Čau chlapi, neměnil jste někdo membránu, která zapíná a vypíná 4WD?
Tak jsem to už vyřešil, kdyby jste někdo potřeboval, tak můžu poradit.
Membrána na 4WD
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Membrána na 4WD
Subaru Libero E12 r.v. 91
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Membrána na 4WD
a to sa taká vec niekedy pokazí? - popíš, čo sa stalo!
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- michael
- Člen korespondent
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Membrána na 4WD
Tak podle toho, jak ta membrána vypadá, tak to bude jeden z několika dílů, které se určitě nepokazí. Já jsem na tom stříbrném r.v. 91 řešil netěsnost převodovky, vypadalo to na gufero poloosy. O minulém víkendu jsem se pustil do výměny těsnění pod hlavou a mezi sáním a hlavou. No a při té příležitosti jsem vlezl pod auto a zjistil odkud se ten olej z převodovky bere.
No a při té příležitosti jsem mimo jiné objevil i tenhle otisk - kde asi nějaký soudruh udělal chybu? Nevím čím to je, ale podobné objevy mě už na Liberu ani nepřekvapují.
No a dnes už je zavařeno a ještě zase poskládat zpátky
Vypadalo to že olej teče od poloosy, ale stékal po žebru od té praskliny. Někdo to takhle zprasil, bylo to zvenku i zevnitř zatřené černým silikonem. Demontáž unašeče s membránou se nakonec po delší době zdařila, už vím na co je na převodovce to víčko pod vzduchovým filtrem No a při té příležitosti jsem mimo jiné objevil i tenhle otisk - kde asi nějaký soudruh udělal chybu? Nevím čím to je, ale podobné objevy mě už na Liberu ani nepřekvapují.
Subaru Libero E12 r.v. 91
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Membrána na 4WD
Jó, to znám, to je otisk od šroubku, ktorý ráčil spadnúť do spalovacieho priestoru. Mám k dispozícii otlačok pružnej podložky pod M8 a tiež som riešil bloknutie klukového mechanizmu po páde nejakého krúžku - vypadal jak vnútorný krúžok od malého ložiska, foto dodám, keby mal niekto záujem, len tak, do zbierky, čo Liberkovský motor znese, a čo ho odrovná...
Pri nejakej demontáži (asi víčka plavákovej komory najčastejšie na staršom) sa ten šroubek zatúlal do priestoru v blízkosti otvorov pre sviečky. Páč je tam prístup asi "jako k penízúm" pri najbližšej demontáži sviečky spadol nebadane dovnútra. Piest s ním mal chvílu prácu, potom ho asi poslal cez ventil ďalej, alebo si tam našiel jeho zbytky - prinajhoršom.
Predchádzať sa tomu dá jednoduchou dobrou kontrolou priestoriu okolo sviečok, než tam vopchám sviečkový klúč, na zlaťáku som dokonca z obavy pred napadanými kamienkami po pohybe v teréne štetcom namočeným do riedidla čistil okolie sviečok, potom som tam objavil také kanály na odtok vody a bordelu, prečistil a odvtedy to stačilo prfúknuť pumpou, opatrne vybrať sviečku a zvyšky piesku a kamienkov z blízkosti dosadacej plochy sviečky vyčistiť handrou v benzíne na končeku šrobováku. Jo, aj Liberko potrebuje občas špeciálnu hygienu a starostlivosť, inak sa dáva hlava dolu...no, to už poznáš i ty.
Pri nejakej demontáži (asi víčka plavákovej komory najčastejšie na staršom) sa ten šroubek zatúlal do priestoru v blízkosti otvorov pre sviečky. Páč je tam prístup asi "jako k penízúm" pri najbližšej demontáži sviečky spadol nebadane dovnútra. Piest s ním mal chvílu prácu, potom ho asi poslal cez ventil ďalej, alebo si tam našiel jeho zbytky - prinajhoršom.
Predchádzať sa tomu dá jednoduchou dobrou kontrolou priestoriu okolo sviečok, než tam vopchám sviečkový klúč, na zlaťáku som dokonca z obavy pred napadanými kamienkami po pohybe v teréne štetcom namočeným do riedidla čistil okolie sviečok, potom som tam objavil také kanály na odtok vody a bordelu, prečistil a odvtedy to stačilo prfúknuť pumpou, opatrne vybrať sviečku a zvyšky piesku a kamienkov z blízkosti dosadacej plochy sviečky vyčistiť handrou v benzíne na končeku šrobováku. Jo, aj Liberko potrebuje občas špeciálnu hygienu a starostlivosť, inak sa dáva hlava dolu...no, to už poznáš i ty.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Membrána na 4WD
to pomuchlané vlavo od otlačku v hlave je ona podložka...
tak vitaj v klube...
tak vitaj v klube...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Re: Membrána na 4WD
Ahoj,
prosim te, mam jiz asi 15 hodin Libero 1.2i 1994. Nevim zatim ani, kam se leje brzdovka, chladivo ani ostřikovačivo. Samozrejme to bude chtit vymenit olej v rychlostce (divny zvuk) a diferaku, ale take nevim, kde to ma nejake zatky. Ani po registraci na forum se mi nepodařilo přidat příspěvek - nikde zadne tlacitko. Ale nasel jsem tvuj prispevek a tlacitko na odpoved funguje. Zato mi take nefunguje zapnout predni nahon. po stisknuti tlacitka slysim slabe cvaknuti jakoby relatka pod pristrojovkou. Tot vse. Ty tedy asi vis, jak to ma fungovat ? Budu ti moc vdecen, kdyz mi popises princip, pripadne das tip na zavadu. Jen se zadkem se v tomhle pocasi skoro neda jezdit.
Pokud mi odpovis, nevim, kde tu odpoved na teto internetove aplikaci najdu (jsem registrovan prave asi 15 minut). Tak pro jistou prosim kopii na e-mail.
Diky predem za veskere pripadne rady
Nik
salonglass@seznam.cz
prosim te, mam jiz asi 15 hodin Libero 1.2i 1994. Nevim zatim ani, kam se leje brzdovka, chladivo ani ostřikovačivo. Samozrejme to bude chtit vymenit olej v rychlostce (divny zvuk) a diferaku, ale take nevim, kde to ma nejake zatky. Ani po registraci na forum se mi nepodařilo přidat příspěvek - nikde zadne tlacitko. Ale nasel jsem tvuj prispevek a tlacitko na odpoved funguje. Zato mi take nefunguje zapnout predni nahon. po stisknuti tlacitka slysim slabe cvaknuti jakoby relatka pod pristrojovkou. Tot vse. Ty tedy asi vis, jak to ma fungovat ? Budu ti moc vdecen, kdyz mi popises princip, pripadne das tip na zavadu. Jen se zadkem se v tomhle pocasi skoro neda jezdit.
Pokud mi odpovis, nevim, kde tu odpoved na teto internetove aplikaci najdu (jsem registrovan prave asi 15 minut). Tak pro jistou prosim kopii na e-mail.
Diky predem za veskere pripadne rady
Nik
salonglass@seznam.cz
Re: Membrána na 4WD
Ahoj,
prosim te, mam jiz asi 15 hodin Libero 1.2i 1994. Nevim zatim ani, kam se leje brzdovka, chladivo ani ostřikovačivo. Samozrejme to bude chtit vymenit olej v rychlostce (divny zvuk) a diferaku, ale take nevim, kde to ma nejake zatky. Ani po registraci na forum se mi nepodařilo přidat příspěvek - nikde zadne tlacitko. Ale nasel jsem tvuj prispevek a tlacitko na odpoved funguje. Zato mi take nefunguje zapnout predni nahon. po stisknuti tlacitka slysim slabe cvaknuti jakoby relatka pod pristrojovkou. Tot vse. Ty tedy asi vis, jak to ma fungovat ? Budu ti moc vdecen, kdyz mi popises princip, pripadne das tip na zavadu. Jen se zadkem se v tomhle pocasi skoro neda jezdit.
Pokud mi odpovis, nevim, kde tu odpoved na teto internetove aplikaci najdu (jsem registrovan prave asi 15 minut). Tak pro jistou prosim kopii na e-mail.
Diky predem za veskere pripadne rady
Nik
salonglass@seznam.cz
prosim te, mam jiz asi 15 hodin Libero 1.2i 1994. Nevim zatim ani, kam se leje brzdovka, chladivo ani ostřikovačivo. Samozrejme to bude chtit vymenit olej v rychlostce (divny zvuk) a diferaku, ale take nevim, kde to ma nejake zatky. Ani po registraci na forum se mi nepodařilo přidat příspěvek - nikde zadne tlacitko. Ale nasel jsem tvuj prispevek a tlacitko na odpoved funguje. Zato mi take nefunguje zapnout predni nahon. po stisknuti tlacitka slysim slabe cvaknuti jakoby relatka pod pristrojovkou. Tot vse. Ty tedy asi vis, jak to ma fungovat ? Budu ti moc vdecen, kdyz mi popises princip, pripadne das tip na zavadu. Jen se zadkem se v tomhle pocasi skoro neda jezdit.
Pokud mi odpovis, nevim, kde tu odpoved na teto internetove aplikaci najdu (jsem registrovan prave asi 15 minut). Tak pro jistou prosim kopii na e-mail.
Diky predem za veskere pripadne rady
Nik
salonglass@seznam.cz
- Mis.us
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1942
- Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
- Typ Libera: KJ8 a FA8
- Bydliště: Berounsko
Re: Membrána na 4WD
ahoj,jsem z Radotína,koukám,že Ty jsi z černošic,tak se stav a uvidíme,co se stim dá nebo nedá dělat jestli máš zájem,tak napiš sz.Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991