc nitridovaný, nebo cementovány.... Nejsi ani první ani poslední komu se to stalo.
Buď si špatně dotáhl hlavu(moc velký moment, že se plech zdeformoval) nebo to mohl být zmetek.... samozřejmě je taky důležitý to vše usadit přesně, ale to už jsme si psali.... M
Vojto, šroubama to určitě není já taky nidky nedávám nový. Tyhle šrouby jsou navíc nitridovaný, nebo cementovány.... Nejsi ani první ani poslední komu se to stalo.
Buď si špatně dotáhl hlavu(moc velký moment, že se plech zdeformoval) nebo to mohl být zmetek.... samozřejmě je taky důležitý to vše usadit přesně, ale to už jsme si psali.... M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991