
Chladící systém
- hobler
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 8
- Registrován: pát lis 25, 2005 2:02 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Děravej chladič
Jedu si jedu a najednou koukám, že něco čůrá na auto přede mnou... a on to byl to můj čerstvě děravej chladič. Teď nad tím koumám jak ho dostat ven, abych ho opravil či vyměnil. Nemáte někdo přebytečný chladič na "starší" E12? A nevíte jak ho dostat ven? Mám pocit, že tam překáží úplně všechno... 

Subaru Libero E12, r.v. 1993
- Honza
- Přispěvatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
- Bydliště: Praha 2
- Kontaktovat uživatele:
CHLADÍCÍ SYSTÉM BUBLÁ
CHCI SE ZEPTAT JESTLI NEMATE NEKDO ZKUSENOST S BUBLANIM V CHLADICIM SYSTEMU. VECINOU KDYZ RANO NASTARTUJU TAK SLYSIM JAK BUBLA VZDUCH V TOPENI A KDYZ JE MOTOR ZAHRATY AZ CHLADI VRTULE TAK PO VYPNUTI MOTORU SLYSIM BUBLAT VODU VZADU. ASI SE TO ZAVZDUSNUJE ALE NEVIM KUDY A PROC MOTOREM TO NENI MUSI TO BYT NEKDE V POTRUBI. SETKAL JSTE SE STIM NEKDO ?
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Občasné zabublání po ránu v topení je asi normální, systém má odvzdušnění hadicí vedenou ve střeše a jak se tam voda pohne, je to slyšet. Ale pozor - když chlazení funguje dobře, tak vrtule u chladiče sepne jen vyjímečně - mě snad jen v létě při popojíždění v koloně ve městě. Nemáš tam málo vody? Já plním "po hrdlo", přepoušťák na víčku pak přebytečnou vodu odpustí do nádržky. Když po projetí není hladina na studeném motoru mezi čárkama, dá se po hrdlo ještě jednou.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Chladící systém
U mého Libera se projevovala trochu jiná závada. Při ohřátém motoru po delší cestě a následném zastavení začalo bublat v chladícím systému a potom docházelo i k vyhození chladící směsi z pomocné nádobky. Při výměně těsnění pod hlavou jsme zjistili, že bylo načnuté těsnění kolem chladícího kanálku a malinko už i podcházelo. Po výměně těsnění je vše O.K.
Subaru Libero E12 r.v. 91
- Honza
- Přispěvatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
- Bydliště: Praha 2
- Kontaktovat uživatele:
dolil jsem vodu a kdyz jsem jezdil po praze tak v kolone zapla vrtule a kdyz jsem zastavil pred domem, vypnul motor tak to take trochu zabublalo ale zadnou vodu to neupousti delal mi to i stary motor pred vymenou tesneneni pod hlavou i po a ted kdyz tam mam zase jiny motor tak to dela take, asi bude jeste zavzdusneny a nebo nekde prisava hadicema a trubicema
uvidime vysleduji to a dam vedet

Podle mého je jen zavzdušněné. (o chladící kap. jsem psal v rubrice přehřívání motoru) Přetékání vyrovnávací nádržky (počůrávání u pravého zadního kola) má většinou na svědomí nějaká dirka, trhlinka atd. v chladicím systému. Stačí nepatrná dirka pod rezem třeba u nalévacího hrdla;zpuchřelá hadička nebo netěsnost kolem hadičky.
prasklý chladič
Tak a je tu první problém.Jako kolegovi po demnou stojim na křižovatce a na auto předemnou něco stříká posléze zjistim že je to voda s mého chladiče.Zkoušel jsem nalit přípravky na utěsnění chladící soustavy a nic furt stříka.Potřeboval bych jestli někdo z vás nemá starši ale ne díravý chladič na E12 z 91roku popřípadě nevite kde by se dal obědnat nový,nebo jak ho zalepit je prasklá uprostřed jedna s trubek no a na konec jak ho vydělat.Děkuji jirik
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Chladící systém
Nemáte někdo zkušenost s čištěním chladícího systému?. Při výměně těsnění pod hlavou jsem zjistil, že je chladící kapalina krásně rezavá. Existuje něco na vyčištění, nebo nemá cenu se o to pokoušet?
Subaru Libero E12 r.v. 91
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 551
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Karle, ty máš určitě zkušenosti. Kde je nějaký "kohoutek" na vypouštění chladicí kapaliny na Liberu? Nebo jen v nějakém nejnižším místě povolit hadici? To, že je chladicí kapalina rezavá není nutné řešit. Starší auta to mají běžně. A nějaký sajrajt na to ? No potěž pambů - určitě by někde něco začlo téci. Dědek
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Na" starší "ať hledám jak hledám, nic jsem nenašel. Je ale možné, že to je řešeno, jako u mnoha dalších aut, na potrubí šroubem. Měnil-li však někdo tyhle trubky za neoriginální, jsou samozřejmě bez toho šroubu. Ono o nic vlastně nejde. Vypustit chladicí kapalinu lze povolením jakékoliv hadice. Při výměně spojky vodu taky museli vypustit, když byl motor venku, a mechanik mě řekl, že do toho nalil to, co tam bylo. Protože to bylo v zimě měl jsem trochu obavu, aby mě Libero v mrazu nezamrzlo, ale ačkoliv stálo celou zimu venku, opravdu nezamrzlo. Já už řadu let kontroluji, zda je uděláno opravdu to, co člověk nakonec zaplatí. Stalo se mi, že na účtu jsem našel " odvzdušnění brzd a plechovku brzd.kapaliny při výměně destiček a oni všechny odvzdušňovací šrouby byly špinavý a suchý. Když jsem se ptal, jakou metodou to odvzdušňovali, když nepovolili jediný šroub- došlo k trapné scéně s mechanikem, velkému omlouvání a vysvětlení, že "to" nakonec nebylo potřeba. U Seatu Toledo mě naúčtovali "omylem" prachový filtr i když tohle auto něco takového nikdy nemělo. Vyměněný díly doporučuji všem vyžadovat zpět ( i když se mi stalo, že "vyměněný stěrač byl z úplně jiného auta, ale na autě jsem je vyměněný měl, tak jsem neprotestoval. Hůř dopadl kamarád, který zaplatil výměnu posledního dílu výfuku na Octávku, dostal sice kus rezavého děravého plechového dílu, čert ví z čeho, ale na autě zústal "jeho" starý výfuk z dírama pofiderně provizorně opravených.) O to větší dostane člověk vztek na servis, kde slíbí provést opravu do druhého dne. To se ale nestane a za dva týdny odjede v "opraveném" autě docela s mastným účtem a ouha závada je úplně stejná. ( Po návratu zpátk do servisu jej čeká odpověď, že si s tím "hráli" čtyři dny a že to NEJDE opravit, ale mechanika "museli " nějak zaplatit. Proto se snažím co jen trochu jde,opravit si sám včetně svlékání a nazouvání gum. ( za 120,-Kč přezutí a guma ucházela jako hrom, protože si nevšimli kamínku pod ráfkem . Nejdříve, že to chce za 200,- Kč duši,protože je guma píchlá, tím šel do hajzlu jinak funkční bezdušový ventilek a když jsem zkoumal, je-li guma opravdu píchlá, našel jsem ten zapíchlý kamínek, kudy vzduch unikal. Demontáž a montáž mě už neúčtovali, ale i tak to bylo 280,- Kč a nakonec i vyvážení. Fůj tajfl) Dědek