Po připojení vleku, a zapojení kabelu nesvítí na autě zadní mlhovka, a na vleku pravé osvětlení SPZ.
Před půl rokem bylo ale všechno OK.
Když jsem dodělával auto po laku, tak jsem viděl po bývalém majiteli jak připojil relátko pro mlhovku vleku a jak připojil kabel k zásuvce.Opravil jsem nejnutnější, vyměnil zásuvku. Vše zapojil, a odzkoušel. Po čase je problém. Tehdy jsem si říkal co funguje tak neopravuj. Jenže výjimka potvrzuje pravidlo.Tyto rychlospojky odstranit Jinak se vám po čase projeví jako naprosto nespolehlivé. Přepojeno,opraveno, všechno svítí jak má.
Připojuji se ke Karlovu názoru. Tyto rychlospojky ----- p o u z e ----- k rádiu je-li to nezbytné. Jinak přesně v okamžiku kdy na STK padne věta : tak mi zapněnte ty dodělané mlhovky na předním nárazníku, že natruc bude svítit jen jedna z důvodu, kdy na přívod do první(která svítí) je rychlospojkou paralelně připojena druhá. To se jim nebude líbit, ale že nehraje rádio , to vem čert. Dědek
Tak mám úplně stejnou zkušenost, na vleku v práci taky nesvítila mlhovka. Po kontrole všeho možného jsem našel propojený kabelový svazek z auta s el. instalací vleku. Mlhovka samozřejmě přez plastovou propojku. Ale asi už nikoho nezajímalo, že k mlhovce vede tak slabý drát, že se ani nepoškodila izolace, natož aby se prořízla. Připojeno napřímo, zaizolováno a je pokoj. Světla svítí a stěrače stírají
Mam takovy pocit ze uz tady dokonce jedno varovani pred propojkami bylo - to ale bylo zase o tom ze maji prilis velky odpor a tak se pri velkych proudech upecou.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Já si to vysvětluji tak, že hřebínek, který má proříznout izolaci vodiče je železný a asi poniklovaný ( nebo pozinkovaný?) V místě "spoje" není zdaleka 0 ohm a tak "teplíčko a vlhkost" udělají své. Kdyby to bylo pod šroubkem, už by vodič "hořel". Tyhle svorky se dělají v modré, červené a černé barvě (možná i dalších- to nevím. Je-li to současně i odlišení proudové ? Každopádně tenhle spoj je pouze jako provizorní a pro velmi malé proudy. Dědek
Barevné odlišení značí průměry použitelných kabelů. U všech svorek je stejný plech, takže o proudy rozhodně nejde. Hlavně si to nikam do auta nedávejte. Ani na rádio. Dělají se podobné dutinky na zmáčknutí kleštěmi, není to žádná výhra, ale jsou spolehlivější. Pokud to není lamba sonda, tak pájet, pájet a zase pájet.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Čokoláda jinak "lustrsvorka" je taky řešení. Zatím v našich podmínkách je letování asi to nejlepší.
Není-li k dispozici pájka, tak je lepší než svorkování vodiče v délce asi 2 cm odizolovat a očistit, stočit silou třeba kombinačkama,a vhodně zaizolovat.
K.
No a presne takáto "kroutilova spojka" sa mi nevyplatila... Pred rokom som vpredu odhalil vyhorený konektor ukostrenia. Preto mi na aute nefungovali blinkre, svetlá a podobne. Konektor som vycvakol, odizolované káble skrútil poriadne kombinačkami, zaizoloval a jazdil. Tento rok sa ale aj tento spoj vytavil, proste vyhorel... A to večer, o jedenástej, bola tma, 10km okolo mňa ani dedina, proste nič. Takže radosť. Oprava na mieste a fičal som ďalej. Ostať uprostred ničoho bez fungujúcich blinkrov, svetiel a všetkého okrem motora nieje príjemné. Takže odteraz len letovať
Ano, jako kdysi "bývalý elektrikář" se musím připojit do debaty. Tyhle svorky naprosto nelze použít na kablíky v autě. Jsou to výhradně elektroinstalatérské svorky nahrazující kdysi hojně používané šroubovací spojky v krabicích ( tak 40-50 let zpátky). V mnoha starších domcích jsou k vidění, protože v plechových vyasfaltovaných krabicích, kde víčko drželo na čestné slovo a tak mnohde už je řadu let ztracené , doslova vyčuhují na hliníkových opletených drátech hlavně tam, kde jsou častou příčinou požárů (stodoly kůlny, chlévy , sklepy a podkroví). Všimněte si rovněž, že i výrobci spotřebičů ( žárovkové patice, ale i vyložené žrouty proudu jako sporáky, žehličky, rychlovarné konvice a další, " vybavují" ve snaze ušetřit trochu mosazi a železa na šroubkách a svorkách, tzv. rychlospojky fungujíí tak, že se tam drát jen zastrčí. Pár let to tak funguje, ale pro další generace ( ale oni ty spotřebiče asi tak dlouho nevydrží) to budou pěkně choulostivé problémy. Dědek
Když se podíváte na obrázek důkladně, najdete nápisy "lanko" a "drát". Takže tento model je asi uzpůsoben i na autokablíky .. má zacvakávací páčku, takže bych věřil, že bude fungovat líp než klasická "čokoláda". Narozdíl od domoelektrikářské "vaginy", do které se dráty jen tak zastrčí.
Jo to ja sem si vsiml ze to je i na lanka, jenze ty lanka se tak bajecne sastrkuji do jakykoli diry, kdyz nejsou pocinovany.. a kdyz uz to clovek cinuje tak to radsi sletuju.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Když není po ruce cín, do svorky se šroubkem je dobrá dutinka (kdyby někdo nevěděl - je to vlastně tenounká trubka, která se na lanko nastrčí a zmáčkne). Sice je to přechoďák navíc, ale zase se pod šroubkem dráty neuskřípou, takže se může dotáhnout víc a taky se kablík tak snadno neuklepe.
V elektroprodejnách jich koupíte za pětikorunu pytlík, v OBI možná dvě.