Měnil někdo brzdové trubičky doma?
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Měnil někdo brzdové trubičky doma?
Dneska přidám nové téma. Konečně si syn vzal na opravu mé druhé LIBERO. Chce začít s výměnou všech trubiček na brzdách, neboť tvrdí, že "TO" mají za sebou (i když teče jen jedna). Vznáším tedy dotaz kdo to už dělal a jak to jde. Resp., které trubičky se k tomu nejlépe hodí. Třeba na Favorita? nebo Š120 ? A taky kdo "řešil" lanovod zadní parkovací brzdy.Na jaře jsem to opravoval aspoň provizorně, protože jeden byl doslova přetržený a" náhradní" udělaný z jiného auta nelze doštelovat, aby brzdila obě zadní kola aspoň přibližně stejně. Jo a taky, když Libero dlouho stálo, jsou dost "zamrzlý" brzdy a to bych potřeboval vědět, zda to má vliv na vypínání 4WD. Relé cvaká, ale stále kontrolka svítí a jede to na všechny čtyři. Dědek
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Na druhou část mohu odpovědět.4WD lze použít pouze při jdoucím motoru.Musí být podtlak.Píšeš stále zařazen. Vymontovat policajta kontrolky4WD a zkusit zda se hýbe tyčka řazení předku.Může být "zamrzlá" membrána která ovládá 4WD, netěsnost trubek nebo špatně připojené hadice.Ovládací podtlakové ventily jsou 2 a podtlak se pouští před nebo za membránu.Stačí?
K.

K.

Nikdo není dokonalej.
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:

na výrobu brzdových trubiček existuje souprava. trubičky se kupují v metráži





Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Tak nejdřív ke Karlovi. Právě, že podle schématu to vypadá, jakoby ta kontrolka byla zapojena přímo z kontaktů relé ( označení X ?) Ale tyhle typy schémat nemám rád, protože když nejsou dobře čitelné, snadno se v nich "zabloudí". A ty trubičky: Že existuje profi zařízení na brzdové trubičky vím. Mě šlo o to, že mohl někdo (možná náhodou) přijít na to, že konkrétně tahle dlouhá trubička skoro pasuje (po náležité změně zákrut) třeba z toho zmíněného Favorita. Ale to nevadí. "Sedýlka" se dají doma vyklepat a šroubení použít původní . Byly časy, kdy jsem vlastnil metry trubiček ze Saaba (byly krásně potažené UH, ačkoliv je vedli švédové vnitřkem auta) a z toho jsem "vyráběl" náhradu za rezavé trubičky na Žiguliku a potom taky na Zástavě. Kromě Toleda a tedˇ Octávky jsem vlastně po čase narazil na rezavou trubičku u všech aut, který jsem kdy vlastnil. Škodovky nebyl problém, to jsem trubičku, vždycky někde koupil "hotovou". Ani Warťas, kde tyhle věci taky nebyl problém. Zástava měla nejbližší "Mototechnu" od nás v Praze a tak se improvizovalo. Lada měla krám v Jablonci a bylo to laciný, ale zase pořád nic neměli. A tak často, když jsem stál frontu na brzd.destičky, odešel jsem nakonec bez nich, ale s novým chromovaným dílem nárazníku za 88Kčs, nebo parabolou po 40 korunách. Teď jsou na každém rohu plné krámy náhr.dílu, ale když člověk potřebuje něco "malého" konkrétního (nějaký čudlík, ztracenou záslepku a pod.) stejně to nemají a řeknou, že to objednají, ať příjdu za čtyři dny. Ze zvyku se občas zastavuji v takovýchto obchodech při cestách po republice a to by člověk neřekl, jak to chodí. Na Octávku jsem potřeboval dozadu na pátý dvěře škodovácký znak, který někdo strašně potřeboval právě z mého auta. Tak, že v servisu v Semilech byl za 410,-Kč a v Žel. Brodě za 89,-Kč. Před tím asi ve třech krámech, že teď nemají, ale že ho hned objednají. Ale to jsem se zas rozkecal.Dědek
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1579
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
A zjišťoval jsi cenu originál trubiček? Zavolej si do Ilosu (485 100 896) a do VJ (485 161 934) - některé díly nejsou zas tak drahé a možná bys zaplatil stejné peníze za něco, co bys pak půl dne předělával. Teda na škodovku budou určitě levnější, ale pamatuju si, jak jsem se před lety pokoušel trubku na Š120 přizpůsobit pro oktávku (tu starou). Trubka ze 120 byla děsně tvrdá a měla šev, ve kterém vždycky někde rupla - takže jsem si nakonec opatřil měděnou trubičku od nějakého člena BSP, který ji rozkradl ze socialistického vlastnictví ve svém NP. Dneska by se to možná dalo koupit 

tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Měnil někdo brzdové trubičky doma?
Po problémech ve Škrdlovicích jsem musel vyměnit všechny trubičky, vedoucí k zadním
brzdám. Protože jsme je na srazu museli odskřípnout a zaškrtit, nevím jak mají být
správně zapojené na litinový váleček na pravé straně uvnitř rámu. Jakou funkci
vlastně tento váleček má. Škatulka E 10 /1985.
PS. Výměna trubiček je zážitek na dlouhou dobu (demontáž nádrže)
brzdám. Protože jsme je na srazu museli odskřípnout a zaškrtit, nevím jak mají být
správně zapojené na litinový váleček na pravé straně uvnitř rámu. Jakou funkci
vlastně tento váleček má. Škatulka E 10 /1985.
PS. Výměna trubiček je zážitek na dlouhou dobu (demontáž nádrže)
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Měnil někdo brzdové trubičky doma?




Pomôže toto?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka