Po dnesku mohu rici, ze solenoidy v liberu pro me prestaly byt neznamou, stejne tak jako bezpecnostni ventil prevraceni vozu.
Ventil oznaceny otaznikem je skutecne onen canister purge solenoid, skrz ktery jdou vypary z nadobky s aktivnim uhlim do prisavani. Odpor solenoidu vyndaneho z meho auta je nekonecny, odpor kusu vyndaneho z darce je 42.5 Ohm.
Na nasledujicim obrazku je bohuzel ten zachovalejsi kus puvodni muj - tedy nefunkcni.
Zbyle obrazky uz jen odkazem:
http://lowlevel.cz/log/images/subaru-li ... noid-2.jpg
http://lowlevel.cz/log/images/subaru-li ... noid-3.jpg
http://lowlevel.cz/log/images/subaru-li ... noid-4.jpg
Postup demontaze a montaze:
.. je hrozny.

Cely soubor solenoidu je na jednom miste, pridelany na desce 14B74, ktera je zespoda prichycena na tyci ramu probihajici v A2-N2 a to v miste F2-H2 (v F2 je videt jeden ze tri prichytnych sroubu, zbyle dva jsou zespodu). K vyse zminenemu solenoidu se da dostat zleva po vyndani filtru, ovsem pokud nemate ruce jako pepek namornik a stejne se jedna o praci pro Saxanu v minimalnim prostoru. Konektor ze solenoidu se mi nepovedlo na miste sundat, zaklapavaci mechanismus konektoru ma pouze dve male plosky, ktere zmacknete pouze pokud mate ocelovy stisk a ocelove prsty, takze sem musel "odsroubovat" (rozumej utrhnout) sroub drzaku solenoidu a vyndat ho cely. I tak doslo ke zkrouceni desky. "Novy" solenoid jsem pak primontoval pomoci kousku plechu pod sroub drzici desku solenoidu, protoze do puvodniho umisteni uz ho samozrejme neslo pridelat, navic jeho drzak byl tak zkorodovany, ze jsem ho musel zariznout. Vsechny srouby jsou 10mm, ovsem vetsinou tak orezle, ze nejdrive ho 11 "ohobluju", jinak na nej 10 nejde nasadit.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dalsi chutovka je bezpecnostni ventil.
Ten je taktez na tyci ramu priblizne v I2, ovsem smerem k predku vozu. Ventil je pridelany ve starsich vozech dvema srouby na kovovem drzaku, ktery je pridelany na plechu privarenem kolmo k ramu. U novejsiho nahrazuje hrorni sroub na drzaku jen vystupek aby se ventil neprotacel a mel dva pevne body uchyceni. Ventil byl ulomeny, coz nevim zda byla pricina nemoznosti unikani par z nadrze, nebo zda to byl problem zpusobeny az pri nejakem nesikovnem servisnim zasahu. Ventil i na hadicich visel v relativne rovne poloze.
Postup demontaze a montaze:
K ventilu se da dostat zleva zasunutim ruky mezi hadice ve ctverci H3, a pak zprava po odstraneni krytu alternatoru (K4-M4). I tak se tam ale s objemnejsima rukama dostanete velice spatne a pokud nemate vhodnou delku predlokti obtizne pak ohnete v potrebnem uhlu za tyc zapesti. Vsechno se ale musi delat jen po hmatu, protoze videt tam proste neni. Alternativni cesta vede kolem PZ kola po odmontovani krytu podbehu a nadobky s aktivnim uhlim.