Ahoj, tak som našiel ventilátor, ktorý by mal dochladzovať výfuk pripevnený pomocou plastových bindlov na rameno nápravy. To veru není pohlad pre STK. Ale nenašiel som žiadnu konzolu, do ktorej by sa dal prichytiť - noha ventilátora má dva závity M8. Kam to má ísť správne? Nejaká fotka z toho priestoru by pomohla, lebo si myslím, že sa ventilátor asi ukmital z pôvodnej konzoly, a dočasná oprava na ceste býva veru nadlho... V manuáli som zatial žiadny použitelný nákres alebo fotku nenalistoval.
Díky
P.S. Ventilátor má uhlíky 6x6mm, keby to niekto opravoval, boli natavené do držákov, asi mal chladiť, ale nemohol sa točiť, jak upadol...
Ventilátor u výfuku
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Ventilátor u výfuku
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- kryton72
- Přispěvatel
- Příspěvky: 92
- Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
- Bydliště: Černín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor u výfuku
Ono se to špatně fotí zespodu...
Já se ale připojí z jiný dotazem: Jak dlouho v teplých měsících (teď) vám vrtí ventilátor u výfuku? Mě se zdá, že nějak dlouho...
15 - 20 min po ujetí 30km... ono to je jedno kolik ujedu, jakmile se zahřeje motor tak při zastavení vrčí dost dlouho, já myslel že 5 minut bude stačit, ale teď jsem čekal v autě tak půl hodiny v autě a stále to vrčelo...v zimě to někdy nevrčelo vůbec...
Nevybíjí to baterie?
Já se ale připojí z jiný dotazem: Jak dlouho v teplých měsících (teď) vám vrtí ventilátor u výfuku? Mě se zdá, že nějak dlouho...
15 - 20 min po ujetí 30km... ono to je jedno kolik ujedu, jakmile se zahřeje motor tak při zastavení vrčí dost dlouho, já myslel že 5 minut bude stačit, ale teď jsem čekal v autě tak půl hodiny v autě a stále to vrčelo...v zimě to někdy nevrčelo vůbec...
Nevybíjí to baterie?
Momentálně bez Libera...

- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ventilátor u výfuku
Máš na správném místě čidlo (spínač ventilátoru)? Hodněš záleží na stavu tepelných štítů, V létě čtvrthodiny baterce moc neublíží. U mne je ten čas tak jedna dvě minuty a občas opakovaně i po deseti minutách. Lubomíre , asi budeš muset "nakouknout" pod nějaké novější Libero. Vyfotit by se to dalo tak aspoň z metrové vzdálenosti , aby fotka měla nějakou vypovídací schopnost , což ani na hydraulickém zvedáku dost dobře nejde. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor u výfuku
kryton72: o baterku se neboj (pokud ji teda uz nemas "na odpis"), bezne mam vecer, kdyz nekde kempime, pusteny radio a svetlo v aute treba 3-4 hodiny;)
a abych nebil ot, premejslim ze bych si dozadu nejak sikovne taky pridal nejaky vetracek, treba z pc zdroje.. vzhledem ke "konstrukci" mojeho vyfukovyho systemu by to nebylo na skodu, co myslite??
a kdyz uz jsme u tech ventilatoru, inspirovan Petrem K., premyslim este o pridavnym vetracku na chladic;) protoze dalsich 8 hodin v instanbulsky zacpe s pustenym topenim na max se mi uz absolvovat nechce
a abych nebil ot, premejslim ze bych si dozadu nejak sikovne taky pridal nejaky vetracek, treba z pc zdroje.. vzhledem ke "konstrukci" mojeho vyfukovyho systemu by to nebylo na skodu, co myslite??
a kdyz uz jsme u tech ventilatoru, inspirovan Petrem K., premyslim este o pridavnym vetracku na chladic;) protoze dalsich 8 hodin v instanbulsky zacpe s pustenym topenim na max se mi uz absolvovat nechce

- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Ventilátor u výfuku
No pokud nehraje rádio na plný pecky a svítí pětiwattová žárovka i čtyři hodiny baterce neublíží. To ten větráček bude větší "žrout" . Jinak na chladič, když nestačí ten sériový , by pomohl jen nějaký větší , výkonnější,z jiného auta. Cesta je i v tom, že by jsi použil nějaký chladič oleje a nabastlil jej někam do průvanu. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 951
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor u výfuku
Ventilátor chladenia výfuku na novšom má odber cca 2 až 2,5A. Meral som ho. Keď sa bude točiť hodinu, tak z akumulátora potiahne dajme tomu 2,5Ah. To je pri dobre nabitom aku nič, to si ani nevšimne.
Kce: Ventilátor z PC zdroja sa Ti asi roztopí, je to len plast... Ja by som k výfuku dal ventilátor z chladiča spredu zo staršieho. má teda ťah ako sa patrí...
Kce: Ventilátor z PC zdroja sa Ti asi roztopí, je to len plast... Ja by som k výfuku dal ventilátor z chladiča spredu zo staršieho. má teda ťah ako sa patrí...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor u výfuku
Taky mě napadlo, že by se olejový chladič hodil. Dá se snadno sehnat - byl třeba na škodovkách LS - a k zapojení by stačil mezikus pod filtr (
nemá někdo šikovného soustružníka?).
Ovšem konkrétně v zácpě moc nepomůže. Ale mám za to, že když je ventilátor v pořádku a v autě je správný chladič, musí se to v zácpě (tzn. prakticky pořád na volnoběh) uchladit i třeba při 40°. Problém nastane, když se do E12 dá chladič z E10 - montážně je úplně stejný, ale má jen jednu řadu trubek a tím pádem nižší výkon. Já mám chladič repasovaný, je v něm voština ze Swifta 16V a jsem spokojen .. např v létě jsem cestou na Ještěd uhnal Punto. Ve městě na padesátce mě hrdinně předjel a pak v zatáčkách zdržoval, tak jsem ho hnal před sebou až nahoru. Na parkovišti hned běžel otvírat kapotu, z Fiata se valila pára a mně ani nesepnul větrák
Jinak jednoduchý trik, který jsem používal za horka, když jsem provizorně jezdil s chladičem z "litra": když se zadní nárazník poodklopí asi o ty 2cm do odjištěné polohy, má to horko od motoru aspoň trochu kudy utéct.

Ovšem konkrétně v zácpě moc nepomůže. Ale mám za to, že když je ventilátor v pořádku a v autě je správný chladič, musí se to v zácpě (tzn. prakticky pořád na volnoběh) uchladit i třeba při 40°. Problém nastane, když se do E12 dá chladič z E10 - montážně je úplně stejný, ale má jen jednu řadu trubek a tím pádem nižší výkon. Já mám chladič repasovaný, je v něm voština ze Swifta 16V a jsem spokojen .. např v létě jsem cestou na Ještěd uhnal Punto. Ve městě na padesátce mě hrdinně předjel a pak v zatáčkách zdržoval, tak jsem ho hnal před sebou až nahoru. Na parkovišti hned běžel otvírat kapotu, z Fiata se valila pára a mně ani nesepnul větrák

Jinak jednoduchý trik, který jsem používal za horka, když jsem provizorně jezdil s chladičem z "litra": když se zadní nárazník poodklopí asi o ty 2cm do odjištěné polohy, má to horko od motoru aspoň trochu kudy utéct.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Ventilátor u výfuku
Ventilátor výfuku dochlazuje maximálně 20 minut po vypnutí motoru, psal jsem o tom zde: viewtopic.php?f=2&t=1074&p=13528#p13519
Subaru Libero FA12, rv. 1996, 2. majitel od r. 1999 a 30 tis. km, červené se skleněnou střechou, k dubnu 2009 najeto 160 tis. km., k září 2011 najeto 190 tis. km, k lednu 2016 najeto 215 tis. km, podnikání od r. 1993: http://haron.cz/