Podtlaky
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlaky
Už je tato tema dosť obsažná ale tento problem som tu nenašiel, v podtlakových hadickách sa mi premáva benzín, doteaz som sa s tym nestretol.. necudujem sa že tam je - ved ma odkial. Ale asi tam nema byť. Neviete ci je to bežné? Ako k tomu doslo? ako to odstraniť?? Vdaka.Teraz je benzin v tych ventilkoch a asi aj tych bazmekoch co su sucastou podtlakov pri poistkovke.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlaky
tak to teda nemá byť! Prever zapojenie podla schémy, soudruzi z NDR museli někde udělat chybu, myslím, že sme ešte u nás konštatovali, že to tvoje zapojenie nie je štandartné, (ale ak to ide, nesiahaj na to), tak teraz už siahaj a prešlauchuj to správne! Mimochodom cez víkend ideme do Šariša - prejav záujem!Zastavíme sa...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlaky
Už ma nebavilo strachovať sa o hodnotu podtlaku v sacom potrubí, lebo je na ňom priamo závislý nielen chod motoru , ale i spotreba. Pred nejakým časom som zháňal nejaký potlakomer, reku, aspoň pre kontrolu - v manuáloch je predsa uvedená hodnota,aká by tam mala byť - predsa len umožňuje odhaliť spústu chýb, (hlavne netesnosti) ale aj nefungujúce ventilky... No, kedysi sa podtlakomery s farebnými políčkami predávali aj pre škodivky ako ekonomery, ale taký šrot som už nezohnal.
Tak ako prvé sa mi podarilo zohnať letecký výškomer. Je to v podstate tiež iba velmi presný podtlakomer, nie? Tak aby ste mali vážení páni Liberátori predstavu o hodnotách podtlaku v sacom potrubí, tak normálne je to na úrovni tlaku vo výške asi 7500m nad morom, v iných režimoch (brzdenie motorom to ukazovalo až cez 8000mnm!Ale taký letecký výškomer je predsa len problematické umiestniť v Liberkovskej palubnej doske, tak ostal doma ako diagnostický prípravok - môžem priniesť na zraz, a skontrolovať podtlaky, hlavne "zlobící " motory... Potom som zohnal ten správný gerét - a dokonca ukazoval ten správny podtlak v správnom rozsahu, a už je tam: jo, a podtlak som odobral z hadice pre podtlakový posilovač brzd - je to tak 30cm hadičky...
trochu som zapiloval do lemovky prístrojovej dosky, lebo ten prevít je dosť dlhý, ale bude sa dať aj zapustiť hlbšie, keby zavadzal. A mám furt prehľad o ekonomike jazdy. Howgh.
Tak ako prvé sa mi podarilo zohnať letecký výškomer. Je to v podstate tiež iba velmi presný podtlakomer, nie? Tak aby ste mali vážení páni Liberátori predstavu o hodnotách podtlaku v sacom potrubí, tak normálne je to na úrovni tlaku vo výške asi 7500m nad morom, v iných režimoch (brzdenie motorom to ukazovalo až cez 8000mnm!Ale taký letecký výškomer je predsa len problematické umiestniť v Liberkovskej palubnej doske, tak ostal doma ako diagnostický prípravok - môžem priniesť na zraz, a skontrolovať podtlaky, hlavne "zlobící " motory... Potom som zohnal ten správný gerét - a dokonca ukazoval ten správny podtlak v správnom rozsahu, a už je tam: jo, a podtlak som odobral z hadice pre podtlakový posilovač brzd - je to tak 30cm hadičky...
trochu som zapiloval do lemovky prístrojovej dosky, lebo ten prevít je dosť dlhý, ale bude sa dať aj zapustiť hlbšie, keby zavadzal. A mám furt prehľad o ekonomike jazdy. Howgh.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř pro 16, 2015 8:29 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Podtlaky
Podmazává se něčím těsnění pod sání? Když jsem to sundaval, bylo tam něco jako silikon, ale jestli tam má opravdu být?
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Podtlaky
Když použiješ nové těsnění, tak ne, ale můžeš. Vhodným silikonovým tmelem ale nic nezkazíš. A ten pocit z dobře vykonané práce, tak ten za to rozhodně stojíulus píše:Podmazává se něčím těsnění pod sání? Když jsem to sundaval, bylo tam něco jako silikon, ale jestli tam má opravdu být?

Tmelit

K.

Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlaky
No, na tesneniach origových pod hlavu som našiel také červené cestičky s tesniacim tmelom, ale to by som montoval nasucho iba na prebrúsené dosadacie plochy - len raz som poslúchol "dobrú radu od skúseného" mechanika (škodivkára...!), že všetko sa skladá nasucho, maximálne podmáznuť olejom, a musí to tesniť. No, prdlačky. Tlak prevalil tesnenie pod hlavou v tom najtenšom mieste medzi valcami, a valce si prefukovali vzájomne vzduch, neskôr sa otvorili aj vodné cesty, už som to myslím popisoval. Opravil som rovinnosť bloku (asi tak 3 desatinovú jamu) výfukovým tmelom vtedy (to ešte silikóny tak nejak ani neboli známe, bolo to asi tak 3-4 roky po nežnej) a náhradné tesnenia pod hlavu boli iba z kusa klingeritu s okovaním a motor jazdil ešte mnoho rokov a ešte asi tak 4 výmeny tesnenia pod hlavu bezproblémov. Len som nikdy nedával tesnenie pod hlavu nasucho... Aspoň na Hermetik.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Podtlaky
Ano, ale...Lubomír píše:No, na tesneniach origových pod hlavu
Původní dotaz byl na těsnění pod sání, teda sacího potrubí. Tam podtmelením nic nezkazíš. Těsnění pod hlavu lepit a třeba hemetikem. Tak to slyším poprvé.
Blok i hlava musí být " rovné " a těsnění ničím netmelit. Maximálně jeli těsnění na omak tvrdé tak na okamžik namočit do benzínu aby trohchu změklo.
To ale závisí na použité hmotě z kterého je těsnění vyrobené, a na zkušenostech. Někdo upřednostňuje lehce potřít motorovým olejem.
Ale co mechanik to jiný názor. Pri montáži v prvovýrobě se zásadně nic nemaže! A jak to jezdí

K.

Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlaky
presne tak som to napísal a súhlasím. V prvomontáži a po prebrúsení - pohoda, olejíček. Ale po odtavení trebars víčka rozdelovača alebo po vyhádzaní vody parnobublinovým uvarením... to by i mechanik v prvovýrobe asi vrtel hlavou a záruku by nechal na pána božka...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlaky
Tak a teraz som objavil záhadu - pri prehľadávaní sady viac-menej nepoužiteľných zbytkov po likvidácii niektorého Liberka som nahmatal kúsok hadičky z podtlakov, bola tvrdá, tak som sa ju chystal zahodiť, ale bol na nej aj jednosmerný ventil, tak ten nie, aspoň ho prefúknem, potiahnem, či je dobrý. Hm, zlý, nejde ani fúkať ani tlačiť cez hadičku ústami, tak ešte odmontovať ventil, a hele, on funguje, dobre, a čo tá hadička, je ucpaná? - nie nahmatal som ešte dve také tvrdé miesta na nej, skúšam to vystrčiť drátom nič, tak sa do nej z prirodzenej zvedavosti pozriem. A našiel som tam toto:
Prosba: má to niekto na svojom originálnom zapojení, ak áno, kde to má byť? - ja som všetko nahradil hadičkami ,ale bez nejakých trysiek... asi tam neboli len tak, niečo budú mať na svedomí...čo?
- dva kovové valčeky s otvorom približne 0,4 mm (!) Prosba: má to niekto na svojom originálnom zapojení, ak áno, kde to má byť? - ja som všetko nahradil hadičkami ,ale bez nejakých trysiek... asi tam neboli len tak, niečo budú mať na svedomí...čo?
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř pro 16, 2015 8:32 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Podtlaky
jakej je u hadice ventil?
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Podtlaky
no taký ten jednosmerný som tam mal, taký čierny valček, s výstupkom na jednom konci, ako býva na podtlakoch na staršom...ale ďalej už neviem, bolo to rozobraté...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Podtlaky
Na podtlakoch stareho sa nachadzaju jednostranne ventilky, vsetky čierne a jeden biely s hnedou častou. Skuslal som ho v ustach a ide vsak veeelmi tazko (oproti ciernym). Neviete ci to tak ma byt, a ak to tak nema byt, je v pohode ho nahradit ciernym(teda ci je jeho fukcia a "prietok" vzduchu rovnaký)? Ale skromne predpokladam že nie, lebo ho tam mame vsetci a japonec by tam asi nedaval jeden iný len tak.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlaky
Zdar, to nieje jednosmerný ventil ale vpodstate škrtiaci. Robí to, že pri naštartovaní pridáva membránkou ovládaná klapka a pomaly uberie na voľnobeh. Keď to nahradíš hadičkou tak to pridanie fachčiť nebude.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
-
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv črc 12, 2012 2:13 pm
- Typ Libera: 1992 E12 SDX
- Bydliště: Bucuresti
Re: Podtlaky
Hi! My name is Adrian, I'm from Bucharest, Romania and I have a 1992 E12. It's got the single barrel automatic choke Hitachi carburetor and I need to set the vacuum lines right. It had them kinda' messed up when I first bought it, now I think I messed them up even more. I took the carb out to be cleaned and I labeled the lines, but some of the labels fell off. Please help me put them back in order. Vacuum line diagrams are really hard to come by. These vans, as awesome as they are, they are rare.
I found this pic( http://k23.kx.cz/fotozz/schema_podtlaky_e12.JPG ), it looks like what I need, but I can't understand the Czech language. If someone would be kind enough to translate it into English, I'd be really grateful. I used Google Translate before and it's really inefficient.
I have several threads open on different forums:
http://www.minitrucktalk.com/showthread ... baru-owner
http://www.ultimatesubaru.org/forum/sho ... p?t=132182
http://forums.mightycarmods.com/showthr ... post231987 .
Also, you can visit my YT channel for Subaru E12 videos: http://www.youtube.com/user/GM572?feature=mhee .
Really anxious to hear from you guys, I need help 'cuz I have to get the van up and running by August.
Thanks!
I found this pic( http://k23.kx.cz/fotozz/schema_podtlaky_e12.JPG ), it looks like what I need, but I can't understand the Czech language. If someone would be kind enough to translate it into English, I'd be really grateful. I used Google Translate before and it's really inefficient.
I have several threads open on different forums:
http://www.minitrucktalk.com/showthread ... baru-owner
http://www.ultimatesubaru.org/forum/sho ... p?t=132182
http://forums.mightycarmods.com/showthr ... post231987 .
Also, you can visit my YT channel for Subaru E12 videos: http://www.youtube.com/user/GM572?feature=mhee .
Really anxious to hear from you guys, I need help 'cuz I have to get the van up and running by August.
Thanks!
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlaky
Ahojte, kedze robim v zime kratke trate,zvacsa len 15km, chcel som Kinderko prekopat na manualny sytic, aby som usetril kusok benzinu. Mam karburator E10 od Lubomira, ale parohy sania E12. Starsie E10 ma vsak jednodussie zapojenie vzduchu. Co so vsetkymi volnymi dierami, jednoducho ucpat a bude to fachcit? E10 malo tiez spojenie medzi karbecom a parohmi sania, ktory z 3 vstupov z parohov E12 bude spravny? Ak mate konstruktivne napady rad ich privitam, dam vediet co sa to podarilo a ako som dopadol. Budku vzduchoveho filtra pouzijem E10 aby som eliminoval variant zleho zapojenia.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Podtlaky
spodek karburátoru mám E12(okýnko v plovákový komoře a tryska akcelerační pumpy v difuzoru zalitá v hliníku), víčko a klapku E10, mechanizmus sytiče + membránka E10
Víčko karburátoru má u mně jen jednu trubičku - nastavení předstihu, líp řečeno napojení membrány rozdělovače
membrána karburátoru napojená na sání
4wd ventil napojenej na sání
přisávání vzduchu do vejfukovýho potrubí
nic víc tam nemám, zrušil jsem to (Elektromagnetický ventily apd.) jezdí to bezchybně. Mišus
Víčko karburátoru má u mně jen jednu trubičku - nastavení předstihu, líp řečeno napojení membrány rozdělovače
membrána karburátoru napojená na sání
4wd ventil napojenej na sání
přisávání vzduchu do vejfukovýho potrubí
nic víc tam nemám, zrušil jsem to (Elektromagnetický ventily apd.) jezdí to bezchybně. Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlaky
Dekuji, pomuzes mi jeste s desifrovanim P
ktery to je?Mis.us píše:přisávání vzduchu do vejfukovýho potrubí
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1965
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Podtlaky
Já ti to vyfotim, jak to mám.
to přisávání z filtru do vejfuku:
Hadice jde - z prostředka filtru k membráně- do pravýho rohu motoru, nad rozvody a z membrány jde trubkou do parohů. (měli to jen švýcarský modely, kvůli přísnějším emisním normám)
to přisávání z filtru do vejfuku:
Hadice jde - z prostředka filtru k membráně- do pravýho rohu motoru, nad rozvody a z membrány jde trubkou do parohů. (měli to jen švýcarský modely, kvůli přísnějším emisním normám)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
- Raper
- Inventář fóra
- Příspěvky: 345
- Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
- Bydliště: Kežmarok SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podtlaky
A jo jasne, uz chapu, nemusis ani fotit. Jojo ,taky mam swizerlandskej model.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Fiat Ducato 2,3 JTD